• Lallan

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-10-04 11:29:12 följande:
    På osdag går du o jag in i vecka 30 då är det 29 fullgångna veckor ju

Skönt attläkaren gick med på sjukskrivning
    Min läkare har problem jag ska jobba men 4 timmar istället för 8 timmar ...
    Jag vill bara ta det lugnt.
    Enligt fl ja men inte enligt bm och specmv då är det redan i morgon. Vet inte varför det diffar med en dag men eftersom jag har så mycket kontakt med bm och läkare hela tiden så går jag enligt deras räknesätt, blir lättare att hålla reda på då.

Jag har ju två bebbar i magen så läkaren ifrågasatte inte ett dugg utan tyckte det var självklart att jag skulle bli sjukskriven när jag gått såpass långt. Eftersom att jag har så mycket sammandragningar så är det ju ännu större risk med prematurförlossning.
  • Lallan

Sofy: Jobbar som lärare och har oftast pass på 2 timmar då jag behöver stå större delen av tiden.

Rontgensyrran: Har inte diskuterat förlossning ännu men hoppas på vaginal. Ettan ligger än så länge med huvudet neråt och tvåan i säte så det kan funka.

• Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-04 11:52:54 följande:
    När har du BF datum då ?21 dec?
    Haha ja alla har det olika med BF datum
    Enligt min läkare hadejag BF 15 dec enligt sista mens 10 mars men enligt ul så har jag BF 21 dec och mens enligt henne 18 mars hmmmmmm undrar då jag hade MENS 10 mars och bruna flytningar 18 mars som slutade sen 21 mars konstigt nog ..

Jag hoppas jag får mina papper snart om att jobba bara 4 timmar har inga problem
    utan blir hindrad av min blodvärde och blodsocker som är låga då jag svimmar typ i ett

Skatill min Bm om 8 dagar och vi ska prata om allt möjligt sen 30/11 Tul o prata med överläkaren är då i vecka 38 och då får jag förhoppnings viss ut honom redan då
    Vi har samma bf men jag hade i och för sig den 24:e från början men har alltid blivit lite tidigareflyttad. Den ena var ngt mindre på rul och hade då 24:e som datum men man går på den störste. Det här är första gången som mina beräkningar stämt hyfsat och jag bara blivit flyttad 3 dar. Tidigare har jag blivit tidigareflyttad 10 dar resp. 2 veckor.

Svimma är ingen höjdare, har dte blivit bättre med kortare dar?

Jag ska till bm på onsdag och har sedan ett nytt tul den 19:e.
  • Lallan

Muffe: Jag hade nog också berättat på jobbet, åtminstonet för dom närmaste och chefen. OM det händer ngt senare och du blir sjukskriven pga det så får chefen ändå veta det då.

• Lallan
    Muffe80 skrev 2010-10-04 12:09:45 följande:
    en fråga till: om ca 2-3 veckor ska vi ha lönesamtal/medarbetarsamtal....
    Det är lika bra att berätta innan det eller hur? Sitta där och säga att man vill ha högre lön osv och sen berätta två veckor senare att man ska gå på mammaledighet känns sådär, det är ett litet företag.
    Undrar om inte chefen borde ha tystnadplikt.

Lönesamtalet grundar sig ju på det gågna året så det borde inte påverkas av att du ska ha barn.
  • Lallan
    Happiness skrev 2010-10-04 12:49:36 följande:
    GRATTIS LALLAN till sjukskrivningen! Lova mig att må som en prinsessa nu . KRAM!

Småland: Tack för din omtanke. Du är alltid så himla gullig. Vi ligger ganska nära i tid om jag inte missminner mig. Längtar till RUL:t den 21 oktober.

Oj jag har j glömt att berätta en sak...som är trevlig för en gång skull. . Var oss BM i fredags och jag fick lyssna på hjärtljuden för första gången. Bara skitsnabbt för jsg ville inte utsätta fostret. Så en sek lyssnade jag på det lilla tuffande tåget. 141 var hjärtslagen på. Skönt, att återigen få bekräftat att det lever
    Tack Happiness! Nu är det soffläge som gäller!

Härligt med hjätrljuden, det är en så underbar känsla när man hör dom första gången
  • Lallan

Påväg Mot Syskon: Lycka till med tul, mysigt att få se bebisen. Själv tyckte jag dock att det var otroligt svårt att se så mycket när dom var så stora i jämförelse med rul.

• Lallan
    Pancakes skrev 2010-10-04 14:41:23 följande:
    Tjejer, visst är all fetaost pastöriserad? Är så sugen på kyckling och festaostsallad ikväll..
    Tror nog att så gott som all feta är pastöriserad, i alla fall i vanliga mataffärer. Feta ska vara okej att är pga att salthalten är så hög så att bakterier har svårt att växa där ändå.
  • Lallan
    Pancakes skrev 2010-10-04 15:53:09 följande:
    Vad bra, det är vad jag tror också! Parmesan då? Det är typ det godast jag vet..
    Hårdost borde vara okej det med, vet att det står på livsmedelsverkets hemsida om det...
  • Lallan
    Muffe80 skrev 2010-10-05 08:04:43 följande:
    Åhh jag börjar bli helnojjig över detta med maten. Femte veckan nu som jag är inne på som jag inte äter riktig mat, lever på typ:

Yoghurt
    Bröd, helst ljust
    Räkost
    Oboy
    Sushi, räkor
    frukt
    Actimel
    Proviva
    Morötter

Alltså, denna ensidiga kost borde väl sätta spår i bebisen? Typ mindre utvecklad hjärna eller vad vet jag?!

Vet att man inte ska tänka så, men BORDE det inte vara så?
    Tycker att det där ser allsidigt ut i jämförelse med vad jag levt på första veckorna alla gånger. Fil och havrefras Möjligtvis nån liten grönsak däremellan.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma