• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

MCT: Jättefin mage! jag blir riktigt avis! Min är bara... randig... och ful! Kom att tänka på en sak, har du förstått att du är tvåbarnsmamma senast nästa månad? =)

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Dag och natt

Vad roligt med Sthlms-träff! Säger som de andra att det vore kul att ses allihopa nån dag! Ses också gärna nån dag men nästa vecka passar bättre för mig.

Jag tycker dagarna kryper fram här. Har på nåt sätt inte tagit in att jag är gravid igen heller. Men vad jag längtar när jag ser din mage MCT, så underbart fin den är!  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-02 09:57:48 följande:
    MCT: Jättefin mage! jag blir riktigt avis! Min är bara... randig... och ful! Kom att tänka på en sak, har du förstått att du är tvåbarnsmamma senast nästa månad? =)
    Nej men som du påminner mig sjunker det nog in vilken dag som helst! Puss! ;)

Jag har faktiskt fått en bristning... en gammal.. som förlängts. Den är nog en hel cm lång....!
    Dom kommer säkert... hyser inga tvivel om det... men jag trodde faktiskt de redan skulle vara här!
    Väntar tvillingar! 31+6 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-02 09:59:01 följande:
    Vad roligt med Sthlms-träff! Säger som de andra att det vore kul att ses allihopa nån dag! Ses också gärna nån dag men nästa vecka passar bättre för mig.

Jag tycker dagarna kryper fram här. Har på nåt sätt inte tagit in att jag är gravid igen heller. Men vad jag längtar när jag ser din mage MCT, så underbart fin den är!  
    Jag tyckte det sniiiiiiiglade sig fram till KUB som vi gjorde vid 12+6....efter det.... såhär i efterhand swoooooosh!  Förvånad

Här kommer en bild framifrån också....  armarna räckte nästan inte till.. hahah!
    Får be sambon ta lite bilder... kanske rent utav rigga lite studioblixtar om vi ids...

Den ser ju inte riktigt lika smidig ut framifrån...
  • MCT79

Vill bara poängtera att allt inte är bebis... den lilla bulan precis under brösten är kaffe+ 1 smörgås..

• FruW

Finaste magen MCT!!

Havsklippan jag känner som du, inte ett dugg gravid! Eller, jag VÅGAR inte känna så... Men bestämde mig i morse för att försöka våga leka lite med tanken iaf, försöka våga vara glad åt liten i magen...

När ska man ringa mvc för inskrivning? Verkar läskigt tycker jag! Ska ni andra göra kub? Har inte funderat på det heller, är ju "inte" gravid, men måste man boka det långt i förväg?

Kram från mig

• qatteriin

MCT: Åh vilken fin mage! Men vad tungt det måste vara med två, jag känner mig som en val med bara en där inne... Men så hade jag förstås 30 kg extra att släpa runt på redan innan, det är väl ingen hit, hehe... Mimmi: Jaa det var läskigt att ta kontakt med mvc, jag gjorde det tidigt för att jag ville få plats på en privat mottagning som jag varit till tidigare. Men KUB bokade vi inte in förrän vid inskrivningen så det var inga problem att få tid för det - där jag gick iaf.

• MCT79
    FruW skrev 2012-01-02 10:22:47 följande:
    Finaste magen MCT!!

Havsklippan jag känner som du, inte ett dugg gravid! Eller, jag VÅGAR inte känna så... Men bestämde mig i morse för att försöka våga leka lite med tanken iaf, försöka våga vara glad åt liten i magen...

När ska man ringa mvc för inskrivning? Verkar läskigt tycker jag! Ska ni andra göra kub? Har inte funderat på det heller, är ju "inte" gravid, men måste man boka det långt i förväg?

Kram från mig
    Jag ringde runt v 8... fick tid i v 12... sen blev det ju panik med KUB... om det är din mödravård som skriver remiss för KUB så se till att du får komma lite tidigare.. så du inte hamnar i min sits...
  • FruW

Fin mage mabaja!! Kul att få se er! Vilken vecka "ska" man gå på inskrivning? Vågar inte än...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma