• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Nu har vi varit och handlat grejer till Wildas nya säng. Så imorgon ska vi montera den och ställa in spjälisen i sovrummet! Så får vi se om vi lyckas få w att sova i sin nya säng. :)

• MCT79

*rullar in med magen full av potatisgratäng, fläskfilé och bebisar...*  Inte i samma mage dock men de konkurrerar om utrymmet...

Väntar tvillingar! 35+3 idag!
  • JoWiAn
    MCT79 skrev 2012-01-27 19:52:53 följande:
    *rullar in med magen full av potatisgratäng, fläskfilé och bebisar...*  Inte i samma mage dock men de konkurrerar om utrymmet...

Du e för rolig!

Idag kom mitt paket från hm... EN urgullig body med trycker born 2012 Så fin. Lite annat oxå.   
    William 2005-03-03 ~ lillebror i magen BF 13/5 2012
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-27 19:44:05 följande:
    Nu har vi varit och handlat grejer till Wildas nya säng. Så imorgon ska vi montera den och ställa in spjälisen i sovrummet! Så får vi se om vi lyckas få w att sova i sin nya säng. :)
    Mysigt det låter... vi kanske också borde montera en säng i helgen.....  :)
  • Mabaja

Mct: det tycker jag att ni ska göra! Dina kommer ju före min knodd! Fast vi ska ju inte spädisbädda då vi tror att w kommer sova i spjälisen i början. Men går ju ett steg i rätt riktning iaf nu när vi börjat beta av listan.

• MCT79
    JoWiAn skrev 2012-01-27 20:28:32 följande:

ohh vad söta!
  • Liberté

Jätte söta kläder!

Just nu jagar jag amningsbhs och amingströjor till mgi att ha med i väskan Fick hem nya mysbyxor och ett par tights samt matchande trosor o bh. Ska lägga ner dem i väskan imorgon Tänkte ha en väska stående på kontoret utifall jag behöver åka in, stressar mig så otroligt att inte ha mina egna grejer med mig. Bebis är helbild, magen putar hit o dit, formar sig som en stor vulkan!! Gör rätt ont emellanåt, hoppas det lugnar sig....   

• KMW

Liberté; jag köpte både amningslinnen och amningstshirtar på hm. Amningslinnena använde jag jättemycket då det var smidigt att ha koftor och sånt över. Linnena kunde jag även använda utan bh vilket var skönt emellanåt.
    Amningstshirtarna däremot använde jag bara någon gång på bb. Skitfula och taskig passform. Så hms linnen kan jag rekommendera. (Fanns ett par olika så jag kan bara svara för den typen jag använde.)

• Mabaja

Jag tyckte att amningslinnen var värdelösa, men så hittade jag bara korta varianter och korta tröjor korvar bara upp sig oavsett storlek! Så jag körde på hm:s långa linnen för 49 kr. Sen kom w på hösten så hade ju kofta, tjocktröja el liknande som dolde. :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma