Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Safireee skrev 2011-02-25 10:21:42 följande:
    Åh, det är mysigt att boa! Jag fick alla grejer från släkten så jag hade inte så mycket att köpa sist. Istället sydde jag gosidjur och såna grejer. Tror inte jag köpte ett enda plagg innan BF. Hade hela garderoben full. (min man har syskon som är 2, 7 och 8 år äldre än Molly så det var ganska fina grejer). Jag sydde faktiskt en overall till Molly som hon hade från ca 4-7 månaders ålder. Oj vad pysslig jag var där i början när hon var nyfödd.

När det gäller barnvagn så föddes ju Molly i oktober så vi körde mjuklift och overall direkt. Nästa sommar satt hon redan. Men det är nog rätt stor skillnad att ha en nyfödd över sommaren. Kan tänka mig att parasoll och liknande blir extra viktigt. Och vi körde med paraply när vi bar i sjal/sele.

Nån annan sjalbärare här föresten? Jag körde med mei tai, långsjal, ringsjal och Manduca ergonomisk sele förra gången. Det var verkligen toppen. Längtar ihjäl mig! Hjärta 
    Har du några bra tips på gosedjur att sy? Blev ju störtförälskad i skorna men virka är nog inte min grej men symaskinen hanterar jag "bättre" ;)
    Ingen aning om jag kommer gilla sjal en kompis tyckte som du att det var underbart så jag tänker pröva
    ! Hur går det med ryggen då?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej girl- det skrivs så perhört mycket att jag inte hänger med!

Sofy åh va kul med shoppningen vilken fin vagn och bra att du inte födde på där på plats. Ursäkta mitt tjöt om klorin, vi går alla "igång" på olika saker ;) hahha!

Telge- jag känner inte igen det du beskriver...

Marlyn- Håller med att det var taskigt av tarmarna att skrämma dig!!

Maria- Mysigt när det sparkar! =) Åh så fina bebisplagg! Härligt tyg jag vill också ni är så duktiga i den här tråden!! Var har du fått tag på mönster?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    maria204 skrev 2011-02-26 15:13:43 följande:
    Tack! Jag har köpt och prenumererat på Ottobre, och det är från en av de tidningarna. Nu kommer jag inte ihåg vilket nummer, men byxorna finns rån stl 40 och uppåt. Mönstret till mössan hade jag hemma i en pärm, det vet jag inte varifrån jag har fått. Man kan ju alltid klippa söner en gammal och använda som mönster...
    Tack för bra info började leta gratismönster på nätet men det verkade inte så lätt ;) Jag är väldigt bra på att dra igång nya projekt ;) så nu ska jag gå upp och måla lite i barnrummet innan jag funderar mer på att börja sy!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Sugar- Men vilket bra kort du gav till din pappa ;) va kul att de blev så överrakade och glada!

Sötfilur- Jag hänger på din oro! =( Men jag är bara i v 26 och har gått upp 9-10 kg!!! Vi får hoppas att vi kanske inte ökar mastodont mycket sista tiden ...det kan ju vara lite olika har jag hört!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    maria204 skrev 2011-02-26 19:21:35 följande:
    Sätt igång! Det är jättekul!!!
    Det blir nog så =)  men nu har jag målat lite lister och fönster så nu har min pysselnerv fått lite utlopp iaf ;)

Det här med sammandragningar- Ni i trimester två Har ni alla haft sammandragningar regelbundet och hur "ont" har ni haft? Jag har endast känt mig lite spänd när jag typ varit ute och gått/ åkt spark. Men inte haft några mer känningar och definitivt inte haft ont...
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    färnik skrev 2011-02-28 10:26:25 följande:
    Äh, vad tusan. Mitt resonemang när jag har varit gravid har varit att jag äter det jag har lust med. So what om jag går upp några kg mer än önskvärt, det är inte stor del av sitt liv man är gravid och jag tycker faktiskt man kan få unna sig då! Det går att fixa till efteråt, man kommer inte nödvändigtvis behålla den vikten resten av livet.

Min inställning till vikt har överhuvudtaget blivit mer avslappnad sedan jag fick barn. Så länge jag inte är överviktig, vilket förstås inte är hälsosamt, så skiter jag i vad vågen visar. Normaltvikt är ett brett spann, och det behöver inte alls vara bättre att ha ett BMI på 20 än ett på 24. Möjligtvis ur estetisk synvinkel enligt en del, men det tycker jag man kan skita i! Flört
    hahha Färnevik du är så "snusförnuftig"!  =) I like!

nu ska jag gå och käka mellanmål  (men det blir frukt även om jag är mer sugen på mackor) ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

så där ja...en kravbanan och en kiwi senare som jag intog på en solig altan....så är jag fortfarande sugen på något!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-02-28 10:58:14 följande:
    Dock sa faktiskt en läkare samt en barnmorska till mig under mitt missfall att stress visst kan påverka och då speciellt långvarig stress som kan ge missfall. Det är därifrån jag hört det.
    Det kanske itne stämmer, men jag tror ju både bebis och mamma mår BÄTTRE av att sitta i soffan och klappa magen än att kontrollera alla symtom hela tiden!
    Ja långvarig stress har jag också hört men tror mer att det gäller dem som flyr för sitt liv och knappt har mat för dagen.... där kan man snacka om "riktig"  stress....

Inte för att man nojjar sig (även om det är jobbigt så klart) det är liksom en "pice of cake" i sammanhanget. Men man vet ju att en stressad mamma avger stresshormoner och högre puls och det kan ju så klart avspegla sig på bebis men knappast till den milda grad som mf...
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej tjejer! Trist med tjafs....jag orkar inte ens komentera det hela..... så jag låter bli!!

Kjaam - Välkommen hit!

MCT- Grattis till fisen!!! Har du provat katrinplommon jucien? Jag var också hård i magen (fast inte så illa som inte gjort tvåan på sex dagar)  den är både god och effektiv, iaf på mig! Jag gillade katrinplommon i början av graviditeten men Usch va jag är less på de nu Rynkar på näsan

Cat - Men så söt hon är din Lovis!!! =)

EGO- Det står 99 dagar till BF i min gravidkalender!!!! wow!! =)
    Ni som redan har barn eller ni som börjat shoppa barnkläder, hur mycket små kläder behöver man? Jag har inte köpt något i storlek 50 än (har ni köpt en del i 50 eller köpt mer i 56 och vika upp? ) och får ju bebis i juni så om vädret är bra så får man en nakenfisbebis =) jajja frågan är altså hur mycket kläder?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    telgebo skrev 2011-02-28 15:21:51 följande:
    varför då ens kommentera det
    Jag VILL hålla mig utanför tjafs för jag anser att det inte kommer något bättre ut av det utan bara tar energi och drar ner hela tråden! Därför ville jag inte komentera det!
    MEN det här är allas tråd och tjafsas det så påverkar det hela tråden ,(inklusive mig) vilket jag tycker är synd! Och det har varit lite väl mycket sådant i denna tråd senaste tiden!

Men vill du verkligen veta vad jag tycker jag att du överreagerar Telgebo!
    Jag har inget emot dig eller någon annan i tråden och jag och jag vet att hela tråden försöker stötta så gott vi kan men vi uttrycker även våra åsikter och erfarenheter.  

Jag förväntar mig inte när jag är ledsen, arg, glad och skriver här inne att alla ska svara som jag hoppas på ..... då kan jag ju lika gärna svara mig själv eller hur? Och det gäller att ge och ta för alla i tråden och man kan inte ta det så allvarligt om man inte får det svar man hoppas på!  Som sagt vi försöker alla stötta och inte skälpa varandra sen får var och en ta sitt egna ansvar och bete sig som folk i tråden!
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma