• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • gemigsinnesro
    Muffe80 skrev 2010-08-29 08:35:15 följande:

Hej tjejer

Jag är lite rädd. I går, på bim +5 ungefär, fick jag en liiiiten blödning som i trosan var stor som 5 mm kanske, alltså inte mycket, sen kom inget men på kvllen kom en rejäl flytning kan man säga som var brun... imorse när jag torkade mig kom en liiiten brun flytning igen...

Tror ni man bör oroa sig?

I förra grav. så blödde jag mer på exakt samma dag.. undrar varför?

Tänk om det är missfall på gång?

Tror ni man blöder mindre om man får missfall i v 5? Hur ska man veta om det är missfall om detä r så att man blöder mindre än i v 10?

*rädd*

Idag blir det soffliggande mest hela dagen för att ta det lungt och det är slut med stress och kanske tom sex på ett tag....

Jag fick mina 2 mf i v 5+3 och v 5+6 och det blödde rejält båda ggr i  över en vecka. Så det märks även så tidigt.
  • Cat79

Dumma blödningar som gör er oroliga..... säkert ingen fara men förstår er oro. Nu hoppas vi att det bara är kvar flytningar på oss alla och att våra små liv klarar hela resan och vi snart blir lyckliga föräldrar.

Hoppas ni mår bra förutom graviditeteskrämpor! Jag mår som fisken i vattnet och njuter av att visa upp min lilla kula på magen - äntligen min tur att växa och må bra. T o m min sambo vågar hoppas denna gång att det går vägen och det glädjer mig.

Kram till er alla fina människor och hoppas ni får en mysig söndag. Jag ska gå på mitt första Me & I - party idag, bara titta lite inte då det är min bästa väninna som är säljare. I okt kommer en helt ny bebiskollektion - spännande.

• Mabaja
    Cat79 skrev 2010-08-29 10:57:28 följande:
    Dumma blödningar som gör er oroliga..... säkert ingen fara men förstår er oro. Nu hoppas vi att det bara är kvar flytningar på oss alla och att våra små liv klarar hela resan och vi snart blir lyckliga föräldrar.

Hoppas ni mår bra förutom graviditeteskrämpor! Jag mår som fisken i vattnet och njuter av att visa upp min lilla kula på magen - äntligen min tur att växa och må bra. T o m min sambo vågar hoppas denna gång att det går vägen och det glädjer mig.

Kram till er alla fina människor och hoppas ni får en mysig söndag. Jag ska gå på mitt första Me & I - party idag, bara titta lite inte då det är min bästa väninna som är säljare. I okt kommer en helt ny bebiskollektion - spännande.
    Det är en sån fantastisk känsla när man börjar känna att "det här kan gå vägen"... Helt underbart!

Här är det bra, MED gravidkrämpor (foglossning, trötthet, ont i ryggen om jag står och går för länge osv). Men så är det ju inte så lång tid kvar så jag är ganska lyckligt lottad ändå. 4.5 veckor kvar, imorgon är det exakt en månad kvar till bf!
  • kajsalisa

God förmiddag alla fina tjejer. Läser om era blödningar och all er oro och känner verkligen medlidande. Osäkerheten är så sjukt jobbig. Det bli bättre, jag lovar. Det tar lång tid innan inte längre dagligen oroar sig, men när ni väl är där kommer all gammal oro ha varit värt det. Jag skicka över en stor tröstekram till er. Det kommer gå vägen den här gången!!!

• Dag och natt

Nu ligger jag här och bölar igen... haha! Det är nog bra att min sambo inte är hemma och ser mig hålla på så här. Cool

• sugarrush

Pratade just med min syrra som har barn (hon vet inte om att jag är gravid) och hon sade att hon fick foglossning i vecka 8!
    Tänk om det var därför jag hade så ont inatt...*funderar*

• Dag och natt
    sugarrush skrev 2010-08-29 14:39:58 följande:
    Pratade just med min syrra som har barn (hon vet inte om att jag är gravid) och hon sade att hon fick foglossning i vecka 8!
    Tänk om det var därför jag hade så ont inatt...*funderar*
    Oj kan man få det så tidigt då tror du? Hoppas att det inte var det, verkar inte vara så skönt. Rynkar på näsan
  • MCT79

Hej.. jag smyger in lite här.. jag HAR ju plussat... bara inte tagit in det än... jag "vet" ju att det kommer gå åt pipan... ja ni vet. ;)

Hugger i hö sida emellanåt... å det var där mitt X satt...

• Happiness
    MCT79 skrev 2010-08-29 16:33:10 följande:
    Hej.. jag smyger in lite här.. jag HAR ju plussat... bara inte tagit in det än... jag "vet" ju att det kommer gå åt pipan... ja ni vet. ;)

VA!?! Har du plussat? Grattis! Har du några kisspinnar som man kan få titta. Gud vad härligt! Äntligen!
  • Happiness
    MCT79 skrev 2010-08-29 16:33:10 följande:

Gick in på din sida....Du är ju KANON gravid, vilka fina plus!!!! Grattis igen!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma