• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Spammar lite

Grattis och välkommen till Evsi

Apropå sparkar och känna på magen så märks det tydligt att sambon inte gillar det. Han gör det nån gång då och då när jag säger till men inte annars. Som tur är så har jag två andtra den här gången som är desto mer intresserade (inte för att sambon är ointresserad men han tycker nog det är lite obehagligt på ngt sätt) och känner, pussar och kramar på magen

• Lallan

Grattis till lyckade kub och ul!

3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 17:10:33 följande:
    Hejsan flickor
    Nu har vi typ allt vi skippade att köpa vagn utan tog vagnen jag hade meddottern år 05 jätte fin och en combi så varför skaffa en ny när man bor på landet och möjlighet till att åka vår bil som vi har ju likom.
    Så jag tog in vagnen gick upp till vinden med sambon och hämtade ner ligg o så.
    Så nu står vagnen inne och katten vår har bo satt sig haha
    Sambon toh upp babysittern ut paketet idag och nu sitter den brevd soffan
    åååååh längtar efter min pojk.

Hur har ni alla det ?

Havsklippan:
    Grattis till tickande hjärtatHjärta
    Min mamma kom förbi med vagnen som vi köpt idag.Den har stått hos min morbror sedan i somras men nu äntligen är den hemma.Tror att det är en -05 eller -06:a det med.Vi hade ju planerat att ha någon av vagnarna som vi hade kvar efter dom första två men det sprack ju.Nu är den en vagn i samma färg i alla fall och jag är nöjd   Har dessutom hel liggdel till som vi köpte extra så dom kommer att få det bra.

Hon hade även med sig ett babyskydd, likadant som vi redan hade så nu har vi två likadana Känns så bra och så kul Vagnen står bäddad i vardagsrummet just nu  
  • Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 20:11:43 följande:
    Hihi visst e det roligare med vagnar man innan haft eller ja gammla vagnar
    Vi har själva combin sen har vi hårdlift i som hör till och åkpåse som hör till och en liten solskydd och en stor solkydd vad dom nu heter haha
    Vagnen är en gammal vagn hmm vi köpte den för 50kr från blocket och den är ännu mer gamlare .. många år hehe typ antik haha men det e den ju inte.
    Den har stora smala ljul och sen är vagnen helt grön men har alla små motiv över allt som är små gula nallar åååh den e bara så fin jag typ ful älskar den hahaha handtagen är gammla och går ej att böja som för dem ''nya'' vagnarna ..

Just nu e den inte bäddad alls utan jag har vagn täke till men den är fortfarande inne i skåpet.
    Den vagnen är ass varm på vintern haha kommer ihåg då dottern var nyfödd o hade overol på o låg i vagnen o mössa ojojojgud vad hon var svettig
    Ja jag har ju dessutom en lite sjuk inställning till barnvagnar Jag bara älskar dom och speciellt ädre stora rymliga vagnar. Du bor ju rätt bra till för den sortens vagnar
  • Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 21:08:02 följande:
    Lallan:
    Har bild på vagnen vill du se?
    Oh, ja
  • Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 21:19:42 följande:

Vad tycks ? kan man lägga in en nyfödd pojk i denna vagnen
    Mysig! Min kompis hade nog en liknande men grön till sin äldsta men sålde den.Hon ångrar sig lite nu (på bf +10) men den var samtidigt rätt sliten och välanvänd men hade ett underbart gung
  • Lallan

Jag har ju två vagnar att använda, nej jag klararmig inte med bara en Den äldsta är från -74:a

• Lallan
    Happiness skrev 2010-10-18 21:24:21 följande:
    Hittade lite papper när jag rotade: Förra fundus måttet i vecka 40 var 39 cm.
    Huvudomfånget på sonen var 36,5 cm
    Sitter med förlossningsjournalen. Roligt och så jäkla skrämmande. Ser att jag är öppen 6 cm men vattnet hade fortfarande inte gått. Det ska bli väldigt spännande att få gå igenom denna med en Aurora BM. Har inte gått igenom den med någon tidigare och jag har en del frågor att ställa.  Tex jag fick EDA 16.04,16.15 trycker de i massor av Syntoconin ( som jag antar är värkstimulerande) varför gjorde deså tex. Då fick jag ju inte den vilan jag behövde. Låg en heldag utan att någon kollade om jag behövde gå på toa. Har man fylld blåsa är det svårare att föda fram barnet. 09.40 gick jag på toa . Sen byter de BM vid 21.40 och då märker hon att jag inte fått kissat och då lägger de en kateter. Suck ja den här BM kommer få det hett om öronen...vill ha lite förklaringar.

2barnsmamma: Kommer du ihåg  ditt fundus mått i v40? har du eller någon annan siffror på huvudomfång?

(som ni märker böörjar en viss oro ta fart
    Huvudomfånget kommer jag ihåg att var 37cm på minstingen som dessutom envisades med att ha ena armen bredvid huvudet när han skulle ut. Sf-mått kommer jag inte ihåg alls.
  • Lallan
    Happiness skrev 2010-10-18 21:33:29 följande:
    Men oj...37 cm!!!!! Vad vägde den? Sprack du inte mycket på det? Står inte i förlossningsjournalen hur många stygn jag blev sydd med..men kommer ihåg att det var ca 4 stygn på vardera blygdläpp pluss några framåt då klitorisen.......ja..say no more.
    Han vägde 3980g. Kommer ihåg förlossningen som toppen fram tills ungen skulle ut, det gick liksom inte. Trodde aldrig att han skulle komma ut men jodå till slut så ...och ja jag sprack en hel del.  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma