• Cat79

Plus igen efter mf/ma

Kajsalisa: Ted är helt bedårande söt! Skönt att ni mår bra och är hemkomna och njuter. Fungerar amningen bra? Hur känns omställningen? Trodde att du hade en pojk i din mage och det stämde. Undrar vart listan är med gissningar? Skönt att du knappt sprack, en annan gjorde ju det men helt sjukt vad kroppen läker snabbt.

Stor kram nybliven mamma :)

• Cat79

Happiness: Söt du är för dina rader du skrev. Försöker ha koll på alla här och kommentera men inte alltid lätt :)

Kram på er alla fina mammor och blivande mammor.

• Cat79

sofy: Jag försöker hänga med så gott jag kan och skriva något om alla då och då Flört Kul att det uppskattas.
    Hemskt vad du har fixat men ta det lugnt oxå! Det går bra här hemma med Lovis, lite svår att söva då hon inte kommer till ro... (har tagit ca 2 h några dagar i rad) men sen när hon väl somnat så sover hon ca 4 h i streck och sen amning, byte blöja och natta och sen sover 3-4 h igen.

• Cat79

mallanis: Skönt att allt gick bra och givetvis mår bebis mår bra :) Nu får du njuta fullt ut. Jag kände också sparkar väldigt sent och blev lite nojjig men som sagt de sover ju så mycket och för min del kom sparkarna mest på kvällarna när jag varvade ner.

• Cat79

Odd: Stort grattis till er son, så söt och go Glad Äntligen är han här!
    Rontgensyrran: Fina tjejen med allt mörkt hår. Skönt att hon gått upp lite mer nu och inte mycket skrik. Min Lovis växer för snabbt så jag har väl grädde i mjölken, är 3 v och väger redan 3800 g och är 50,5 cm.
    Kajsalisa: Hur går det med Ted? Nyfiken.

• Cat79

Kajsalisa: Det var inte så snällt av din man inatt men då hoppas jag han ställt upp extra idag. Det du skriver om Ted ang natten stämmer bra överens hur vi har det med Lovis. Igår var hon visserligen mycket svårsövd då hon sov i stort sett hela kvällen förutom vid amning (hade kalas här med ca 14 pers och det var väl gött med allt surr att sova). Annars är det ca 3 timmars-intervaller både dag och natt. Lovis gick också upp ca 400 g första veckan :) Skönt att de får i sig det dem ska och att amning är igång fullt. Kram till dig.

Odd: Så fin bild på dig och din son - LYCKA.
    Sötfilur: Jag har en amningskudde men den fyndade min mamma på loppis (helt ny med avtagbart tyg för 50 kr) och den används.
    maria204: skönt med v 17 redan, snart RUL- spännande.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma