Plus igen efter mf/ma
Odd: Vagnen var ju riktigt snygg
Odd: Vagnen var ju riktigt snygg
Ego: Var till bm idag för koll järnvärdet hade stigit till 120 trots att jag haft svårt att få i mig tabletterna pga illamående så det kändes skönt. Sf-mått 40cm, blodtryck 136/80 ¨nånting så även det var bra. Hjärtljuden låg på 122 resp 132.
Är lite off här inne då jag fick lite panik att hinna få ordning här hemma innan bebisarna kommer ![]()
Försöker verkligen hänga med här inne men lyckas inte alltid så bra. Är just nu inne i en trött deppig period där jag tycker att hela världen ska tycka synd om mig (åtminstonet sambon). Har tidigare aldrig hunnit tröttna på att vara gravidmen just nu känner jag att dom är välkomna vilken dag som helst trots att det bara är 11 dagar kvar till snittet. Har sovit precis hela dan idag, var upp och åt lunch med resten av familjen, thats it.
Till råga på allt så hade sambon pratat med sina föräldrar idag och dom kom gärna och var barnvakt när det är dags för bebisarna. Barnvakt är redan ordnad med min morsa då svärföräldrarna inte hade tid till en början men nu skulle det passa sååå bra då dom kan lämna julklappar samtidigt. Problemet är att jag kommer att ha svårt att slappna av med dom här hemma även om jag inte är hemma. Vårt hus som kommer att vara välstäda innan jag åker in kommer att vara nergrisat med skor och hundhår. Har haft hund själv och ändå så känns det jobbigt när det inte är vår egen som grisar ner. Ja aningen hormoinstinn troligtvis men vi skulle ha det lugnt här hemma tills vi själva sa till och det faller lite med att dom kommer hit. Min mor bor några mil härifrån på vägen in till stan så det är inte samma sak.
Sorry för långt egoinlägg!
Odd: 30 är ju ingen ålder men kan förstå ur du känner nu i v 29 men det blir bättre sen igen som tur är!
får verkligen hoppas att mitt lilla pyre stannar kvar denna gång!!!!Havsklippan och Miraclee lycka till idag!
Havsklippan: Jag har aldrig gjort kub eller liknande men blivit flyttad mellan 10-14 dagar båda gångerna och då är pojkarna två hyfsat normala 4 och 6 åringar idag.
Jag var till bm igår och har nu både bakterier och äggvita i urinen så det blev massa extra prover. Har sovit mest sista veckan så svullnade och blodtryck hade dock gått ner. Bara 6 dagar kvar nu
alltså, jag är lite "upprörd" över mitt nya bf... enligt den (räknaren på fl) skulle mensen börjat den 31 juli och då var den slut redan + att ägglossningen skulle varit den 13/8 men enligt äl-tester var den den 9 eller 10/8.... hm!
Maria:Håller tummarna för bra resultat idag!
Bev: Kul att se dig och att allt är bra med dig.
MCT79: Håller tummarna för att det blir bebis snart. När vi försökte med min första så blev det undersökningar mm då det tog mer än ett år och strax efter att inget fel konstaterats så blev jag gravid. Då handlade det dock inte om mf utan just att det bara inte blev ngt. En annan kompis fick sin första dotter nu i sommras och hon tog över två år att få till. Inga fel hittades och nästa steg var insemination. Vill bara ge dig lite hopp,kommer inte ihåg eakt hur du haft dig så jag hoppas att jag inte trampar på några ömma tår. kram
Ingen som hört något från 2barnsmamman?
Ego: Var in till förlossningen på besök natten till igår. Spydde och kräktes och med mitt blodtryck mm så räknades det som en försämring så jag skulle in. Packade in hela familjen i bilen och drog dit kl 3 på natten. Hade rejälthögt blodtryck när jag kom in men det sjönk sakta med säkert och efter 4 timmar mådde jag bra igen och blodtrycket var normalt. Alla prover var okej (på rätt sida om gränsen) så vi fick lov att åka hem igen.
Misstänker att mitt pausande från soffläge för en stadstripp inte var det bästa beslut jag kunde gjort.
Är i alla fall stolt över mina två mycket duktiga barn som skötte sig exemplariskt i 4 timmar inne i ett undersökningsrum mitt i natten. Sista halvtimmen går att diskutera men det är okej.
Nu är det soffläge som gäller igen sista dagarna!