• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Stor kram till Odd! Hoppas att det känns bättre idag.

Kajsalisa: Mycket bra fråga, har inget bra svar på det heller. Idag har jag och minstingen vår lediga dag så vi ska bara mysa till klockan tolv då storebror ska hämtas och sedan ska vi in till stan så att dom får leka av sig på ett lekland tillsammans med två kamrater. En lite tidig födelsedagspresent till storebror som fyller 6 år i morgon. Jag och min höggravida vän kan sitta i lugn och ro och prata och fika under tiden

• Lallan
    kajsalisa skrev 2010-09-23 10:34:25 följande:
    Så mysigt det låter Lallan. För mig handlar det enbart om att överleva dessa två dagar fram till helgen så att jag får SOVA!!! Har inte så mycket emot att jobba egentligen, men jag avskyr att behöva gå upp på morgonen. Särskilt nu när det faktist är rätt mörkt när man går upp...
    Men... i helgen tänker jag nog minsann slå till och beställa barnvagn. Det  känns SUPERMYS!!! Glad
    Ja jag har ju varit hemma från jobbet hela veckan så jag har ju bara en dag att jobba och sen är det helg. Lite skillnad på ork då. Men bara att ta sig runt på IKEA är ju en pärs. Kanske ska rycka upp mig och fixa nallt som behövs innan jag inte norkar röra mig alls.

Muffe: Grattis till lyckat vul, så härligt

Hmmm, var det smålandsjäntan som undrade över huvudvärk? Hade sprängande huvudvärk runt vecka 14-17 njag också och tog extra prover men allt såg bra ut. Låter på många som att det är vanligt.
  • Lallan

Muffe: När jag var på tidigt vul i v 6+? Var mina olika stora så jag frågade och fick då till svar att eftersom att dom är så små så är det väldigt svårt att mäta och små mätfel blir stora skillnader i datering jämförelse med senare i graviditeten. Man får mao ta dateingen lite med en nypa salt så tidigt och istället ha det som en riktlinje.

Panncakes: Stort grattis! Apropå symptom så har jag vid flera av graviditeterna haft yrsel mycket tidigt men bortsett från det inga symptom före vecka 7 eller 8 bortsett från nu då men då var det ju två å andra sidan. Har annars kännts precis som innan mens.
    När det gäller test så är det nog ingen ide att jaga starkare test, jag blev orolig i v 8 pga att testen visade mindre och jag vips hade mindre symptom men båda fanns kvar och mådde bra.

• Lallan

Mabaja: Härligt, nu börjar det bli riktigt spännande

Kajsalisa: Det är så kul med ny barnvagn (oavsett om den är fabriksny eller begagnad). Väntar tyvärr fortfarande på min som står hemma hos min morbror ca 50 mil härifrån men senast i slutet av oktober kommer den hit.

• Lallan

Ser skummt ut här med!

Färnevik: Instämmer med övriga att du ska stå på dig, det finns ju tyvärr dom som förlorar sina barn under graviditeten pga gbs. Känns onödigt då det är såpass lätt att konstatera samt behandla.

Odd:Jag var riktigt svullen för några veckor sedan men nu när det blivit svalare så har det peppar peppar blivit bättre. 

ego: Var till min husläkare idag och blev sjukskriven en vecka framåt pga ryggont och sammandragningar, känns skönt. Nästa vecka har jag tid på mvc så förhoppningsvis blir det fortsatt sjukskrivning då.

• Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-09-27 20:20:35 följande:
    Hej på er.

Ser konstigt ut på min dator med. :/  Hoppas det går bra imorgon vännen!

Jag är precis hemkommen efter ännu en 4 timmars vända på akuten. Och då hade dessutom mina läkare på jobb redan skrivit remiss samt, utfört och svarat på ultraljud på mina njurar. Där såg de att jag har vidgade njurbäcken +urinledare. Fick recepet på spasmofen som är ett morfinprep som löser kramp. Om inte det hjälper och smärtan försvinner tills på torsdag fredag så ska jag in igen och då blir det troligtvis att lägga in en jj-kateter som är en slang som läggs in under narkos som går mellan njuren och urinblåsan för att avlasta. Inte så kul att bli opererad under sin graviditet men men vad ska man göra? Är iaf sjukskriven tills den 10 oktober. Känns inte heller kul att tvingas ta så starka mediciner :/
    Usch,lät inte alls trevligt! Nu vet sdu ju i alla fall vad som varit fel.
  • Lallan
    Odetta skrev 2010-09-27 20:26:43 följande:
    Oj då gumman! Varför har du fått så, vet dem det??? Hoppas medicinen hjälper. jag håller tummar och tår!!!!

*kramisar*
    Tolkar det som att det var riktat mot rontgensyrran
  • Lallan
    Odetta skrev 2010-09-27 21:03:48 följande:
    ja Skäms

Men skönt att du blev sjukskriven...och du ska se att du kommer bli det framåt också. *bamsekram till världens bästa Lallan*
    Tack detsamma Gulliga du
    rontgensyrran skrev 2010-09-27 21:07:45 följande:
    Nu ser det konstigt nog helt okej ut på forumet igen. Skumt det där.

Tack. Verkar som suppen verkat nu och känner ingen smärta. Och bebisen sparkar. Troligvis sten eller bebisen eller livmodern som trycker på urinledaren. Är rätt vanligt under graviditet men tyvärr är det graderat lite olika. Mitt är rätt ordentligt vidgat det är därför de vill göra nåt åt det. Om det är en sten så hoppas de att jag ska kunna kissa ut den genom detta kramp-smärtstillande supparna. Inte nog med det, så har jag under mina underbara timmar på akuten åkt på en rejäl förkylning. Sitter just nu och snorar, snyter mig och är hes med halsont, men däremot smärtfri i övrigt iaf :P
    Skönt att dom har koll på dig nu och hoppas att det blir bättre snabbt.

Sofy:Här hade vi lite outande i helgen, dock inte från vår sida det är liksom ingen hemlighet längre Sambons bror och föräldrar var här och grattade vår äldste son. På kvällen bjuder sambons bror på vin och påpekar gång på gång att det är fint vin."Det är dyrt vin det här", "DEt är årgångsvin" osv osv. Jag och sambon kopplade ganska snabbt vad som var på g men svärmor och svärfar kopplade inte ens när han sa grattis farmor och farfar Svärmor tyckte att farmor har hon ju varit länge så det var ju inget nytt Tog ett tag men till slut så trillade poletten ner
  • Lallan

Tror att alla sushiställen måste ha fryst laxen innan då det tar död på eventuella parasiter.

Sofy: Ja som e lite otydlig, ja det var sambons bror som outade det för oss och sina föräldrar.

Panncakes: Att jaga starkare plus stressar bara i onödan. Jag fick plus väldigt tidigt men sedan nojjade jag över att det inte blev strakare och då hade jag ändå två små som grodde och i och med det mer hcg än normalt.

Televinken: Grattis! Håller tummar och tår. Förstår hur du känner och då har jag ändå "bara" haft två missfall.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma