Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Nu ska jag iväg till BM =) kul kul (hoppas jag iaf) !

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

EGO- Lite snopen jag.... skulle ju till BM idag men kände mig rätt ensam i väntrummet, visade sig att jag inte alls skulle vara på den vårdcentralen utan en annan som ligger 5 mil bort..... (typiskt på landet, varannnan vecka service,blääää)
    jajja ny tid på fredag iaf.... Pratade med BM på telefonen när jag var där i v 10 så bad jag dem kolla upp ferritinin värdet (det hade du väll också lite lågt prommis?) hon sa att hon skulle återkomma till mig om det var lågt...vilket hon aldrig gjorde... Visade sig att jag hade lite lågt och hon tyckte nu att jag skulle käka extra järn... Vilket jag iof har gjort sen v 10 så det var ju tur undra hur trött jag hade känt mig annars om jag inte käkat järn på 15 veckor? Känns som att mina "barnmorskor" är lite veliga och stuliga...först fel vc och nu järnvärdet och jag har knappt träffat dem... jaja blir intressant på fredag

Grattis till er som har så stora bebisar nu, så hoppingivande att få höra och se bilderna. Blir så bebissjuk!

Pc- Kul att se dig här inne igen är det fullt upp med nytt boende och allt? Hur lång är din man tänkte iom att han tyckte city crossen var för låg?

Sötfilur- jag gillar också mumin men laban är ju söt men inte mycket till spöke ;)Men tummen är en klar favorit!!!  Klart du kan köpa begagnat du kan ju tvätta sakerna! då är dem som nya igen och inte "äckliga" ;)

Det känns som du kanske är närmare matchvikt än jag är ju snart på + 10! Men men tycker inte att jag gått upp så himla mycket ändå.... Mannen som verkligen är bra på att uttrycka sig!!!!  Svarade när jag nojjade mig lite för vikten: Ja men du är ju inte FET någon annanstans...  gissa om de "värmande" orden satt bra... *klantskallen* men han hävdade att det var menat som en komplimang.... jaja jag gifte mig INTE med honom för att han var en gentleman ;) hahha

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Längtan - Men så besvärligt och snopet =(

sugar va det du som gillade barbafamiljen, jag också Såg i reklambladet från Jysk (tror jag) att det fanns barbafamiljen gardiner! kanske lite "to much" men funderar på dem nu i barnrummet! =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Men hjälp här lämnar man tråden ett par timmar så har man massor med sidor att läsa igen.....
    kul att tråden lever iof ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

PC- ja det var sjukdom, golvläggning och långa män och citycross som diskuterades ;)

Låter som du har fullt upp, vi har tagit in offert för badrummet så det är nästa projekt + barnrummet.(barnrummet ska bara tapetseras och målas lite så det fixar vi själva)   Vilken dag är du på nu visst har du passerat 100 dagar kvar strecket? ;) har för mig att du var lite lite före... Jag är snart där.... =)

äsch nu oroar jag mig inte så särkilt för vikten men facinerande att man kan gå upp 10 kg utan att "det syns så mycket" lite skraj bara att det växer en jättebebis där inne.... en sån har jag INTE beställt!

odd- ska bli kul att se er på tv!!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Dag och natt skrev 2011-02-23 14:37:03 följande:
    Fina odd! Då såg jag dig i trailern, äntligen är det snart dags att få se serien, som vi har väntat på nyfiket! Tycker det är så himla modigt gjort av dig! Glad 

Vad jag saknar er! Jag skriver mest i en ängeltråd nu men läser ibland vad ni skriver. Hoppas ni mår bra allihopa. Själv har jag åkt på influensa två gånger på mindre än tre veckor varav den senaste var rejält jobbig med hög feber. Men nu är jag på bättringsvägen. Tyvärr hade jag nog ÄL någon av dagarna när jag hade 40 grader så det var inte direkt läge att ha sex just då. Men jag lovar att jag kommer skrika högt av glädje så ni hör det på långa vägar nästa gång jag blir gravid!

Har jag förresten skrivit något till er om att vi fått svar från obduktionen för några veckor sen? Wilma hade näringsbrist, dvs svälte - varför vet vi ännu inte, moderkakan har inte analyserats ännu och vävnadsprover från organen är inte klara. Hon var ju jätteliten... vägde ca 183 gram och när jag sökte på nätet så borde hon i min vecka åtminstone ha vägt 600 gram har jag för mig. Hjärtats högra förmak var dessutom kraftigt förstorat. Läkaren sa att hon hade en annalkande hjärtsvikt och han trodde inte att hon skulle ha överlevt 40 veckor i magen. Kändes skönt att höra ändå, med detta besked så kändes det som rätt beslut vi tog. Men de hittade inga fel på njurarna, inte heller matstrupen som de först trott... Sen hittade de lite skönsmässiga missbildningar, hudveck, linjer osv. Så det var helt enkelt inte tid för mammas lilla hjärta den här gången. Hjärta

Nu blev jag så himla trött så nu måste jag gå och vila lite! Sköt om er alla söthjärtan! KRAM!

Vi saknar dig också havsklippan!

Va bra att du uppdaterar oss om Wilma! Jag har iaf inte läst det, måste kännas bra ändå att ni verkligen tog rätt beslut! Ta han om dig och hoppas att du snart är här inne och skriker högt =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Kan ni hjälpa mig snabbt ni som har skötbord och har en sån där skötbordsdyna- vad är det för mått på den? Såg en på ICA för bra priis men den såg smal ut? Vad har ni för mått?  ska iväg till stan typ nu....tänkte kanske fynda den!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Oj här har man läst massa intressant så kul att höra mer om er i tråden och suveränt duktiga ni är färnevik och sugar på att virka!!!!

Men så läser jag om Sofy och glömmer allt, är det vattnet har du ringt!!! åhhhh

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    needtobreathe skrev 2011-02-23 21:18:30 följande:
    Neeej nej här kör vi förnekelse in i de sista.. vattniga flytningar kanske? =) Vi får se.. jag avvaktar lite till o kollar trosskyddet sen..
    Men åhhh du e galen ;) nu vågar jag inte lägga i från mig datorn!!!!!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    needtobreathe skrev 2011-02-23 21:27:59 följande:
    Hahahaha jodåå, du kan sova så gott så för här blir de ingen februaribebis inte ;)
    Sova? ? ? ?  du måste skoja , jag vågar ju inte ens kolla in någon annan tråd väntar hur det går för dig!  =)
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma