• Lallan

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 21:49:01 följande:

Med sonen 10 dagar över
    Ser inte så stor ut igentligen inte enligt mig hmm
    Håller tummarna för en lite mindre bebis den här gången. Varför har du tul så sent som v 38 förresten? Borde ju vara smartare att ta det nån vecka tidigare känns det som.

Har ju fyra missar själv men dom är gamla damer på 9 respektive 11 år nu. 2 av dom fyller år i morgon samma dg som min mormor fyller 80

Min första var betydligt mindre 3270g och huvudmåttet var mindre men hur mycket mindre kommer jag inte ihåg. Där var förlossningen tvärtom. Det var en mardröm fram till sista timmen då han skulle ut och jag faktiskt kände att det hände ngt. Sprack en hel del den gången med så det har nog inte bara med storleken på barnet att göra.
  • Lallan

Kan inte låta bli att slänga in en bild på vagnen.Bilden från sidan lyckas jag inte ladda upp mne såhär ser den ut invändigt i alla fall. Får se om liftarna kommer att användas eller om jag kör min dubbla åkpåse istället. Sittdelen har samma beiga färg som den ljusa liften.

• Lallan

Här är den gamla vagnen men just nu håller den på att få ett nytt fräshare innertyg men det går långsamt.

Nu ska jag sluta spamma tråden med mina vagnar
  • Lallan

Okej,men då kan det i princip bli så att dom plockar ut honom samma dag ?

Jag hoppasa på vaginalt även den här gången då jag kännermig lite rädd för snitt men får se hur stora oddsen är.

Hade värkar länge med första sonen så det var utdraget med själva värkarna men sen i slutet så var det nog ganska normalt förlopp.

Katterna bockar och tackar Vad mormor säger lär jag få höra i morgon  

• Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 22:40:03 följande:
    lallan:Fan att jag alltid glömmer bort attt du får tvillingar hahaha Tungan ute
    Snyggavagnar åååh vad fina dem är mysigt att fylla dem sen med några söta barn i december
    Haha, det gör jag med så det är lugnt Går upp ett ljus för mig då och då
  • Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 22:46:54 följande:
    Du skrämmer mig det blir nog så alltså antigen plockar ut eller ger mig gel eller balong eller vad det nu ger och tar med igångsättning jag vet inte vad jag känner jag känner mig bara rädd.
    Kommer få panik snart är det november och jag kommer snart attbli trebarns mamma och jag kommer gråta av räddsla och panik och jag vet inte vad jag vill då..jag villföda men det skrämmer mig så jag har en kännsla att dom säger att Carina vi måste ta ut honom nu ..
    Jag har acepterat dettaatt dom kanske tänker så då jag först får Tul och samma dag prata med överläkaten o överläkaten bestämmer ju hur han tycker.. och han kommer at detta då efter Tul och då han läser mina 2 jurnaler med dottern o sen stora killen

Din mormor ska vara en stolt kvinna på hennes bästa år Skål
    Du kan inte få något extra samtal för att prata om dina rädslor innan? Inte meningen att skrämma upp dig,dom vet betydligt bättre vad som är bäst än jag.
  • Lallan

Rontgensyrran:Massor av kramar till dig! Ta hand om dig och jag beklagar verkligen. Håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt

Sugarrush: Grattis va härligt

• Lallan

Har varit på tul idag och vikterna uppskattades till 1550g (-6%) och 1796g (+4%). Nu låg tyvärr båda i säte så det är bara att hoppas på att ettan vänder sig igen.

• Lallan

Har tänkt massor på dig rontgensyrran,skickar nya kramar idag!

Har varit till sjukgymnasten idag och fått lite tips. Ska även börja träna i bassängen där för att stärka bäckenet. Har som tur var en bauta bikini sedan jag väntade första så jag hoppas att den passar. Mitt bäcken var tydligen snedvridet pga belastningen därav smärtan.

• Lallan
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-23 19:40:53 följande:
    har haft en städdag idag, bäddade sphjälsängen i vårat rum nu som dexter sovit i.. som han sover i OM han inte sover middag i sin säng (går upp) 

Ja nu är de fint... ett tag, tills de börjar samlas kläder o leksaker överallt :
    Så hade vi det också igår och ja tyvärr håller det ju inte för evigt men hoppas på att det fortfarande ser hyfsat ut ikväll när man ska lägga sig igen i alla fall.

Har varit så trött så jag har inte hängt med så bra sista dagarna, ska försöka läsa igenom tråden liten noggrannare och se vad jag missat!

Min kompis fick förresten en son igår på bf +15
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma