• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-29 18:55:11 följande:
    Vilken vecka är du i nu igen Längtan?
    jag går in i vecka 10 imorgon...
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush

Japp, håller med! Har man plussat så har man plussat! Alla har olika snabb hormontillverkning, det kan skilja jättemycket! Dessutom är inte alla test lika känsliga.

Men jag känner igen oron, jag nojade mig också i början, tänkte att plusset var så svagt att ägget inte fäst, att jag kanske fått tidigt MF osv. När jag såg att det blev starkare allt eftersom så kunde jag slappna av.

• MCT79
    Mamma till W skrev 2010-08-29 19:37:47 följande:
    Förresten GRATTIS MCT79 till din graviditet! Den här gången ska det gå vägen!

Minns hur det var med ditt x, iom att vi var i samma bf-tråd! Så dig har jag inte glömt! :)
    Jag minns dig också!! Hur långt gången är du nu??  Å taack!
  • MCT79

Tack ska ni ha för stödet, självklart ska man inte jämföra sina plus med varann.. å ändå är man där.. och grubblar.. Blir lika förvånad jag går på toa och mensen inte kommer.. hihi!

Ska ta ett nytt CB i morgon bitti... då är jag på bim+3.. :)

• sugarrush

...så jag menade absolut inget negativt med att säga att MCT:s test kommer bli starkare...
    Ville ju bara säga att jag var exakt där förra veckan och att det ju betydde att jag var gravid. Så att hon också är gravid.
    Jag ville VERKLIGEN inte oroa, jag hade precis den motsatta avsikten med mitt inlägg.

• MCT79
    Happiness skrev 2010-08-29 16:59:08 följande:
    Haha nej då..dom är så fina så. Njut nu!

Ska du vidta några speciella åtgärder vid denna graviditeten? (tänker på X:t) Ska du göra ett tidigt VUL för att kolla att det verkligen sitter rätt? Hur var det nu igen, du fick behålla bägge ÄL va? Har för mig det.

Ja du har kämpat länge nu och därför ttycker jag det är lite extra roligt.
    Ja det har varit en lång kamp... inte så många försök men våren var ju allt annat än rolig... orkar knappt tänka tillbaka på det!

Jag ska kollas denna gången, iaf sa de så sist... sen får man väl se vad man får för goddag yxskaft svar när man ringer. Tänkte jag skulle ringa i morgon också. Kommer iaf stå på mig, klart man måste försäkra sig om att det sitter där det ska denna gången. Tycker iaf jag.

Annars får jag gå dit personalklädd som förra gången. ;)
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-08-29 20:11:32 följande:
    Jag minns dig också!! Hur långt gången är du nu??  Å taack!
    Vi skulle ju ha bf samma månad, men känns himla kul att du nu har fått ett nytt plus! Jag är i vecka 36 så börjar närma mig mitt slut! Det känns skönt om jag ska vara ärlig! Men nu är det din tur, här ska det bli bebisar! Jag kommer hänga kvar i tråden även när vår WT (initialer på kommande bebis) kommit!

Angående test så ska man inte jämföra sig med varandra utan jämföra sina egna test. Jag kommer ihåg mina test, först fick jag två positiva (testlagret och cb)), därefter ett negativt (cb), innan det var positivt igen! Så bara för att en tycker att det ser svagt ut så kan det vara ett starkt plus för en annan och då samma sticka! Nej jag pushar för peppning och glädjespridning!
  • sugarrush

... det var så jag menade också. Att hormonerna stiger är ju det starkaste beviset på att man är gravid, oavsett hur snabbt det nu stiger, det är ju individuellt.
    Det enda som lugnade mig när jag hade en massa bruna flytningar runt BIM var att mitt hormon verkade stiga. Förutom alla snälla i forumet förstås, ni var verkligen ett jättestort stöd! *kram

• MCT79
    Mamma till W skrev 2010-08-29 20:19:18 följande:
    Vi skulle ju ha bf samma månad, men känns himla kul att du nu har fått ett nytt plus! Jag är i vecka 36 så börjar närma mig mitt slut! Det känns skönt om jag ska vara ärlig! Men nu är det din tur, här ska det bli bebisar! Jag kommer hänga kvar i tråden även när vår WT (initialer på kommande bebis) kommit!

Angående test så ska man inte jämföra sig med varandra utan jämföra sina egna test. Jag kommer ihåg mina test, först fick jag två positiva (testlagret och cb)), därefter ett negativt (cb), innan det var positivt igen! Så bara för att en tycker att det ser svagt ut så kan det vara ett starkt plus för en annan och då samma sticka! Nej jag pushar för peppning och glädjespridning!
    Just ja! Så var det ju! Gud vad spännande! Ska bli så roligt att höra allt sen! Om förlossningen och allt! Vem vet.. man kanske ångrar sig då! hahah!
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-08-29 20:15:29 följande:
    ...så jag menade absolut inget negativt med att säga att MCT:s test kommer bli starkare...
    Ville ju bara säga att jag var exakt där förra veckan och att det ju betydde att jag var gravid. Så att hon också är gravid.
    Jag ville VERKLIGEN inte oroa, jag hade precis den motsatta avsikten med mitt inlägg.
    Jag tog absolut inte illa upp att ditt inlägg Sugarrush! Lovar!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma