• MCT79

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-03-04 11:05:59 följande:
    Jo men bm sa i tisdags att hon skulle ringa mig på onsdag eftermiddag efter mitt vul och boka en tid för inskrivning och nu är det fredag så man undrar ju varför hon inte ringer.
    Hon kan ha glömt Telgebo? Barnmorskor är också människor. Ring henne du! :)
    nu jeklar...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-04 11:08:42 följande:
    Telgebo: 12+0 är det!

Jag hänger på kvällens spa-trend! Jag kör dusch, kroppspeeling, fotbad kanske, ansiktsmask och lite veet-kräm. Och fruktsallad! Har blivit helt galen i fruktsallad!
    Ohh fruktsallad...

hahaha jag låter som en kopieringsmasking...."ohh spaaaa..... ohhh fruktsallad!"...  jag har egen vilja och åsiker med! ;)
    nu jeklar...
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 11:20:39 följande:

Vet du vem som kom på förskylningen ???
    Om du vet kan du ge mig adress och telefonnummer så går jag och sänger min mening om just detta {#emotions_dlg.djavulsk}för detta är bannen mig vuxen plågeri !!
    Hur har du det då vännen ?
    Puss o kram

MCT79 skrev 2011-03-04 11:06:23 följande:
    Hur funkar det med KUB test... när bokar man tid för det? Jag har ju tid för inskrivning den 17:e....då är jag ju 10+4?  Måste man boka det långt innan?

Jag och sambon ja vi gjorde vanlig ultraljud och sammtidigt KUB vi sa till henne att vi inte ville veta om det var något fel att vi ville ändå ha honom hos oss vad än kunde vara.
    Men allt gå bar ut.
    Jag fick bara en tid till ultraljud scanning och KUB sammtidigt.
    men du kan alltid fråga
    Jag var i vecka 16 ca

Jo tack idag kan jag gå upprätt utan problem, har bara den vanliga växtvärken...så det känns klart bättre!
    Om jag visste vem som kom på förkylningar så vore personen röjd ur vägen redan.. ;)

Okej v 16.. då har jag lite tid på mig då, får ta upp det när vi kommer dit. :)
    nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-04 11:19:34 följande:
    Jo jag tyckte vul gick bra men vad vet jag, bm kanske inte ringt för hon vill avvakta tills man verkligen till 1005 ser hjärtat slå och jag såg inte hjärta som slog det var när gyn sa att hon tyckte se nåt som rörde sig som jag kanske kunde se nåt jag också men det är väl bara för att man vill så gärna så säker är jag inte att jag verkligen såg nåt som rörde sig.

Ja att göra saker är bara så jädra jobbigt idag så bara måste jag åka ner till stan och fixa en sak med räkningar som jag helt glömt, hur fan jag helt plötsligt helt glömma bort att betala räkningar undgår mitt förstånd. Kom på det först igår och fick ju nästan panik.

Sitter nu dock och väntar på att bm skall ringa för nu har jag ringt och påmint men hon hade ju patient nu och sedan är det lunch mellan 12-13 på kliniken och jag måste bara åka senast 12.30 så jag hinner lämna in räkningarna på stället dom ska till innan dom stänger för helgen samt handla innan jag blir helt sliut och jag känner bara att jag inte vill missa samtalet då jag även ska få mina provsvar på min hypothyreos och ställa en fråga om en medicin jag tar om jag kan ta den under graviditeten.
    Okej.. så idag är ingen bra dag för dig...du är orolig och ledsen... jag tror inte att hon låter bli att ringa dig för att det inte såg bra ut. Faktiskt.
    Hon sa att hon såg något som rörde sig, det hade hon inte gjort om hon inte såg något.
    Vet du vad min sa?  "nu har ju jag väldigt livlig fantasi, men jag tycker att jag ser ett hjärta som pickar här"  I den meningen finns det massor med utrymme för tolkning..

Sluta leta fel nu Telgebo... du är supertrött, hungrig, törstig, har sett ett embryo i rätt storlek med hjärtslag för bara ett par dar sen.... du är gravid! Sluta leta fel nu!

Kram på dig!
    nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-04 12:03:17 följande:
    hela jag luktar gammal skit tycker jag. normalt att tycka så?
    Jag tyckte sambon luktade skit så det är nog helt normalt! haha!  Cool
    nu jeklar...
  • MCT79
    acure skrev 2011-03-04 13:19:21 följande:
    Goddag tjejer! Idag är det fredag och beräknad förlossning för vår bebis. Ser dock inte ut som om att den vill komma idag så jag har städat och plockat och grejat så det är fint här hemma. Tänkte att bebisen kanske inte vill komma ut förrän den har en tip top lägenhet att komma hem till. Men nu är det fint så nu är det fritt fram att titta ut! :) Vad har ni för helgplaner?
    Jag har just nu i denna stund planer på att röva med sambon på bio +jensens böfhus i morgon.... vi får väl se! :)

Annars blir det nog lugnt... vi behöver städa...that´s for sure..
    nu jeklar...
  • MCT79
    Muffe skrev 2011-03-04 13:27:09 följande:
    Våra helgplaner är att kanske börja montera sängen coh fixa med det, mys!
    MysPys! Jag längar till jag kan börja göra saker mer handgripligen...:))
    nu jeklar...
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-04 13:30:55 följande:
    MCT,

Läste ditt mail. Jag e bara så slut, puh! Men de e lugnt, hör av dig annars!
    Det är hellugnt gumman, vila dig och magen nu!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Marlyn skrev 2011-03-04 13:32:03 följande:
    Det gick inte bra.... utomkvedshavandeskap. På måndag ska jag få reda på om den är kvar för isf måste jag ta bort den med titthålsoperation.
    Säcken vi såg förra måndagen va helt borta och det verkade bara vara en vattenblåsa som livmodern själv hade producerat av någon korkad anledning.
    Fy sjutton.. :((  Lova mig att du åker in om du får ont, lova!  Jag har gått igenom ett utomkveds och det är inte roligt alls.

Hoppas allt går bra på måndag! Blöder du nu?
    nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-04 13:43:58 följande:
    fy fan marlyn gråter med dig. Själv har jag för litet embryo i livmodern så ma igen precis som förra gången då var den också för liten. önskar att läkaren kunde ha vart ärlig istället.

Fy stackare marlyn hittar inga ord för vad du måste känna nu
    Wo wo wo woooooo`??? Jag tyckte du sa att det stämde i storlek och ni såg hjärta?!
    nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma