• Cat79

Plus igen efter mf/ma

Åh vad spännande Kajsalisa, snart gosar du med din egna bebis! Kram och lycka till!

• Cat79

Undrar hur det går för Kajsalisa, så nyfiken på vem som tittar ut :)

• Cat79

STORT GRATTIS TILL DIN LILLE SON TED! Skönt att ni mår bra även om det tog tid men som sagt värt det. KRAM på er. Hjärta.

• Cat79

Odd: Styrkekramar till dig Hjärta Jävla envisa sjukdom och som sagt livet är så orättvist. Hoppas din vän får positiva besked och att allt går bra.

• Cat79

Heja Bev, nu tycker jag bebis ska komma ut :) Förstår att du längtar nu!

Ang amningen så funkar den bra hos mig men ibland blir Lovis så hårdhänt och får lite ryck och inte kommer till ro riktigt men annars flyter det på. Jag hade sår i början men med bättre sugteknik efter några dagar gick det över. Påvägmotsyskon: jag hoppas det löser sig till det bästa så du kan njuta av din amning. Sänder dig en varm kram.

Odd: Tiden går fort och snart är bebis här men förstår att det är tungt nu. KRAM

• Cat79

Kajsalisa: Kul att höra ifrån dig. Skönt att få vara kvar en natt till men snart är ni hemma och är en familj :) Ser framemot en bild. KRAM

• Cat79

sugarrush: Kan ju inte bli mer defintivt att du är gravid :) Välkommen hit och här ska du för att stanna! KRAM

• Cat79

Tjejer, ni skriver ju så det ryker.............

Har läst igenom i stort sett allt nu.

Happiness: Din graviditet har inte varit den lättaste.... Stor kram till dig som kämpar på
    Odd: Snart dags för bebis, så mysigt! Kul med TV-mamma. När börjar det sändas?
    Kajsalisa: Mina bröst rann aldrig till utan de spände bara extremt fjärde dygnet. Jag har inte fått några dolly-parton bröst men jag har fullt tillräckligt med mjölk ändå.
    rontgensyrran: Hoppas det ordnar sig till inom kort med maten och vikten o s v.
    Lallan: Kul att du var inne och sa hej, kan tänka mig att det är fullt upp för dig i och med att du har 2 st småttingar att ta hand om.
    Mabaja: Ni vill väl försöka få igen nu till våren? Hoppas det blir som ni tänkt er och att Wilda få ett litet syskon under 2012 :)
    Muffe80: Skönt att du får lite mer ersättning från din arbetsgivare. Det får jag med och jag har fortfarande inte lagt upp om min mammapenning.... lat som jag är. Får ju ok lön i januari så därav inte orkat ta tag i det.

Grattis till nya graviditeter och alla ni som har bra värden hos BM. Mysigt med era växande magar, kan sakna det ibland.

Ego: Lovis växer så det knakar, har nog grädde i mjölken då hon gick upp från ca 3100 g till 3500 g på 1 vecka. BVC vill att de går upp minst 200 g per vecka men hon dubblar och ligger nu vid normalkurvan då hon låg lite under från början. Får inte växa i denna takt tack. Gumman var så bökig innan hon somnade igår, ont i magen.... gav henne lite mycket mat då hon tuttade hela tiden och sen kom det upp en laddning samt bajsade en del - nu blir det mycket napp så jag inte matar för mycket men svårt att veta? Hon somnade ca 02 och jag ammade en gång runt 06 och sen sov vi vidare till 10-tiden så det slutade med en bra natt.

Ha en mysig lördag. KRAM

• Cat79
    Bev skrev 2011-01-16 09:41:08 följande:
    Ja just det hon vägde 3870 gr o var 52 cm lång!
    Underbart och ett stort grattis! Det är så skönt att så många bebisar kommit till världen nu och fler blir det ju i tråden för som du skriver så kändes det mörkt efter MF/MA osv. Stor kram (du får lägga ut bild när du orkar).
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma