• MCT79

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-03-01 15:15:06 följande:
    MCT79 skrev 2011-03-01 15:03:19 följande:
    Ohhh grattis till tidigare VUL!! Jag var 6+3 enligt senaste mens när jag gjorde mitt första VUL, alltså samma som du kommer vara i morrn! Då mätte han mig till 6+0 och jag fick se ett hjärta picka!!

Det kommer gå toppen ska du se!
    Åhh det låter ju underbart, nu blev jag lättad att det kanske går att se då. Jag tror ju inte BM hade ändrat tid till imorgon om det hade varit alldeles för tidigt att se något så nu hoppas jag.

Får man se den lilla på skärmen tro? Bild?

kan det inte bli onsdag nuuu!!!
    Jag fick både se på skärmen (svårt!) och fick en kass bild i handen... jag tror inte hans maskine är den nyaste om man säger så. ;)
  • MCT79

Snygg du är Färnevik! Både på foto och teckning!

needtobreathe skrev 2011-03-01 19:37:53 följande:
    VÄRRE! :) Jag kan inte sitta ner längre, måste ligga, ungen har ju rumpan under revbenen o de gör verkligen ONT, hans sparkar gör ONT, de är tungt o andas, förvärkar, TRÖTT så jag vet inte vad, ilar mellan benen/tryck neråt (känns som o ha en boll mellan benen), ont över högra lungan.. nä fiiifan! ;)

Kram! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Oj... nu ser jag verkligen fram emot vad som komma skall...   ;)

Hörrni jag gör kväller nu! Idag är ingen bra dag.. jag har svimmat 3 ggr.. under kvällen och just nu snurrar hela världen... hoppas det är bättre i morgon!

Godnatt med er!
  • MCT79

Hej på er... jag stannar hemma från jobbet idag... så jäkla snurrig.. och OOONT i magen.. ska iväg och kolla ett blodtryck sen tror jag....  :((

• MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-02 06:56:03 följande:
    Jag var yr i början av graviditeten. Inte så att jag behövde vara hemma men tillräckligt för att det skulle vara obehagligt. Har känt av det lite nu med!

Telgebo: LYCKA TILL idag!

Själv ska jag bege mig mot jobbet nu. JObbar heldag idag ich ska kanske simma ikväll med
    Ja yr har jag varit med, lite "lätthuvad" liksom.. nu blir det värst när smärtattacken kommer... då svartnar det direkt.. :( Svimmade nästan i duschen så jag tar det lugnt idag..
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-02 07:10:50 följande:
    Tack
    MCT79 skrev 2011-03-02 07:05:54 följande:
    Lycka till idag Telgebo! Jag tänker på dig!
    Vad gullig du är, tack

Lovar att rapportera när jag är hemma igen, men kan inte lova att jag gör det samma om det är tråkiga besked.

Gud vad nervös jag är. Det är nästan 2 timmar kvar innan jag ska åka.
    Ja man blir sjukt pirrig när det närmar sig... i måndags när jag låg på plats så tittade han tyst säkert 6-7 sekunder innan han sa nått.. jag hann både dö och ge upp och sörja på de få sekunderna!

Jag håller alla tummar och tår på att det ser toppen ut och att du återkommer med goda nyheter!
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-02 07:18:23 följande:
    Ja gud ja, det känns ju som det tar en evighet innan dom säger nåt även om det bara i själva verket bara är några få sekunder. man är ju så spänd och nervös och vill bara att dom ska säga på en gång innan man ens börjat undersökningen

Är så nervös för tråkiga besked tänker på hur jag ska fixa att ta mig hem då med buss och byte bland massa folk störtgråtandandes.
    Häromdan grät en tjej förtvivlat på pendeltåget på vägen hem.. jag tror hon bråkade med sin pojkvän eller blivit dumpad eller nått för hon satt och smsade helt förtvivlat... å det enda jag tänkte på kring hennes tårar var "gud har jag inte en näsduk jag kan ge henne?!" Jag ville liksom bara lägga en hand på hennes axel när jag klev av, ge henne näsduken, inte säga nått... Jag tror och hoppas att de flesta reagerar så om nån gråter, jag tror iaf inte att någon tänker nått elakt om en. Även om det är jobbigt att visa såna känslor offentligt.

Nu kommer inte du få dåliga nyheter dock!
  • MCT79

Hej hörrni.. nu är jag hemma från gynakuten... får vansinniga smärtor på höger sida så jag nästan svimmar av eller faktiskt svimmar av... allt såg fint ut men när hon klämmer över högersidan-....fy fan..

En kirurg uteslöt blindtarmen men de tror att jag kan ha sammanväxningar/ärrbildning efter mitt utomkveds och nu när livmodern växer gör det vansinnigt ont.

Så kontentan... stå ut. Kul.

Nån som hört nått från Telgebo???

• MCT79

Ja jag hoppas det går över med... hon trodde det kan göra det när sammanväxningarna väl "går av" eller "släpper" från där de sitter fast..
    Fick se bebis igen! Den var sig lik från i måndags. ;)

Hoppas hon inte fick dåliga nyheter... :(

• MCT79
    telgebo skrev 2011-03-02 13:36:30 följande:

Jag har sett en litet embryo idag 6 veckor gammal såg ut som en liiiiten liiten människa och det hon kunde mäta stämmer med antalet veckor sedan senaste mens minus 3 dagar, var lite svårt att se men hon tyckte se något som fladdrade så hon var säker på att hjärtat slog. Hon tycker jag ska andras, ha positiva tankar att det här kommer gå vägen.

Nytt VUL den 15 mars kl 10.30.

Har lämnat 5 rör blod idag,det ni, mitt nya nick kanske borde bli nåldynan istället

Jag är så extremt LYCKLIG så ni anar inte, världens lycligaste och min BM är ju bara underbar, hon hade lämnat en liten bunt med papper till mig och 3 remisser.

Har bara lust att ställa mig på taket och vråla ut JAG ÄR GRAVID med en megafon

Woohoooo jag sa ju det!!!!  Kram!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma