• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe

Mct! Haha! Blanda inte in mig i vårt förhållande! ;) Men jo, ngt bättre borde du kommit på.. Snöskottning.. I Hallonbergen!!!

• MCT79
    needtobreathe skrev 2012-01-03 12:20:50 följande:
    Mct! Haha! Blanda inte in mig i vårt förhållande! ;) Men jo, ngt bättre borde du kommit på.. Snöskottning.. I Hallonbergen!!!
    Du pullan det var din idé!

Sådär nu är jag hemma igen från TUL...

Tvilling 1 har vänt sig! Halleluja! Nu återstår att se om hon ligger kvar där! Tvåan ligger fortfarande på tvären.

Däremot har de inte riktigt vuxit som förväntat.
    De "borde" ligga omkring 1981 gram. närmare 2 kg.

Ettan vägde 1816 gram (-8,3%) vilket är okej
    Tvåan däremot har tappat ytterligare och vägde idag 1615 gram (-18,5%).

Så det blir ett nytt ultraljud om 2-3 veckor. Se vad som hänt....
    När vi gick därifrån så läste jag på lappen och så står det "ej normal hjärtaktivitet" på ettan.... Så vi gick ner tidigare till mödravården där vi hade läkarbesök 13,40 och ja.. jag hade väl ett litet breakdown kan man säga...haha!
    Chefsbarnmorskan (som var inblandad i torsdags) tog hand om mig då min barnmorska fortfarande är sjuk. Hon redde ut det där med hjärtljuden som visade sig vara en "bock i fel ruta" hos Ultragyn. Jag misstänkte det också eftersom hon inte sa något alls om det men gav oss pappret... sen pratade vi lite om vikter och hennes erfarenheter av tvillingar och så... hon lugnade mig rätt fort.
    LÄkarbesöket blev också bra.
    Han konstaterade efter att ha dunkat lite i min vänstersida att den njuren förmodligen är lite stasad, därför det förvärras när jag ligger ner och förbättras när jag står på alla fyra.
    Har fått citodontabletter utskriva att ta när jag behöver mot smärtan... sen kallade han mig hypoglykem... mitt blodsocker har varit över 5 en enda gång när de kollat så han tyckte jag skulle dricka lite röd mjölk emellanåt.... uäck!! Får väl hitta på något substitut...haha!

Så liiite orolig över tvåan... men ändå okej...
    Väntar tvillingar! 32+0 idag!
  • FruW

MCT förstår dina blandade känslor! Skönt att det inte va något fel på hjärtat!! Håller tummarna för att tvåan växer till sig på slutet!

Stor kram vännen

• MCT79
    FruW skrev 2012-01-03 15:51:46 följande:
    MCT förstår dina blandade känslor! Skönt att det inte va något fel på hjärtat!! Håller tummarna för att tvåan växer till sig på slutet!

Stor kram vännen
    Tack snälla! Hjärta

Vad tror du om knäck som substitut för mjölken? Cool
  • FruW

Absolut! Kanske Marabou dajm, borde väl vara en perfekt mix?

• MCT79
    FruW skrev 2012-01-03 15:55:26 följande:
    Absolut! Kanske Marabou dajm, borde väl vara en perfekt mix?
    Du har helt rätt! Tack för expertisråd! *bockar och bugar*
  • Mabaja

Åååh knäck och Marabou daim. Mums! Men... Nu ska maken ner i vikt och då måste jag "stödbanta". Så får drömma om choklad och annat. :)

• Mabaja

Mct: jag tror inte att du behöver oroa dig över vikten på tvåan. Men skönt att få bra bemötande.

Jag är lite som ett barn på julafton idag eftersom de ska bestämma imorgon hur man får upp järnet i kroppen. Lite stört kanske men jag är orolig över hur jag skulle må efter en fl om det skulle ligga såhär lågt och det drar igång och jag förlorar lika mycket blod som förra gången.

• telgebo

Skönt att TUL gick bra MCT

När väntas dina tvillingar födas till världen? Är det snitt eller ska du föda vaginalt?

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Evve81

Mabaja: Jag fick ju järnsprutor och det var verkligen effektivt på mig! Var ju min tarmdoktor som också tyckte det. Samma dag som jag tagit sprutan var jag SJUKT trött några gånger men det blev bättre!

MCT: Åh vad spännande snart är det ju dax! Skönt att ni direkt fick reda ut med hjärtljuden pckså jag förstår att du bokstavligt höll på dö! Vem skulle inte gjort det!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma