• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • FruW

Förlåt, glömde... Välkommen hit qatteriin, o grattis till liten i magen! :)

• MissT
    qatteriin skrev 2012-01-01 18:31:02 följande:
    MissT: Spännande, lycka till!!
    Tack så mycket
    Grattis till din graviditet!
  • qatteriin
    plutten02 skrev 2012-01-01 19:35:53 följande:
    när berättade ni för chefen på jobbet? och era arbetskamrater?

Jag berättade för chefen och de flesta arbetskamraterna efter att vi gjort KUB. Berättade dock för min närmsta arbetskamrat efter semestrarna, när jag var i v 8, för att det kändes tryggt för mig att nån jag litade på (och kände till vår historia) visste hur det låg till, ifall nåt skulle hända. Sen var det ju dessutom kul att ha nån att berätta positiva nyheter för när vi hade varit på diverse tidiga ul! Vi var tidiga med att berätta för familjen och våra närmsta vänner, annars hade jag nog inte berättat för min kollega.
  • Mabaja

Jag jobbar med min syrra så hon fick veta tidigt. Min chef fick veta i typ v 25. Min brukare och familj har jag inte sagt till ännu och har inga planer på heller då de vägrar prata med mig och pratar med min syrra istället "jag tror Maria är gravid" osv osv.

När jag väntade w fick jag ett samtal från min chef "hej jag hörde av XX att du är gravid". Då hade jag inte sagt ett ord så därför säger jag inget... Lite fult kanske men tycker att jag blev felbehandlad förra gången.

• plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-01 20:03:33 följande:
    Jag jobbar med min syrra så hon fick veta tidigt. Min chef fick veta i typ v 25. Min brukare och familj har jag inte sagt till ännu och har inga planer på heller då de vägrar prata med mig och pratar med min syrra istället "jag tror Maria är gravid" osv osv.

När jag väntade w fick jag ett samtal från min chef "hej jag hörde av XX att du är gravid". Då hade jag inte sagt ett ord så därför säger jag inget... Lite fult kanske men tycker att jag blev felbehandlad förra gången.
    Okej då kan jag vänta lite till då... Jag är nu i vecka 15 och har inte berättat för cheferna eller kollegorna ännu... Tänkte iallefall vänta till det sena UL som blir 30 januari då är jag i vecka 19.

Är personlig assistent med mycket konstig arbetsmiljö och lyft.

För sen tänkte jag börja skicka in ansökan om HP så den kommer in för jag har planer att gå hem 1 maj (BF 27 juni)
  • Mabaja

Plutten: jag är också personlig assistent.

• plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-01 20:10:15 följande:
    Plutten: jag är också personlig assistent.
    har du inte funderat att söka HP eler graviditetespenning som det heter?
  • Mabaja

Jag jobbade min sista dag på bf med w. Den här gången är jag föräldraledig vägen ut.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma