• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Maria A 78
    maria204 skrev 2010-05-05 15:26:16 följande:
    Hej på er!Inskrivning idag. JAg fick rådet att ringa till KK och berätta min historia och få tid för VUL. KK har inga lediga telefontider, så jag får snällt vänta tills imorgon. Jag tog i alla fall ett grav-test som var jättestarkt. Blöder gör jag fortfarande, och jag tycker nog att det är lite mer nu. Molvärken är samma som förut. Jag har inte något stort hopp, men väntar och ser tills imorgon igen. Hur går det för er, snöflingan och Maria A?
    Jag hoppas fortfarande, har inte blött sen i lördags utan bara haft bruna flytningar. Har alla graviditetssymptom kvar också, men det betyder inte så mycket för mig för i båda mina missfall har jag haft kvar symptomen ett par dagar efter missfallen.

Håller tummarna för dig maria 204!
  • Maria A 78
    lilla snöflingan skrev 2010-05-05 15:58:07 följande:
    Nu är det definitivt slut. Blöder mer idag, ungefär som mens eller lite mer. Rött, slajmigt med klumpar. Har inga symptom kvar. Jag vet helt enkelt att det är slut, tyvärr. Hoppas i alla fall att det går bra för er andra och att det inte dröjer så länge innan jag blir gravid igen (även om det känns helt hopplöst att få behålla det just nu). Jag är i alla fall glad att det blev missfall så fort så jag slapp vänta till vecka 12 denna gången...
    Neeeeej... tänker på dig!
  • Smålands jänta i storstaden

Lilla snöflingan: beklagar verkligen och önskar dig all lycka framöver! {#lang_emotions_flower}

Maria A 78: Min förra graviditet (den som slutade i MF, v14) Blödde jag flera gånger fram tills MF, v 4 när mensen skulle komma, v7, v8, v10 och sedan blödde jag från v 13 till MF MEN fostret utveckades och var i den storleken den borde varit i när h*n tillslut inte orkade kämpa längre. Det var iof inte jättestora mängder utan lite bruna flytningar och någon gång lite färskt blod.
    Blir det inget mer för dig nu så tror jag säkert att det kommer att gå bra!{#lang_emotions_gravid}

Idag är det jag som spammar tråden

Lite ego: Var på toa innan och hade lite ljusbrunt i flytningarna, närstan bescht men ännu är jag inte orolig då jag faktiskt hade mörkare förra graviditeten! kanske att det blir mörkare men så länge jag inte har färskt blod är jag (nog) lugn!

• rontgensyrran

Beklagar ditt missfall snöflinga...håller med dig om att det är bättre att få det tidigt! Helst hade man dock undvikt att det blev nåt över huvudtaget.

rontgensyrran skrev 2010-05-05 21:07:17 följande:
    Smålands jänta: det är säkert ingen fara. Denna gången är det ju våran tur eller hur?
    Utan tveka våran tur!!

Känner mig faktiskt fortfarande riktigt lugn! blir det inte mer så är det ju ingen fara!
  • No way

Nu är jag lite förvirrad, enligt FL:s uträkning är jag idag i vecka 7+0.

Ringde idag Bm och bokade tid för inskrivning. Enligt henne var jag i vecka 5+4... Vilket ska man gå efter?

Att du inte fattar...
    No way skrev 2010-05-05 21:27:42 följande:
    Nu är jag lite förvirrad, enligt FL:s uträkning är jag idag i vecka 7+0.Ringde idag Bm och bokade tid för inskrivning. Enligt henne var jag i vecka 5+4... Vilket ska man gå efter?
    Fick du inte ditt MF den 24 mars? om man räknar fl:s uträkning från det datumet så borde du vara 6+0 ?? om det är så så kan det ju ungefär stämma med vad din BM sa? någon dag fel bara....
  • No way

Om jag skriver in här på FL att den 24:e mars var senaste mens kommer det upp att jag idag är i vecka 7+0. Konstigt... men gärna för mig, är hellre i vecka 7 än vecka 6 hihi, får väl se vad de säger på inskrivningen...

Att du inte fattar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma