Plus igen efter mf/ma
Angående svininfluensan så är den fortfarande aktuell men nu som säsongsinfluensa,därav att man i år även räknar gravida och överviktiga som riskgrupp.
Sushi ska vara okej så länge som den är färsk! (och ja sushirestauranger fryser fisken tre dygn för att ta död på parasiter)
Rött kött har jag fått för mig att man inte ska äta även om det kommer från nöt men det beror kanske lite på hur rosa det är i mitten också. Det ska ju vara tillagat. Rå köttfärs vet jag däremot att är absolut nej då man är gravis pga toxoplasmos.
Apropå färg så utomhus hade jag inte oroat mig ett dugg inomhus hade jag valt vattenbaserad färg istället för oljebaserad.
Apropå kub så har jag aldrig gjort det men funderade på att göra det nu sista gången då jag var så nojjig. Vad gäller ds så var vi överens om att dte inte var ngt problem men det finns ju andra värres aker som inte är förenligt med liv som man gärna vilja veta så tidigt som möjligt. Nu när det visade sig vara två så var inte valet så lätt längre så vi valde att avstå. Vi ville inte hamna i den situationen där vi skulle ta stälning för ett barn och kanske behöva riskera även det andra. Nu såg allt bra ut vid rul så vi håller tummarna för att det är två friska bebbar där inne.
Sofy: Fick du med medicin hem? Den som du fick på sjukhuset. Hoppas att det går åt rätt håll för dig. Om inte är det nog likabra att åka tillbaka så att du inte blir liak dålig igen som du var när du väl åkte in sist.
Nu är det dax för mig att rycka upp mig för att dra iväg på läkarbesök och förhoppningsvis tigga till mig en sjukskrivning!
Tillbaka från läkaren igen med en sjukskrivning fram till 14 dagar innan bf. Känns riktigt skönt och som att jag kan slappna av lite nu. Även om dom nu skulle bestämma sig för att titta ut tidigare så hinner jag ta det lugnt och "vila" upp mig innan * i mina drömmar i alla fall*. Bara hoppas att fk inte kommer att bråka nu.
Sofy: 29 fullgångna veckor i morgon!