• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • JoWiAn
    FruW skrev 2012-01-05 11:43:37 följande:
    Fick besked om att mitt namnbyte gått igenom, så nu är jag gift på riktigt :)

GRATTIS!!!

Vår son tycker inte vi ska gifta oss för jag passar att heta Nilsson tycker han. Han tycker det är bra att pappa heter Andersson och mamma Nilsson Ungar e för goa.  
  • plutten02
    MCT79 skrev 2012-01-05 11:58:30 följande:
    Plutten, låter bra!
    Ja lika bra att kolla upp det. För hon trodde säkert att det var samman kopplat med graviditeten... För jag är ju inte snorig eller något sånt.

Vill han sjukskriva mig så får han gärna göra det... Så jag kan vila medans barnen är på dagis om dagarna
  • MCT79

Nu har vi beställt skötväska också......*trumvirvel*

Väntar tvillingar! 32+2 idag!
  • Dag och natt

Nu har den här tröttheten börjat göra sig mer och mer påmind! Trots halvdag på jobbet var jag supertrött på eftermiddan när jag och sambon åkte runt lite på ärenden. Så när vi väl kom hem strax innan fem så gick jag direkt till sängen och sov 1,5 timme. Skrattande Han hade då börjat med middan (hemlagad bulgogi! mmmmm vad lyxigt!) så jag tänkte vara snäll och plocka ur diskmaskinen. Står med några tallrikar i händerna och lägger ned dem i lådan - samtidigt som han börjar dra i den översta lådan och vips så klämde han mitt lillfinger mellan lådorna! Satan i gatan vad det gjorde ont! Efter det blev jag snart förpassad till soffan och fick "bara ta det lugnt och surfa på Familjeliv" så här sitter jag! Skrattande

mimmi80: Grattis till att namnbytet äntligen gått igenom!! Vilken grej, jag hade svårt att byta min systers namn i mobilen, men när det hade gått tre månader så kände jag att det nog var på tiden att acceptera det nya namnet. Skål

plutten: Bra att titta upp huvudvärken, hoppas han kan hjälpa dig!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • SoMa72

Mabaja, V Ängby bor vi i nu.

Min mage är ju stor åt sidorna och överallt. Man kan ju fetglömma att få ha en fin toppig mage som bara går framåt, nä'rå... Barbamamma - that's me!

• MCT79
    SoMa72 skrev 2012-01-05 18:52:29 följande:

Min mage är ju stor åt sidorna och överallt. Man kan ju fetglömma att få ha en fin toppig mage som bara går framåt, nä'rå... Barbamamma - that's me!
    Jag satsar på bredd också! Det är det nya toppiga! Cool
    Väntar tvillingar! 32+2 idag!
  • Mabaja
    SoMa72 skrev 2012-01-05 18:52:29 följande:

Då har jag ju nästan koll på var du håller hus! :) Barbamamma är det nya "size 0"..
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Dag och natt
    plutten02: Ja det var ju ganska lång tid att vänta på läkartiden men som du säger, blir det värre så ring akuten så de får ta prover på dig. Hoppas verkligen att det ska ordna sig för dig för det är jättejobbigt att gå runt med huvudvärk (och alla andra krämpor). 

Själv har jag suttit och tittat på dokumentären "Landet som inte längre är" på SVT Play och ärligt - jag har suttit och bölat till den massor nu. Det tog dessutom OM flera gånger med nya gråtattacker så till slut började jag skratta mitt bland allt gråt för jag kände mig störtfånig. Då kunde inte min sambo hålla sig heller utan började skratta så mycket åt mig att han började gråta! Hahaha Skrattande Hormoner, anyone? Joråsåattde...

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Mabaja

snacka om att jag känner mig låst! lämnade in min telefon på lagning igår så sim-kortet ligger i plånboken!

har ju en iphone så kan ju inte direkt stoppa in kortet i nån annan tele heller. skulle bara ta 2-4 v innan jag får tillbaka den.. och sen har de mage att bli sura när de inte har nå nummer att kontakta mig på när den är klar! jag då? enda sätt jag kan kontakta folk på är ju att lära mig skicka röksignaler!

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma