• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Tänker på dig Mimmi. Hoppas det värsta är över nu.

• Javisst

Hoppas du får fn kontroll snart Mimmi så man ser att allt kommit ut! Har tänkt på dig, hoppas du känner att allt är hanterbart.

Lycka till på UL idag, MCT, och hoppas lilleman växt på sig! Har ni bestämt vad de ska heta förresten?

• plutten02

Någon som vet varför man inte ska använda otrivin comp när man är gravid? Det är ju det som är et effektivaste mot täppta näsor.

• qatteriin

Plutten: Om jag läser fass rätt så antagligen för att det inte finns tillräckligt med forskning om huruvida det påverkar fostret eller ej. Vanliga Otrivin är ju ok, men som med alla avsvällande så finns ju risken för tillvänjning och försämring... Jag kör med Otrivin själv för tillfället men ska fråga bm om möjligheten att få en kortisonspray istället när jag ska dit på fredag.

Mimmi: Tänker på dig! Har aldrig behövt använda mig av mediciner själv för att få igång nåt så jag vet inte hur det känns, men jag hoppas det värsta är över för dig!!

MCT: Vilken fin mage!! Lycka till på ul, hoppas pojken växt till sig!

Havsklippan: Hehe, åh, men det som är så fint... Jag gråter av tv-reklamer. Yay.

• MCT79

Tul gick bra... men det tog tid och gjorde ont när hon skulle mäta pojken... han ligger ju mer eller mindre under mina revben så hon hade svårt att få bra bilder på honom och fick trycka som tusan med ul-proben... *aj*

TV 1 2271 gram (-4,6%)
    TV2 2029 gram (-14,7%)

Så han har hämtat igen sig lite. Om nu måtten stämmer. Hon var inte helt nöjd.
    Skönt iaf, känner mig lugnare.. :)

Väntar tvillingar! 34+0 idag!
  • FruW

Skönt MCT, eller kanske inte skönt då, men bra att han vuxit till sig! Inga andra nyheter?

• Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-17 11:05:20 följande:
    Tul gick bra... men det tog tid och gjorde ont när hon skulle mäta pojken... han ligger ju mer eller mindre under mina revben så hon hade svårt att få bra bilder på honom och fick trycka som tusan med ul-proben... *aj*

TV 1 2271 gram (-4,6%)
    TV2 2029 gram (-14,7%)

Så han har hämtat igen sig lite. Om nu måtten stämmer. Hon var inte helt nöjd.
    Skönt iaf, känner mig lugnare.. :)

usch gör så jäkla ont när dom pressar och trycker med proben! Gör man alltid TUL på tvillingar eller hur kom man fram till att man skulle göra det på dig?
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-17 11:09:49 följande:
    Skönt MCT, eller kanske inte skönt då, men bra att han vuxit till sig! Inga andra nyheter?
    Nope... ettan låg med huvudet ner idag igen, så det lutar åt vaginalt! =)
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-01-17 11:11:54 följande:
    usch gör så jäkla ont när dom pressar och trycker med proben! Gör man alltid TUL på tvillingar eller hur kom man fram till att man skulle göra det på dig?
    Ja fläckvis vill man döda den som gör ultraljudet..

Jag tror man gör TUL på alla tvillinggravida från v 28. Var fjärde vecka om det är tvåäggs och varannan vecka om det är enäggs tror jag.
    Nu fick vi göra ett extra för att tvilling 2 halkade efter förra gången. Men till idag hade han hämtat ikapp lite. Nästa blir om 2 veckor igen.
    "om du fortfarande är gravid då!" som barnmorskan på Ultragyn sa! haha!
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-17 11:23:56 följande:
    Ja fläckvis vill man döda den som gör ultraljudet.. Jag tror man gör TUL på alla tvillinggravida från v 28. Var fjärde vecka om det är tvåäggs och varannan vecka om det är enäggs tror jag. Nu fick vi göra ett extra för att tvilling 2 halkade efter förra gången. Men till idag hade han hämtat ikapp lite. Nästa blir om 2 veckor igen. "om du fortfarande är gravid då!" som barnmorskan på Ultragyn sa! haha!

Ah ok! Förresten- är ni nöjda med bakmaskinen? Funderar starkt på att önska mig en sådan
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma