• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran

No Way: Skumt att det skiljer så mycket på uträkningarna. Men fick du inte missfall??? Eller är det vi som fått allt om bakfoten! Hoppas dock på det sista!

• No way
    rontgensyrran skrev 2010-05-05 21:42:30 följande:
    No Way: Skumt att det skiljer så mycket på uträkningarna. Men fick du inte missfall??? Eller är det vi som fått allt om bakfoten! Hoppas dock på det sista!
    Fick missfall den 24 mars, blödde i två dagar, testade negativt tre dagar efter och plussade nu den 26:e april så har ju lyckats pricka in en ägglossning direkt efter missfallet, hann ej få mens emellan.
    Att du inte fattar...
  • rontgensyrran
    No way skrev 2010-05-05 21:47:35 följande:
    Fick missfall den 24 mars, blödde i två dagar, testade negativt tre dagar efter och plussade nu den 26:e april så har ju lyckats pricka in en ägglossning direkt efter missfallet, hann ej få mens emellan.
    Jaha...jag som hela tiden trodde att det var nu du fått misfall...Men då får du nog räkna med att du hade ÄL 14 dagar innan den 26 april, vad som brukar vara det nbormala om nu den 26 april skulle vart bim dagen. Då kan ju det inte bli v 7+0 redan???
  • No way

nej det var inte nu ( som tur är) BM sa att jag får räkna med ÄL två veckor efter missfallet men att det eventuellt varit tidigare då det kan bli lite rubbat och komma bara nån dag efter. första blödningsdagen var ju 24:e mars och då borde äl varit den 7:e om det var två veckor efter, hmm detta blir man snurrig av

Att du inte fattar...
  • FruW

Hej!
    Kul ett se att den här tråden finns, inger hopp! Sitter o väntar in mitt andra mf, hade ett tidigt mf i augusti och är nu i vecka 6. Har en tid hos gyn om ngn timma, jag blöder, har gjort det av och till i 2 veckor nu, men nu blöder jag mer än tidigare, så har inte mkt hopp.. Men jag hoppas att jag kan hoppa in här i tråden som lyckligt gravid snart!

Grattis till er alla o stort lycka till! Är det någon som har bra tips på hur man hanterar att gå vidare efter sina mf och kunna glädjas över nya plus så är jag tacksam!

//Mimmi

• kajsalisa

God förmiddag tjejer. Hoppas allt är bra. Ledsen Mimmi att höra att du kanske måste gå igenom allt igen. Det önskar jag inte min värsta fiende... Vecka 5+4 idag för mig och jag gjorde ett test till imorse, mitt tredje totalt. Var bara tvungen att få bekräftat att jag fortfarande har hormonerna kvar i kroppen, och det hade jag ju. Skönt! Jag fick ju ma förra gången, så i mitt huvud så betyder tyvärr ingen blödning att allt nödvändigtvis står rätt till. Men nu har jag nojjat färdigt för ett tag... ;)

• pixerpie
    FruW skrev 2010-05-06 07:27:27 följande:
    Hej!Kul ett se att den här tråden finns, inger hopp! Sitter o väntar in mitt andra mf, hade ett tidigt mf i augusti och är nu i vecka 6. Har en tid hos gyn om ngn timma, jag blöder, har gjort det av och till i 2 veckor nu, men nu blöder jag mer än tidigare, så har inte mkt hopp.. Men jag hoppas att jag kan hoppa in här i tråden som lyckligt gravid snart!Grattis till er alla o stort lycka till! Är det någon som har bra tips på hur man hanterar att gå vidare efter sina mf och kunna glädjas över nya plus så är jag tacksam!//Mimmi
    Hur har det gått? Håller tummarna för att allt är bra...
    Jag hann joina tråden några dagar innan jag fick mitt andra mf förra veckan... Kommer vidare gör man... tiden läker men lätt är det ju inte... Kommer vara så rädd för en tredje gång!

Kram!!

Och kramar till alla er andra också- hoppas ni har många symptom så ni inte behöver fundera över om ni är gravida eller inte!
  • maria204

Jag var på koll idag. Det är ett missfall med största sannolikhet, men får komma på en koll om en vecka för säkerhets skull. Är ganska tom, trött och likgiltig just nu...

• rontgensyrran
    maria204 skrev 2010-05-06 17:58:08 följande:
    Jag var på koll idag. Det är ett missfall med största sannolikhet, men får komma på en koll om en vecka för säkerhets skull. Är ganska tom, trött och likgiltig just nu...
    Usch vad trist. Men det måste ju ändå vara nåt hopp, annars hade de ju konstaterat ett missfall med en gång, eller hur? Jag hoppas verkligen att allt är okej med din lille. styrkekram
  • kajsalisa
    maria204 skrev 2010-05-06 17:58:08 följande:
    Såååå ledsen för din skull Maria....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma