• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Havsklippan, WOW vilken julklapp! Tänk att ni förmodligen kommer fira jul nästa år med er egen lilla bebis!!! Puss på dig och jättegrattis!

• JoWiAn

Havsklippan: Jätte Grattis!!!!!!!

ODD: Kan inget annat än beklaga..... {#emotions_dlg.flower}  

• sugarrush

Odd, vad ledsen jag blir.... Beklagar!

• Odetta

Ni är så rar allihopa...tack för att ni finns!

Vi pratade idag och kom väl fram till en bra handlingsplan som känns bra, även om det såklart känns skittråkigt också.

Detta var ju en hoppsan och planen var att M ville knyta knut, att vi var färdiga. Men detta har fått oss att inse att vi inte alls är färdiga med barn och det är ju tur att vi insåg det innan det var för sent. Jag började hoppas på att det skulle gå bra ganska så omgående och för M tog det inte ens en dag, så ATT vi gärna skulle vilja ha en till är ett faktum 

MEN, för den sakens skull...och det är det som känns tråkigt...ska vi inte hoppas på en till just nu, utan vänta. Planen är nu denna att vi om 2 år ska ta upp diskussionen om barn igen för att då se om vi dels fortfarande vill och orkar och dels fundera på när.

Detta mf har varit som ännu ett bevis för mig att vi inte kan lyckas utan hjälp, så för att vi kanske ska lyckas en gång till krävs det nogran planering och medicinering och ja...allt blir så mycket större. Detta är mitt 7de mf...jag orkar inga fler känns det som, så ska vi försöka igen så vill vi ha hjälp från steg ett. Sedan skadar det ju inte om jag hinner jobba lite innan så jag kanske kan få mer i föräldrapenning än lägsta nivå...så kanske det blir en 2015?

Hur som...kk i morgon för att få det bekräftat och se att allting ser ut som det ska, inget mera slarv med kondom och så fort jag slutar amma blir det p-ring. Och viktigast av allt...110% fokus på våra underbara mirakelpojkar vi faktiskt lyckats få.

BAMSEKRAM till er alla!!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Mabaja

Odd: ska vi försöka oss på en 2015-bebis tillsammans? :)

• Odetta
    Mamma till W skrev 2011-12-26 19:18:10 följande:
    Odd: ska vi försöka oss på en 2015-bebis tillsammans? :)
    Det tycker jag
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-12-25 18:44:40 följande:
    jag kan bli sådär om jag står i kö, eller tvingas stå på pendeltåget. Ett tips är att trampa lite med benen när man står på stället. Håller cirkulationen igång..
    Hjälper inte på mig... Blir samma sak ändå... Vet inte vad jag ska ta mig till... Jag väntar bara på den dagen då jag svimmar och ligger där på golvet hos brukaren.
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-27 09:53:37 följande:
    Hjälper inte på mig... Blir samma sak ändå... Vet inte vad jag ska ta mig till... Jag väntar bara på den dagen då jag svimmar och ligger där på golvet hos brukaren.
    Jag måste bara fråga.. borsta tänderna 20-30 minuter? Vad..liksom.. hur många brukar har du? Kan du göra andra saker..?

Jag frågar för att jag tror inte du får igenom havandeskapspenning med motivationen tandborstning om man ska gå på vad andra fått avslag för...
    Väntar tvillingar! 31+0 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma