• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Sofy: jo det stämmer med moderkakan men den borde ju vuxit fast nu? Hon sa inget om att den satt föreliggande eller tätt intill modwrmunnen för då kan man tydligen ha det såhär, men det sa hon inte att jag hade. På kub-ul satt den bara i framvägg sa hon... Vi som skulle berätta till helgen. ..

• Cjes83

Pinklove: Vilken jobbig dag, kan känna igen mig lite ibland om det du skriver :) Hoppas den slutar bättre iaf o ett STORT grattis på din dag!! :)

Sofy: Jag tror att det är normalt :) så olika på vad man kan få se tydligen. Jag gjorde ett VUL i v 6+0 ca o det man såg då va en fin hinnsäck o en fin gulsäck.. o hon tyckte sig kunna ana liten bakom gulsäcken. Men hon (ultraljudsläkaren) va jätte nöjd med det o hade inte förväntat sig att få se mer. Fick göra ett nytt i v.8+ nånting (kommer inte riktigt ihåg) då kunde man se den lilla o ett hjärta som pickade på :)
    Så det är nog väldigt olika för har också hört dom som har fått se hjärtat så tidigt som i v.5+  men samtidigt dom som inte har det o det gått bra ändå o det gjorde det ju för mig. Än så länge iaf :) peppar, peppar.. Är i v. 15+5 idag o känner av den lill* där inne :)

• Cjes83

Smålands jänta du kan inte åka in o få kollat vad det är som blöder? Behöver ju inte vara från livmodern eller liten. Man är ju mycket skörare i slemhinnorna när man är gravid, kan ju va det. Håller tummarna för dig iaf!

• Längtan efter liten
    Cjes83 skrev 2010-08-25 18:24:40 följande:
    Smålands jänta du kan inte åka in o få kollat vad det är som blöder? Behöver ju inte vara från livmodern eller liten. Man är ju mycket skörare i slemhinnorna när man är gravid, kan ju va det. Håller tummarna för dig iaf!
    ja precis, eller livmodertappen..
    Längtan efter liten är stor
  • kajsalisa

Hihihi.... Såg för första gången på utsidan av magen när plutten där inne sparkade....

• Mabaja

Idag har jag varit och hämtat vagnen! Jag var helt säker på att jag beställt en svart, grå och vit vagn, men visade sig att den var lila, grå och vit.. Skitsnygg i vilket fall! Även denna gång hade jag fel! haha. Jag brukar ha fel när jag är helt bombsäker på en sak, han hade givetvis rätt även denna gång. haha.

Iaf när min man kom hem så gissa vem som skulle montera upp vagnen om inte min man? =) Så nu står den bredvid spjälsängen. Han har till och med dragit över regnskyddet för vagnen kan ju hinna bli dammig! Han är så söt.

• kajsalisa

Åh va härligt Mabaja. Kan du fatta att du kommit så långt?! Underbart!!

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-08-25 19:16:16 följande:
    Åh va härligt Mabaja. Kan du fatta att du kommit så långt?! Underbart!!
    35+0... Det har varit en lång resa men nu börjar jag kunna se målet.. :) och det enda jag har kvar att köpa är blöjor och nån salva och nappflaska. :)
  • kajsalisa

Som sagt, härligt Mabaja. Jag tror att det äntligen börjar sjunka in för mig också att jag är gravid. Har ALLT kvar att köpa dock, men är ju bara i vecka 22 än så länge... ;)

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-08-25 19:27:09 följande:
    Som sagt, härligt Mabaja. Jag tror att det äntligen börjar sjunka in för mig också att jag är gravid. Har ALLT kvar att köpa dock, men är ju bara i vecka 22 än så länge... ;)
    Jag köpte första pinalen i vecka 29... Men sen har det flytit på! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma