• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

Har förresten haft rätt många modeller på syskonvagn och kan säga att Urban Jungle är JÄTTEBRA och Phil&ted SUGER! Hade en PT när Vidar kom och ok att V var stor, men med vinteroverall fick han faktiskt inte plats i åkpåsen i bebisdelen!!! Skitdummt.

Syskonvagnar på längden har en tendens att kännas tunga, så de fallet också bort (för mig i alla fall) och för gedigna (typ brio och Emmaljunga) är as att lyfta in och ur bilen.

Har klämt på bugga donkey och den verkar ju som en dröm, men på tok för dyr för våran plånbok också.

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • MCT79
    KMW skrev 2012-06-01 13:41:01 följande:
    Har faktiskt spanat på den. Skönt att den är ganska smal då vi bor mitt i stan, men frågan är om den är FÖR smal? Jag provade att sätta Ted i en sådan och det känns redan som att sittdelen skulle vara lite trång för honom. Speciellt i vinter när det krävs tjockare kläder.
    Hur har det gått för er med däcken? Problem med punktering?
    Inga problem med punktering..(om man inte räknar den gången när sambon drog i 120 psi i däcket istället för 20... men den "punkteringen" tog  med sig fälgen och alltihop. ;)  )

Vi testade med kompisarnas treåring och hon fick plats fint med sin overall. Sittdelen är ju "mjuk" och formar sig lite efter barnen.
    Sen tror (och hoppas) jag att de kommer vilja åka mindre och mindre vagn då. VI bor dessutom så vi inte är beroende av den jämt heller.
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • MCT79
    SmåBustroll skrev 2012-06-01 13:46:38 följande:
    Nu när vi ändå är inne på shoping... Mammakläder. Jag behöver lite nya byxor. Har några men de sitter så konsitgt (som alltid med jeans och mig). När byxor är raka så blir de oftast för tighta över låren men för lösa över höfterna vilket medför att de bara åker ner hela tiden. Skulle gärna haft ett par jeans i lite bagy modell, men hittar inte några. Hittade ganska snygga, raka, på ellos so verkar gå att justera i midjan. Kanske de kan vara något?! Någon som köpt mammabyxor därifrån? Är de bra? Har ett par från PoP som jag gillar men de från H&M gillar jag inte...
    Jag köpte mammabyxor från www.bonprix.se  toknöjd!
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • KMW

Ja vi hade gärna sluppit syskonvagn men bor mitt i centrala Gbg så det är inte riktigt läge att låta Ted traska omkring alltför mycket själv tyvärr.

• Odetta
    KMW skrev 2012-06-01 16:01:51 följande:
    Ja vi hade gärna sluppit syskonvagn men bor mitt i centrala Gbg så det är inte riktigt läge att låta Ted traska omkring alltför mycket själv tyvärr.

Kollade du på youtube filmen? Sök annars på Buggypod io då går barnet inte utan åker med, den funkar upp till 20 kg så även rätt stora barn kan ju åka på den. Vi kommer köpa hem den redan nästa månad så E kan prova (istället för ståbrädan han har nu), kan berätta mer då
  • SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-06-01 16:25:16 följande:

Kollade du på youtube filmen? Sök annars på Buggypod io då går barnet inte utan åker med, den funkar upp till 20 kg så även rätt stora barn kan ju åka på den. Vi kommer köpa hem den redan nästa månad så E kan prova (istället för ståbrädan han har nu), kan berätta mer då

Den såg ju kul ut!! Praktisk. Måste visa mannen sen!
  • Dag och natt

TUL gick bra idag, pojken växer som han ska Hjärta

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 25+
  • Odetta
    Dag och natt skrev 2012-06-01 22:33:28 följande:
    TUL gick bra idag, pojken växer som han ska 

Dubbla tummar upp och ett hjärta efter
  • SmåBustroll
    Dag och natt skrev 2012-06-01 22:33:28 följande:
    TUL gick bra idag, pojken växer som han ska 

Härligt!!