• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79

Men åååååhh... var sååå inställd på ett starkare plus... men det är exakt lika som i lördags...

Är det bara att ge upp nu?

• Muffe80

Nej du ska inte ge upp för du har ju ett plus... det kanske tar tid att bli starkare?
    Hade du inte nyss BIM?
    en del plussar ju inte ens förrän långt efter bim.

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-30 08:11:40 följande:
    Nej du ska inte ge upp för du har ju ett plus... det kanske tar tid att bli starkare?
    Hade du inte nyss BIM?
    en del plussar ju inte ens förrän långt efter bim.
    BIM i fredags...  Känner mig bara lite uppgiven just nu.... blä.
  • Muffe80

Men du har ju ett plus, ska det alltid bli superstarkt efter en tid eller?

Jag vill må illa igen...

Just nu bara spänningar i brösten...

• sugarrush

MCT: du har ju ett jättefint plus. Och det kommer att bli starkare, hang in there! Förstår att det känns frustrerande, men plusset är ju väldigt tydligt, det är ju inga fis-streck här inte! Du ÄR gravid! Och strecken kommer att bli starkare, som Muffe sade så plussar ju vissa inte förrän långt efter BIM.

Min empiriska erfarenhet säger att CB är mindre känsligt än de Wondfo:s stickor. Faktiskt är Wondfo mina favoriter, på dem har jag aldrig fått spökstreck, de är billiga och de visar tidigt (tidigare än CB)! När jag hade ett tydligt gravid-streck på wondfo var CB:s streck bara halvsuddigt (och bara skarpt i ena kanten) - jättestörigt! Så har du ett wondfo hemma, testa med det också vetja!

Det kommer gå fint, preggo. Men jag förstår dig, man är ju nojig som bara den..jag också, för minsta lilla! 
    *KRAM*

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-30 08:39:38 följande:

Jag vill må illa igen...

Jag mår inte illa heller. Men min molvärk i ljumskarna håller i sig. Det gör ONT! Och brösten ömmar lite, men inte sådär våldsamt. I övrigt känner jag knappt inget.

Förresten, min sambo är så sympatigravid att det är helt sjukt! Igår gick han och kissade oftare än mig! Han klagar på att han är trött heeeeela tiden! Och imorse sade han att han minsann haft såååå ont i ljumskarna inatt.
    Ska jag slänga till honom ett test eller vad tycker ni?
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-08-30 08:45:43 följande:
    Jag mår inte illa heller. Men min molvärk i ljumskarna håller i sig. Det gör ONT! Och brösten ömmar lite, men inte sådär våldsamt. I övrigt känner jag knappt inget.

Förresten, min sambo är så sympatigravid att det är helt sjukt! Igår gick han och kissade oftare än mig! Han klagar på att han är trött heeeeela tiden! Och imorse sade han att han minsann haft såååå ont i ljumskarna inatt.
    Ska jag slänga till honom ett test eller vad tycker ni?
    Det låter som det är läge för det! hahahha!
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-30 08:39:38 följande:

Jag vill må illa igen...

Jag vill också ha symtom! Jag har liiite ömma bröst. That´s it.
  • MCT79

Ska ringa gynmottagningen nu när de öppnar kl. 10 och se vad de säger om mitt plus och VUL... kommer kräva ett...  å blodprover för att kolla hcg... sådeså.

• sugarrush
    MCT79 skrev 2010-08-30 09:34:21 följande:
    Ska ringa gynmottagningen nu när de öppnar kl. 10 och se vad de säger om mitt plus och VUL... kommer kräva ett...  å blodprover för att kolla hcg... sådeså.
    Jättebra MCT att du gör det. Inte för att jag tror det är ngn fara, utan för att du då kanske känner dig lite lugnare.
    Hoppas de är riktigt hjälpsamma!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma