• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    kajsalisa skrev 2010-08-24 19:24:18 följande:
    Tråkigt att du känner dig missnöjd Längtan. Finns det någon annanstans du kan vända dig i närheten av där du bor?
    nej det tror jag inte... det lägger sig nog...
    har bara en dålig dag...
    Längtan efter liten är stor
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-08-24 17:10:05 följande:
    ingen som visste det med ultraljud?
    Det SKA inte påverka om man gör många UL. Vi har redan gjort 5 och 2 till är inbokade och efter dessa 2 blir det nog minst 2 till 

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-08-24 19:24:59 följande:
    Det SKA inte påverka om man gör många UL. Vi har redan gjort 5 och 2 till är inbokade och efter dessa 2 blir det nog minst 2 till 

*kram*
    så du tycker inte jag är dum om jag går på det inbokade ul på tisdag trots att jag gick igår?
    sen blir det troligtvis ett i v.13 och sen inte förens v.18
  • Odetta
    EricaN81 skrev 2010-08-24 18:30:19 följande:
    Vilken termin läser du? Jag jobbar som sjuksköterska..=)

Intressanta diskussioner angående Hb och järnvärden...Har ingen aning om vad jag har...men minns att jag förra grav kollade på jobbet och så högt som jag hade då har jag aldrig haft tidigare...runt 140...kanske ska kolla ett nästa gång jag jobbar...=)
    Hur tidigt har ni fått komma till Bm och kontrollera prover? Jag har ju inte ens ringt BM än...kanske ska göra det....blir ju vecka 7 på Torsdag,,,=)
    Vet du, jag kommer faktiskt inte ihåg när vi gick första gången Jag har för mig att man här får gå på ett hälsosamtal kring v7 eller så och så skälva inskrivningen runt v10 kanske. Men det var semestertider nu och jag har minne som en guldfisk så jag kommer inte ihåg när vi gick. Det jag kommer ihåg är att vi hoppade hälsosamtalet för det kändes lite onödigt med tanke på att detta förhoppningsvis flir vårt femte barn

Men ring till din BM och kolla...det kan ju vara väntetid också, bättre att ringa tidigare än senare då

*kram på dig*
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-08-24 19:26:30 följande:
    så du tycker inte jag är dum om jag går på det inbokade ul på tisdag trots att jag gick igår?
    sen blir det troligtvis ett i v.13 och sen inte förens v.18
    Nejdå, inte dum alls! Vi hade ett i v12 och sedan knappa veckan efter ett till hos en annan läkare

Det finns ju dem som gör mycket fler UL än vad vi kommer hinna med, så gå du på dina, det gör jag!

*kraaaaam*
  • sofy
    Odetta skrev 2010-08-24 19:32:00 följande:
    Nejdå, inte dum alls! Vi hade ett i v12 och sedan knappa veckan efter ett till hos en annan läkare

Det finns ju dem som gör mycket fler UL än vad vi kommer hinna med, så gå du på dina, det gör jag!

*kraaaaam*
    Hurru du.. Eftersom du e så klok och vet de mesta.. Flört

Mitt gravtest hos BM idag va ungefär lika starkt som förra veckan, lite starkare kanske. Dom har ju den där lilla dosan eller va man ska säga, där dom droppar ner nåra droppar me pipett. Som mäter på 50hcg/ml. Kontrollstrecket e ju tokrött, mörkrött alltså, mitt teststreck där är rött och starkt men inte lika starkt som det kontrollstrecket. Spelar de ngn roll eller tyder de på lågt HCG eller ngt annat fel? :/
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-08-24 19:32:00 följande:

*kraaaaam*
    tack för de svaret vännen, nu känns det bättre... jag vet ju att det inte kommer bli så många fler sen.. mitt lilla hjärta överlever väl ändå ett ul till på kort tid...
    annars tror jag inte jag kommer kunna slappna av 100% i grekland
  • Odetta
    sofy skrev 2010-08-24 19:43:01 följande:
    Hurru du.. Eftersom du e så klok och vet de mesta.. Flört

Mitt gravtest hos BM idag va ungefär lika starkt som förra veckan, lite starkare kanske. Dom har ju den där lilla dosan eller va man ska säga, där dom droppar ner nåra droppar me pipett. Som mäter på 50hcg/ml. Kontrollstrecket e ju tokrött, mörkrött alltså, mitt teststreck där är rött och starkt men inte lika starkt som det kontrollstrecket. Spelar de ngn roll eller tyder de på lågt HCG eller ngt annat fel? :/
    Haha, testmissbrukare som jag är så har jag bra svar på den frågan

Det spelar absolut ingen roll och betyder ingenting!

Såhär är det: man ska ju inte jämföra olika test från olika märken eftersom alla test är olika känsliga, men vad många glömmer är att faktiskt test av samma märke är olika känsliga också!

När det står att ett test klarar av att upptäcka X hcg/ml så måste testen göras känsligare för att kunna garantera att hålla det dem lovar. Men olika satser av test blir då lite olika känsliga.

Sedan så spelar det roll vad du har ätit, hur mycket du har druckit och när du har kissat sist. Så såvida du inte doppar ett test som du klippt i 2 delar i samma kiss kommer du inte få samma resultat på 2 olika tester, samma märke eller inte.

Sedan veeeeet jag att det är skitsvårt att slappna av och om du inte har tagit fler gravtest hemma så beundrar jag dig! (Själv tog jag ett om dagen till v9 ungefär....) Men jag tror inte att du ska lägga så mycket i styrkan på just det strecket om du tänker på alla faktorer som påverkar. Ditt test var synligt och positivt och tills motsatsen är bevisad så är du faktiskt gravid!

*bamsekram på dig*
  • Odetta

Vet ni vad jag ska göra nu? Haha, jag ska ta min tallrik med nybakad äppelpaj och vaniljglass som min älskling har fixat och gå en trappa ner, sätta mig i våran soffa och...titta på fångarna på fortet!!! Haha, nostalgiiiiii!!!!

Kramar till er alla därute!

• Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-08-24 20:00:37 följande:
    Haha, testmissbrukare som jag är så har jag bra svar på den frågan

Det spelar absolut ingen roll och betyder ingenting!

Såhär är det: man ska ju inte jämföra olika test från olika märken eftersom alla test är olika känsliga, men vad många glömmer är att faktiskt test av samma märke är olika känsliga också!

När det står att ett test klarar av att upptäcka X hcg/ml så måste testen göras känsligare för att kunna garantera att hålla det dem lovar. Men olika satser av test blir då lite olika känsliga.

Sedan så spelar det roll vad du har ätit, hur mycket du har druckit och när du har kissat sist. Så såvida du inte doppar ett test som du klippt i 2 delar i samma kiss kommer du inte få samma resultat på 2 olika tester, samma märke eller inte.

Sedan veeeeet jag att det är skitsvårt att slappna av och om du inte har tagit fler gravtest hemma så beundrar jag dig! (Själv tog jag ett om dagen till v9 ungefär....) Men jag tror inte att du ska lägga så mycket i styrkan på just det strecket om du tänker på alla faktorer som påverkar. Ditt test var synligt och positivt och tills motsatsen är bevisad så är du faktiskt gravid!

*bamsekram på dig*
    håller med fullt ut
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma