• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy

usch, jag e såå jävla sjuk! orkar verkligen ingenting, är helt slut i kroppen. feber hela tiden, den går ner en stund me alvedon men sen upp igen, jobbigt som fan! :(

• kajsalisa

Välkommen hit Muffe och stort grattis!! Vi väntade med att berätta för någon till efter första UL vecka 13 den här gången...

• Dag och natt

Åh det måste vara hormoner eller nåt men jag sitter och nästan hulkar efter att ha sett Kents dans i So you think you can dance, 
    " target="_blank">

Älskar det programmet!!
    *snyft snyft* 

• sugarrush

Härligt att se dig här Muffe!

Havsklippan: jag var på konsert igår och lyssnade på min favvo-singersongwriter. Och i flera av låtarna kunde jag knappt se honom för mina tårar bara forsade! Undrar vad folk trodde egentlgen... Men hans vackra texter fick mig att grina...!
    Hormoner kanske?

• Dag och natt

Sugar: Åhh förstår vad du menar!! Haha jag känner mig urfånig som sitter här och fortfarande får tårar i ögonen! Blir ju inte bättre av att sambon är bortrest ända till måndag, saknar ju ihjäl mig efter honom Hjärta Men hur är det med dig annars vännen? Har du fortfarande flytningar? *Kraaam*

• sugarrush

Nej det har inte kommit några beiga flytnigar på flera dagar så jag känner mig lugn. Ska ut och äta
    god middag ikväll med två som känner till att jag är gravid, ska bli så skönt att slippa smussla och ljuga.
    Trist att mannen är bortrest! Du får fixa en stor kudde att krama, kanske trä på en av hans t-shirts?

• sofy

Lite orolig nu över min feber ja haft i 2 dgr, har tagit alvedon så fort den gått upp så har hållt den nere iallafall, relativt bra. Druckit maaasssor me vatten o bara sovit/vilat. Mini-me borde inte tagit skada då va?

De kan ju tydligen va farligt me hög feber i tidig graviditet då mycke saker händer.. :/

• Lallan
    sofy skrev 2010-08-28 17:56:53 följande:
    Lite orolig nu över min feber ja haft i 2 dgr, har tagit alvedon så fort den gått upp så har hållt den nere iallafall, relativt bra. Druckit maaasssor me vatten o bara sovit/vilat. Mini-me borde inte tagit skada då va?

De kan ju tydligen va farligt me hög feber i tidig graviditet då mycke saker händer.. :/
    Du behöver nog absolut inte oroa dig. Riktigt hög feber en längre period kan eventuellt påverka men vanlig feber och förkylning då skulle det nog inte bli så många barn här i världen.
  • sofy
    Lallan skrev 2010-08-28 18:14:48 följande:
    Du behöver nog absolut inte oroa dig. Riktigt hög feber en längre period kan eventuellt påverka men vanlig feber och förkylning då skulle det nog inte bli så många barn här i världen.
    Näe, jag hoppas inte de men sökte på de o så kom de upp på niomanader.se att hög feber kan framkalla missfall i tidig grav då kroppen inte orkar me både och. Hmm. Och för de händer så mkt i tidig grav så fostret kan ta skada annars.

Men har varit sååå slut i kroppen, tagit alvedon/panocod (efter rådgöran me läkare då febern inte gick ner ordentligt me alvedon) och de känns fel o ta tabletter också samtidigt som kroppen kämpar för o få bort förkylningen och när de lilla pyrets hjärta ska börja slå :(
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-08-28 10:08:41 följande:
    Längtan: jag har bara hunnt ta 4 tabletter och skulle ta upp till 9 tabletter/ dag om det skulle behövas. Men jag tror bara det är gammalt som kommer nu för det är mer brunt än rött nu. (ursäkta alla ortevliga detaljer) Hur går det för dig? Inga mer blödningar eller otrevliga flytningar?
    Tänker på dig och hoppas att blödningarna slutar snart så du får njuta och vara lugn! Stor kram!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma