• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Soma: får man fråga var i Knivsta. Makens farbror bor i s ängby. :) mitt sf-mått var 25 cm i 26+4, 27 cm i 29+4 och 28,5 cm i 30+5. Mätt med tre olika bm så helt tillförlitligt är det ju inte men en hint kanske om lågt sf trots jättestor mage. :)

• MCT79
    FruW skrev 2012-01-05 10:57:23 följande:
    Precis, jag vet ju att jag har rätt... Förlåt att jag bara skriver deppinlägg hela tiden! Ska försöka se det lite ljusare!

Men visst var det konstigt av bm som bad mig ta ett nytt gravtest, eller??
    Ja det säger ju ingenting om hur det står till där inne... kanske i början om det pltösligt blir svagare och så fast egentligen inte det heller.

Mitt var ju rejält starkt på bim +6...vad är det...4+6?  Sen 6+3 var det ju plötsligt mycket svagare.. fick panik och visste att det var kört igen... (of course...)  men allt var ju bra... kan ju vara olika på test också.
    Väntar tvillingar! 32+2 idag!
  • JoWiAn
    MCT79 skrev 2012-01-05 11:01:46 följande:
    Ja det säger ju ingenting om hur det står till där inne... kanske i början om det pltösligt blir svagare och så fast egentligen inte det heller.

Mitt var ju rejält starkt på bim +6...vad är det...4+6?  Sen 6+3 var det ju plötsligt mycket svagare.. fick panik och visste att det var kört igen... (of course...)  men allt var ju bra... kan ju vara olika på test också.

Mitt blev oxå lite svagare... Inte alls den där superfärgen som man förväntade sig
  • JoWiAn

Inatt hade jag en konstig dröm...... Drömde att jag födde och kom hem men inget var klart. Typ som vi har de nu! Själsängen i garaget och skötbordet ituskruvat. Inga klädet osv. Dessutom kissade HON i soffan. Va fan kände mig lurad. Vi skulle ju få en pojke.

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-05 10:59:42 följande:
    Soma: får man fråga var i Knivsta. Makens farbror bor i s ängby. :) mitt sf-mått var 25 cm i 26+4, 27 cm i 29+4 och 28,5 cm i 30+5. Mätt med tre olika bm så helt tillförlitligt är det ju inte men en hint kanske om lågt sf trots jättestor mage. :)
    Det där är ju superintressant!
    Jag upplevde våra magar ganska lika i storlek ändå skiljer det ju drygt 6 cm i samma vecka! Måste ju bero på hur man bär?
    Upplever nämligen inte att min blir större framåt längre, men den blir högre invändigt... får mer och mer mage uppe i bröstkorgen! haha!
  • Mabaja

Mct: jag tyckte att du hade en liten mage. :) mindre än min. 'men det är väl hur man bär. Min mage växer ju bara framåt, ingenting uppåt eller åt sidorna. Så kanske inte jättekonstigt om jag blir stor!

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-05 11:17:55 följande:
    Mct: jag tyckte att du hade en liten mage. :) mindre än min. 'men det är väl hur man bär. Min mage växer ju bara framåt, ingenting uppåt eller åt sidorna. Så kanske inte jättekonstigt om jag blir stor!
    Precis... det måste ju bero på sånt ju...=) Min har efter jul blivit bredare... måste  ju vara bebisar eller hur? Att det råkade ske efter jul är ett sammanträffande..
  • Mabaja

Mct: din ena har ju vänt på sig så de måste kanske ha flyttat lite på sig. :) och växt en del. Jag känner inte ens att det är ansträngande att andas. :) inte ens igår när jag var och tränade var det jobbigt. Men det måste vara för att rumpan ligger i navelhöjd. :) och huvudet nedåt.

• plutten02

Jag blev bokad hos läkaren 16 januari. Får se vad han säger om min huvudvärk och trötheten.

• FruW

Fick besked om att mitt namnbyte gått igenom, så nu är jag gift på riktigt :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma