• MCT79

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2011-03-03 15:34:17 följande:
    Jag har faktiskt också hört att det vanligaste är att man bara tar dem 8 veckor...
    Läst lite mer och det verkar inte helt ovanligt att man bara kör ett par veckor  efter plus vid IVF... nu tar ju inte jag av samma anledning..

Vad tror ni om att köra 2ggr/dag som vanligt nu en vecka till och sen ta de sista 1 ggr om dan? Trappa ner liksom...
    nu jeklar...
  • MCT79
    kajsalisa skrev 2011-03-03 15:48:53 följande:
    Älskar den dryga attityden MCT. Sitter här och småflinar när jag läser... ;)
    Du skulle älska mig irl. ;)
    nu jeklar...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-03 15:48:04 följande:
    Min läkare tyckte jag bara skulle ta proggisar i 10 dagar totalt först!!!!! Alltså till 5+3. Dessutom bara "halv" dos, alltså bara en om dagen. Jag fick ringa och gråta i luren, sedan skrev han ut mer... pucko!

Jag har tagit två om dagen fram till 8+5. Nu tar jag en om dagen, och ska sluta helt på 12+0. 

Lycka till, hoppas du får ut fler! Annars har vi ju vår kära Sofy Räddaren i nöden!
    Mmm han ringde för en stund sen och skriver ut tio till... jag är 8+5 i morgon.. så om jag gör som du så har jag isf så det räcker till 11+4... det kanske räcker?
    nu jeklar...
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-03-03 15:56:28 följande:
    duf år komma till bålsta och ta en fika här framöver när du har en jättemage att visa upp! :)
    Absolut!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-03-03 15:56:28 följande:
    duf år komma till bålsta och ta en fika här framöver när du har en jättemage att visa upp! :)
    Jag antar att du menar gravidmage... annars kan jag komma i morgon... har en med gas och lite fett nu?  Gissar att du föredrar det andra. Cool
    nu jeklar...
  • MCT79
    färnik skrev 2011-03-03 15:57:03 följande:
    Här är en till som inte sover på nätterna. sista tiden har det bara blivit enstaka timmar varje dygn. Jag är så uppe i varv, oroar mig, har ont, drömmer mardrömmar och vaknar... Eländigt är det, jag är så trött, men kan ändå inte sova.

På dagens besök på sjukhuset ansågs detta vara ett bekymmer, psykologen var tveksam till hur jag skulle orka en vaginal förlossning och tiden efteråt, så som jag mår nu. Hon ville jag skulle tänka på hurvida jag kunde tänka mig ett ks. Och så skulle hon prata med förlossningsläkaren till på tisdag, så att vi kunde ta upp saken till disskusion då.

Jag vet inte vad jag har för inställning till ks, är inte alls insatt... Helst vill jag nog föda vaginalt, men jag måste ju orka också. Vet inte om jag skulle ångra mig om jag valde snitt? Att jag gick miste om ngt liksom, för att föda barn är det häftigaste jag gjort... Samtidigt vet man ju inte vad man isf går miste om, alla förlossningar är ju så olika... Visst kanske jag vid snitt går miste om en kanonförlossning, snabb och komplikationsfri... Men jag kan ju lika gärna gå miste om 48 timmars helvete som slutar med akutsnitt liksom.

Får nog ägna lite eftertanke åt det här... Vet ju inte heller vad förlossningsläkaren har för såsikt om det hela, så vi får se...

CTG-kurvan såg iaf fin ut idag så besöket gick fort och lätt!
    Mycket att fundera över helt klart... ni kanske kan skriva ett brev där nu börjar som en vanlig förlossning och om du är helt slut och inte orkar att det blir ett mer planerat snitt... än akutsnitt tänkte jag.. ?
    nu jeklar...
  • MCT79

Sugarrush: ja det skulle vara GULD!! Jag kliver upp 05,30 redan som det är! Hahha!

• MCT79

Färnevik: jag hade nog försökt naturligt med brasklappen att få säga ifrån om du verkligen inte orkar. Om det är möjligt.

Telgebo; jag kan bli lätt illamående när jag är hungrig. Värst på helgmornar av nån konstig anledning.

• MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-03 19:48:36 följande:
    Tack snälla..
    Men... hur gör man när det blir så hela tiden då? Varje dag...?
    Tänk om vi inte ens klarar av graviditeten tillsammans, tänk om vi inte pallar, när det bara blir tjafs jämt...?
    Ni kommer fixa det fint ska du se... man får komma ihåg att irritationen beror på hormoner och inget annat... det är svårt att svälja ibland dock.. jag brukar räkna till 30 innan jag säger nått.. å sambon samma sak om jag inte lyckas,.. ;)
    nu jeklar...
  • MCT79

Glöm inte heller Sugar att ni har varit igenom massor sista tiden... han kanske går runt och mår dåligt på sitt håll och inte riktigt vågar hoppas att det går vägen?

nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma