• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Tack MCT, skönt att höra, jag blev lite ledsen över att ha missförståtts så. Vill ju bara stötta och muntra upp dig, liksom. Fan vad man är hormonell och överkänslig....

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-08-29 20:39:45 följande:
    Tack MCT, skönt att höra, jag blev lite ledsen över att ha missförståtts så. Vill ju bara stötta och muntra upp dig, liksom. Fan vad man är hormonell och överkänslig....
    Men gumman!  *kraaaaaaam!!*  I morrn ska du få se ett nytt test! ;)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-29 19:36:16 följande:
    Jag tycker inte att det är speciellt schysst att "jämföra" sina plus. "jag tycker att ditt är svagt" "jag tycker att ditt är starkt"... Varför inte bara att acceptera plus som plus? det är ju nåt som gror på insidan vilket som. och det är väl det vi ska framhäva? Inte skapa mer oro som redan finns!
    De va ju absolut inte så ja menade! Menade bara att eftersom hon tyckte de va svagt så visade jag mitt svaga som senare blev jättestarkt över en vecka efter BIM.. Just för att hon inte ska se de som något dåligt !
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-29 20:44:18 följande:
    Men gumman!  *kraaaaaaam!!*  I morrn ska du få se ett nytt test! ;)
    Jag menade inte heller något illa :( Ville bara visa mitt svaga CB på BIM -1 o sen de ja tog i fredas på BIM+9.. då först va de jättestarkt.. Så jag menade att du inte ska deppa ihop om DU tycker strecken e svaga, för dom blir starkare. Därför skrev jag också att du ska testa om ngn dag igen så du själv får se de..
  • sugarrush

Kram själv söta MCT, du supergravida kvinna!

• Mabaja
    Det är väl jag som missförstår. Visserligen så är det ju längesen jag fick mina plus, men jag tar illa vid mig när nån säger att "jag tycker att det är svagt"... Okej om det var jag som sa det om mina egna test, men andra ska inte ha en åsikt på om det är svagt eller ej. Och i det här fallet var det inte din åsikt jag syftade på. Utan läste lite kommentarer och tog illa vid mig helt enkelt.

Hade nån sagt det till mig i början hade jag blivit knäckt... Men det är för att jag först fick två positiva test och sen dagen efter var det negativt. Alla sa "missfall på gång".. Jag sitter nu i vecka 36 och det var inget missfall trots att testet var negativt när jag testade dagen efter två positiva test.

Utan det jag vill är att vi ska glädjas åt att andra lyckats bli gravida, oavsett styrka på testen! och det var det jag även menade med mitt första inlägg om gravtesten! :)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-29 20:47:43 följande:
    Det är väl jag som missförstår. Visserligen så är det ju längesen jag fick mina plus, men jag tar illa vid mig när nån säger att "jag tycker att det är svagt"... Okej om det var jag som sa det om mina egna test, men andra ska inte ha en åsikt på om det är svagt eller ej. Och i det här fallet var det inte din åsikt jag syftade på. Utan läste lite kommentarer och tog illa vid mig helt enkelt.

Hade nån sagt det till mig i början hade jag blivit knäckt... Men det är för att jag först fick två positiva test och sen dagen efter var det negativt. Alla sa "missfall på gång".. Jag sitter nu i vecka 36 och det var inget missfall trots att testet var negativt när jag testade dagen efter två positiva test.

Utan det jag vill är att vi ska glädjas åt att andra lyckats bli gravida, oavsett styrka på testen! och det var det jag även menade med mitt första inlägg om gravtesten! :)
    Ja, du missförstår nog.. Hon sa själv att de va svagt, då sa jag att jo de är väl de men de blir starkare.. jag hade ju likadant! Mina va inte heller tokstarka direkt.

My bad.

Förlåt alla som tog illa upp!
  • Happiness
    Jag missförstod dig inte alls. Mabaja vände sig inte till dig. Du skrev inget om att jämföra test. Du ska inte vara ledsen.*kramar om dig* 

Vet du? På tal om hormonell. Idag har jag gråtit över att A-ha ska splittras och göra sin sista konsert i december: Någonsin! Buuuuuu jag bli sentomental och tårögd av bara tanken. Men vilken tur att vi har biljetter till Oslo försöker tänka positivt. Haha! Tänk att sitta och lipa över "Take on me". Haha!
  • sofy

Men jisses vilken uppståndelse de blev nu då!

De va inte alls min mening o göra folk ledsna här! Jag ber om URSÄKT om de va så ni uppfattade allting! Jag menade bara att MCT INTE ska va ledsen över att de e svagt nu (som hon anser) för de blir starkare!! Jag hade likadant, fler härinne hade likadant!

*ledsen*

• Happiness

Haha! "sentomenal" vilken fenomenal stavning! Riktig saltomotal. HAha vrickar tungan. Blir värr och värre. Yrsäkta spraket.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma