• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79

Fiiin Mabaja!! Hjärta

qatteriin skrev 2012-01-02 10:40:36 följande:
    MCT: Åh vilken fin mage! Men vad tungt det måste vara med två, jag känner mig som en val med bara en där inne... Men så hade jag förstås 30 kg extra att släpa runt på redan innan, det är väl ingen hit, hehe... Mimmi: Jaa det var läskigt att ta kontakt med mvc, jag gjorde det tidigt för att jag ville få plats på en privat mottagning som jag varit till tidigare. Men KUB bokade vi inte in förrän vid inskrivningen så det var inga problem att få tid för det - där jag gick iaf.
    hamnade lite fort på rygg i soffan igår... orkade inte hålla emot på vägen ner... slutade med *väääääs' *hoost' 'panik* Sambon for upp i panik och försökte vältra över valen i ett läge där hon kunde andas igen...

"Ohhhh det är något fantastiskt som sker i din kropp......."    Jätte!

Jag har också en massa övervikt från början... 20 kg om jag ska vara snäll, 30 om jag ska hamna i mitten på normalt BMI skalan...
    Väntar tvillingar! 31+6 idag!
  • Mabaja

Tack!

Med kläder går det an, utan ser det bara föööör jävligt ut...

Jag ringde till mvc i v 12... det var inte poppis.. men då hade jag sett ett hjärta slå två ggr så då kände jag att jag kunde ringa!    

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Dag och natt

Men gud vilka fina magar ni har Mabaja och MCT (ja det ser inte helt lätt ut MCT!!)  

mimmi, visst känns det konstigt. Jag känner mig nollställd, har inte kommit så långt än att jag faktiskt tror att jag är gravid. Känns som jag ätit alldeles för mycket julmat bara för magen är redan lite svullen (är iofs alldeles för överviktig men gick ner ca 5-6 kilo innan jul). Rynkar på näsan 

Jag har brottats här med vilken MVC jag ska ta kontakt med, men så läste jag att min MVC hade fullt nu i december och fick då lite panik så jag mailade "min" BM och frågade om hon kan vara vår BM ändå eller om någon annan kan hjälpa oss om hon inte längre har tid. Hon känner ändå till hela vår historia och det är en ganska stor fördel för både oss och henne. Är livrädd att komma till nån BM som har noll sympati och viftar bort allt. Så jag hoppas att hon kanske kan klämma in oss på deras fullbokade mottagning ändå. 
    Mailade bara för nån timme sen så jag har inte fått nåt svar ännu.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-02 11:41:23 följande:
    Men gud vilka fina magar ni har Mabaja och MCT (ja det ser inte helt lätt ut MCT!!)  

mimmi, visst känns det konstigt. Jag känner mig nollställd, har inte kommit så långt än att jag faktiskt tror att jag är gravid. Känns som jag ätit alldeles för mycket julmat bara för magen är redan lite svullen (är iofs alldeles för överviktig men gick ner ca 5-6 kilo innan jul). Rynkar på näsan 

Jag har brottats här med vilken MVC jag ska ta kontakt med, men så läste jag att min MVC hade fullt nu i december och fick då lite panik så jag mailade "min" BM och frågade om hon kan vara vår BM ändå eller om någon annan kan hjälpa oss om hon inte längre har tid. Hon känner ändå till hela vår historia och det är en ganska stor fördel för både oss och henne. Är livrädd att komma till nån BM som har noll sympati och viftar bort allt. Så jag hoppas att hon kanske kan klämma in oss på deras fullbokade mottagning ändå. 
    Mailade bara för nån timme sen så jag har inte fått nåt svar ännu.
    Håller tummarna för att hon kan klämma in dig Havsklippan! Det är viktigt att det känns bra...

Ang att inte känna sig gravid så känner jag igen det där...
  • sugarrush

Vilka fina magar Mabaja och MCT! Hehehe minns hur det var att vara en strandad val... Det mest komiska var när vi skulle färdknäppa de där sista dagarna, herregud vad det var omöjligt.. Typ "du där bakom valen, du kan väl säga till när du är klar, eller om du är sugen på nån annan ställning får vi ta en konstpaus så du får rulla mig till någon annan ställning, men föreslå inte någon ridställning för det kommer knäcka dig på mitten, bokstavligen... "
    Hehehe sweet memories...

• MCT79
    sugarrush skrev 2012-01-02 12:42:46 följande:
    Vilka fina magar Mabaja och MCT! Hehehe minns hur det var att vara en strandad val... Det mest komiska var när vi skulle färdknäppa de där sista dagarna, herregud vad det var omöjligt.. Typ "du där bakom valen, du kan väl säga till när du är klar, eller om du är sugen på nån annan ställning får vi ta en konstpaus så du får rulla mig till någon annan ställning, men föreslå inte någon ridställning för det kommer knäcka dig på mitten, bokstavligen... "
    Hehehe sweet memories...
    Ja lite så är det ju! hahah!

När vi skulle försöka sexa till det här för nån vecka sen så försökte han med något som vi "brukar" göra... slutade med att jag asgarvade och frågade "hur tänkte du nu?" "jag har inte kunnat röra mig sådär på ett par månader!"
  • Saftmedbulle
    FruW skrev 2012-01-02 10:22:47 följande:
    Finaste magen MCT!!

Havsklippan jag känner som du, inte ett dugg gravid! Eller, jag VÅGAR inte känna så... Men bestämde mig i morse för att försöka våga leka lite med tanken iaf, försöka våga vara glad åt liten i magen...

När ska man ringa mvc för inskrivning? Verkar läskigt tycker jag! Ska ni andra göra kub? Har inte funderat på det heller, är ju "inte" gravid, men måste man boka det långt i förväg?

Kram från mig
    Hej tjejer! Hade inte koll på att det fanns en gravidtråd... :) BF-listan var lång som en stång, så den orkar jag inte skriva in mig på...
    Just nu har jag inga symptom heller efter att ha jättespända bröst och mått illa lite nu och då. Nojjig? Absolut! Men... den här gången bara MÅSTE det gå...
    Har VUL 9/1... både längtar dit och inte... Ska inte kontakta mvc förrän efter VUL:et.

Wow, vilken mage MTC! Cool!
  • Saftmedbulle
    sugarrush skrev 2012-01-02 12:42:46 följande:
    Hehehe sweet memories...
    Ha, ha! Hur kul som helst!
  • Saftmedbulle
    Mamma till W skrev 2012-01-02 11:26:27 följande:
    Tack!

Med kläder går det an, utan ser det bara föööör jävligt ut...

Jag ringde till mvc i v 12... det var inte poppis.. men då hade jag sett ett hjärta slå två ggr så då kände jag att jag kunde ringa!    
    Snygg mage, du med! Jaså... de tyckte att du ringde för sent på mvc?
  • JoWiAn

Jätte fina magar Vill oxå ha en sån utspänd ..... Nu ser min bara gravid ut med byxor på. Annars ser den bara tjock ut.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma