• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Javisst

Åh, fy saftis! Kan inte vara någon höjdare! Hinner du bli av med gipset innan BF?

Gravid vecka 40, bf 4 juni.
  • Saftmedbulle
    Javisst skrev 2012-05-30 12:27:35 följande:
    Åh, fy saftis! Kan inte vara någon höjdare! Hinner du bli av med gipset innan BF?
    Gipset åker av i grav.vecka 32, så blir det inte tidigare BF ska det vara OK.
     Nä, ingen höjdare. Har sjukt ont och få ju inte ta så mycket smärtlindring pga graviditeten. Vad gör man inte för att slippa jobba;)
    Försöker se det som övning i smärta inför förlossning -man måste ju försöka tänka positivt.
    Blir mycket att göra för min man, som fått en jättebebis att träna på.
  • plutten02

Ja nu kan man snart kanske börja räka med en nergång för denna lilla bebis... Vecka 37 idag... JIPPPIII!!!!

Första barnet kom en vecka tidigt och andra gick jag över 5 dagar...

När ska denna komma tro?

• KMW

Heja Plutten! Bara spurten kvar nu.
    Hur gamla är dina andra barn?

• plutten02
    KMW skrev 2012-05-31 11:24:08 följande:
    Heja Plutten! Bara spurten kvar nu.
    Hur gamla är dina andra barn?
    6 år och 4 år. En 06a och en 08a. Så dom går och väntar här hemma nu på att få gå på sommarlov 14 juni sen ska ju bebisen komma.
  • SmåBustroll

Ah! Illamåendet har tittat in. Typiskt. Ja ja. Trött och illamående, tjoho. Ett knasigt moment är dock att jag är tött, men sover jag på dagen mår jag mer illa just när jag vaknar (mår alltid illa när jag sover på dagen), men är jag trött mår jag också mer illa. Tar jag en postafen mår jag mindre illa, men blir mer trött Underbart! Mår dock inte superilla, bara irriterande illa. Blir även bättre med en rejäl portion lagad mat, och det blir jag inte trött av (bara rund....) 

Plutten, förstår att du bara väntar nu! Min första kom redan i vecka 36 så när jag gick ett par dagar över tiden med lillebror hade jag väntat lääääääänge! Dock var jag väldigt glad att lillebror kom när han kom, för de fem veckor de skiljer på dem gjorde väldig skilnad upplevde jag det som. Hoppas er lille kommer lagom snart   

• Odetta

Prutt också

Jag sökte till uska utbildningen med start i höst och fick nu reda på att jag INTE har kommit in med motiveringen att jag inte är prioriterad för jag har avslutat gymnasiet och har några högskolepåäng. Kul...

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-05-31 14:04:25 följande:
    Prutt också

Jag sökte till uska utbildningen med start i höst och fick nu reda på att jag INTE har kommit in med motiveringen att jag inte är prioriterad för jag har avslutat gymnasiet och har några högskolepåäng. Kul...

Nej så surt!!! Men kom du med i någon kö ifall någon hoppar av?
  • Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-05-31 14:33:01 följande:
    Nej så surt!!! Men kom du med i någon kö ifall någon hoppar av?

Ja, men hon sa att jag var så lågprioriterad att jag inte ska hoppas.

Men men. Nu har jag deppat lite och pratat med min mamma och kommit på en massa annat jag ska göra istället. Mitt mål är ju Doula och Förlossningspedagog och för det behöver jag ju faktiskt inte vara uska.
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma