• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • plutten02

Någon här inne som kanske har svar på min fråga... Glad

Igår på eftermiddagen så började jag få som mensvärk i nedre delen av magen som strålar ut i ljumskarna... Det kom till och från under hela kvällen...
    Inatt har det varit lugnt då jag har jobbat... Men nu på morgonen när jag åkte hem så började det lite smått igen... Det kommer och går...

Bebis kände jag igår kväll när jag äntligen fick sätta mig ner i en fåtölj på jobbet även nu på morgonen har den rört sig...

Jag är i vecka 19 (18+3)

• MCT79
    plutten02 skrev 2012-01-29 08:46:37 följande:

Igår på eftermiddagen så började jag få som mensvärk i nedre delen av magen som strålar ut i ljumskarna... Det kom till och från under hela kvällen...
    Inatt har det varit lugnt då jag har jobbat... Men nu på morgonen när jag åkte hem så började det lite smått igen... Det kommer och går...

Bebis kände jag igår kväll när jag äntligen fick sätta mig ner i en fåtölj på jobbet även nu på morgonen har den rört sig...

Jag är i vecka 19 (18+3)
    Växtvärk? Jag hade hemskt ont vissa veckor... om jag minns rätt var det runt v 19-21 och sen 29-30....
    Väntar tvillingar! 35+4 idag!
  • plutten02
    MCT79 skrev 2012-01-29 09:06:46 följande:
    Växtvärk? Jag hade hemskt ont vissa veckor... om jag minns rätt var det runt v 19-21 och sen 29-30....
    Tycker alla pratar om att växtvärk sitter i hela magen... Men det kan sitta som nedredelen av magen med?
  • Mabaja

Ja det kan sitta i nedre delen. Det har mitt gjort varje gång.

• MCT79

Jag har inte förrän nu haft ont i övre delen av magen... alltid alltid under.... där livmodern "normalt" sitter...

Väntar tvillingar! 35+5 idag!
  • Mabaja

Dalarna är spännande varje gång!

Igår ramlade w i trappen efter att nåt stolpskott inte stängt dörren ut i hallen. Hon somnade så fort hon slutat gråta så min pappa satt och vakade över henne fram till jag kom hem och såg till att hon rörde på sig och inte spydde för att utesluta hjärnskakning. Wilda vaknade vid 2 men somnade igen vid 2.30 och då beslöt jag mig för att slappna av och följa hennes exempel.

Kl 6.30 kommer min syrra hem från hennes ragg och w vaknar! Tre bajsblöjor och tre Tim senare sover nu fröken på min arm.

När jag går till rummet jag sover i måste jag passera min brors rum och vad gör inte han när jag kommer uppför trappen? Jo har fullt upp med att... Sätta på helgens flirt!

Nu har jag stoppat i öronpropparna så nu hoppas jag på lite vila iaf. Haha

• JoWiAn
    plutten02 skrev 2012-01-29 08:46:37 följande:

Jag är i vecka 19 (18+3)
    Jag har oxå så från och till.... precis som det sitter i kanten under magen... Dessutom får jag ofta kramp i liganmenten som sitter där på sidorna. Mindre nice.
    William 2005-03-03 ~ lillebror i magen BF 13/5 2012
  • Dag och natt
    Mamma till W skrev 2012-01-29 09:21:38 följande:
    Dalarna är spännande varje gång!

Igår ramlade w i trappen efter att nåt stolpskott inte stängt dörren ut i hallen. Hon somnade så fort hon slutat gråta så min pappa satt och vakade över henne fram till jag kom hem och såg till att hon rörde på sig och inte spydde för att utesluta hjärnskakning. Wilda vaknade vid 2 men somnade igen vid 2.30 och då beslöt jag mig för att slappna av och följa hennes exempel.

Kl 6.30 kommer min syrra hem från hennes ragg och w vaknar! Tre bajsblöjor och tre Tim senare sover nu fröken på min arm.

När jag går till rummet jag sover i måste jag passera min brors rum och vad gör inte han när jag kommer uppför trappen? Jo har fullt upp med att... Sätta på helgens flirt!

Nu har jag stoppat i öronpropparna så nu hoppas jag på lite vila iaf. Haha
    Hahaha! Promiskuösa familjen?  
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Cat79

Mamma till W: Hur mår du idag efter utgång igår? Hur är det med lillan? Hoppas det är ok idag.

Imorgon är det VUL och är nervös.... Ska ta med mig Lovis för om det är negativt besked så har jag henne där att krama extra!

Hoppas ni andra mår bra med era stora/små magar :) KRAM

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma