• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • En Elva
    Happiness skrev 2010-08-23 17:47:53 följande:
    Det ska nog går bra att du lämnar blod innan du åker. Sen kan du göra Nuppen när du kommit hem.
    Men NUPP är inget blodprov, då är det KUB.
  • Mabaja
    En Elva skrev 2010-08-23 17:50:43 följande:
    Men NUPP är inget blodprov, då är det KUB.
    Jo men nupp är ju själva ultraljudet... och kub är kombinerat ultraljud och blodprov. Så hur som helst så gör du ju en nupp även om du samtidigt har tagit blodprovet. Nackuppklarningen är ju ultraljudet..
  • kajsalisa

Hallå tjejer. Ingen direkt datortillgång för mig under helgen och därav dålig uppdatering. Hoppas att alla mår bra och har haft en bra helg. Har läst ifatt, men minns inte allt. Det jag har färskt på näthinnan dock är dig Längtan. Stort grattis!!

• En Elva
    Mamma till W skrev 2010-08-23 17:53:16 följande:
    Jo men nupp är ju själva ultraljudet... och kub är kombinerat ultraljud och blodprov. Så hur som helst så gör du ju en nupp även om du samtidigt har tagit blodprovet. Nackuppklarningen är ju ultraljudet..
    Ville bara förtydliga. När jag gjorde NUPP (innan KUM kom hit till Stockholm) var det ett UL, thats It och 2 år senare så gjorde jag KUB och då tas blodprov som räknas med i beräkningen ihop med ålder osv.

Längtan: Härligt till lyckat VUL, förstår att du svävar på rosa fluffmoln nu.
  • Dag och natt

Sofy: Håller tummarna för att det inte var någon "elak" blödning! Jag fick ju själv lite spotting på BIM+1 och läste mig sen till att det verkar vara vanligt att man kan få spottings eller blödning när man egentligen skulle haft mens. Jag har inte haft något mer iaf och jag hoppas att du inte heller får något mer nu!

Massa grattis till Längtan, jag kunde tyvärr inte se bilden här i forumet men jag antar att den var underbar! Såg att du var från Hallsta ursprungligen också, det är jag med! Men jag flyttade därifrån för ca 20 år sen. Världen är allt bra liten ibland för den hålan är ju inte särskilt stor. Cool 

• En Elva

Oj, jag såg nu att jag hamnat i fel tråd. Lämnar er och återgår till de som kämpar vidare efter MF/MA, vad den nu ligger nånstans.

Lycka till alla.

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-08-23 18:04:17 följande:
    Sofy: Håller tummarna för att det inte var någon "elak" blödning! Jag fick ju själv lite spotting på BIM+1 och läste mig sen till att det verkar vara vanligt att man kan få spottings eller blödning när man egentligen skulle haft mens. Jag har inte haft något mer iaf och jag hoppas att du inte heller får något mer nu!

Massa grattis till Längtan, jag kunde tyvärr inte se bilden här i forumet men jag antar att den var underbar! Såg att du var från Hallsta ursprungligen också, det är jag med! Men jag flyttade därifrån för ca 20 år sen. Världen är allt bra liten ibland för den hålan är ju inte särskilt stor. Cool 
    Jaa men i v 4+5, Bim +5 alltså, då känns de lite "sent" och ha det? Har en riktigt bad feeling ang detta tyvärr :( Inget mer blod men ja de kanske va förvarningen inför kommande MF. Har tyvärr svårt o se positivt då de aldrig gått bra innan me blod för mig.
  • färnik

Härligt längtan! Vad skönt! Fick du samma datum för BF den här gången också?

Softy: det låter inte så bra det där tyvärr... =/ Jag håller alla tummar att det är falskt alarm och att allt går bra...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma