• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Liberté
    KMW skrev 2012-01-27 22:01:41 följande:
    Liberté; jag köpte både amningslinnen och amningstshirtar på hm. Amningslinnena använde jag jättemycket då det var smidigt att ha koftor och sånt över. Linnena kunde jag även använda utan bh vilket var skönt emellanåt.
    Amningstshirtarna däremot använde jag bara någon gång på bb. Skitfula och taskig passform. Så hms linnen kan jag rekommendera. (Fanns ett par olika så jag kan bara svara för den typen jag använde.)

Hade deras linnen med mina andra barn också, bh:arna använder jag fortfarande- har aldrig börjat använda mina vanliga bh:ar riktigt efter förlossningarna hihi! Nu har jag köpt BOOBs amningströjor, suuuuuuper sköna men sååååå dyra! Så jag köper bara på tradera eller liknande.

Nu har jag siktat in mig på twilfits bh:s, har fått så mycket skav i sidorna av hm:s tyvärr... Men linnen ska jag köpa tänkte jag, jag kunde ha amingskupor o dom utan att ha bh. Skönt när melonerna gick från 75B till 95E..... 
  • Liberté
    KMW skrev 2012-01-27 22:11:07 följande:
    I know. Jag levde i hms amningslinnen läääänge.

Har väldigt svårt att inte ha mammakläder efter att jag fick barn, gillar ffa längden o tröjor o toppar- hatar när det blir glapp mellan byxa o tröja!
  • Javisst

Åh, vilken söt body, Jowain!

Roligt att tråden är så aktiv nu förtiden, men svårt att hinna med att läsa, hihi.

Låter jättemysigt med förberedandet utav den nya familjemedlemmen, mamma till W! Tycker det är hög tid för dig att sätta ihop en sväng, MCT.

Gravid vecka 22, bf 4 juni.
  • MCT79
    Javisst skrev 2012-01-28 16:32:44 följande:
    Åh, vilken söt body, Jowain!

Roligt att tråden är så aktiv nu förtiden, men svårt att hinna med att läsa, hihi.

Låter jättemysigt med förberedandet utav den nya familjemedlemmen, mamma till W! Tycker det är hög tid för dig att sätta ihop en sväng, MCT.
    Säng fixad precis! Å nu har jag massor med sammandragningar.... å ländryggen vill dööööööda mig. Kramp i alla muskler som finns kvar!

Kanske ska packa det sista i bb-väskan också. Vila lite först bara.
    Väntar tvillingar! 35+4 idag!
  • Mabaja

Blev en spontantripp till Dalarna! Maken är hemma och har fått i uppdrag att städa huset! Så ikväll blir det utgång med dunderkula framtill! :)

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-28 17:19:24 följande:
    Blev en spontantripp till Dalarna! Maken är hemma och har fått i uppdrag att städa huset! Så ikväll blir det utgång med dunderkula framtill! :)
    Enjoy!!
    Väntar tvillingar! 35+4 idag!
  • Mabaja

Jag hoppas på att det blir kul. Hur jag ska orka är en annan fråga! :) och morgondagen ska vi inte prata om. Haha

• Liberté

MCT: Vänta inte för länge med att packa Kanske något på g nu?

Har idag varit på stan, efter en timme gav vi upp och åkte hem. Under den tiden hade jag sprungit på olika toaletter 3 gånger.... Ätit mig riktigt mätt nu ikväll, är så sjukt hungrig- men på riktig mat och inte snabbmat eller snask!

När började ni "boa" ordentligt för era små? Jag tjatar på mannen att ta fram alla nyfödd/preamturkläderna, om 3 veckor ska vi ta fram vaggan och ställa iordning den Imorgon ska jag lägga ner lite i väskan till sjukhuset om vi behöver åka in....      

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma