• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Den lilla M

Skönt att allt såg bra ut på ditt TUL DoN ! Ska du på flera TUL innan BF?

Ego: igår var ingen rolig dan kände inga rörelser på över 12timmar trots att jag testade allt. Så ringde till BB och fick åka in kl 22.30 igår kväll för en koll. Men som tur var så var allt bara bra med den lilla flickan. Hon hade lagt sig på tvären med ryggen utåt och sparkade inåt mot ryggen och jag kände inte ett dugg när man såg henne röra sig på skärmen. Hon hade växt utav bara den var nu så stor som snittet är vid 27+0 och vägde ca 850gr (jag var 26+0 igår), å det fanns gott om fostervatten och flödet i navelsträngen var bra. 

Så idag ska jag bara ligga i soffan och se på nån bra komedi eller kärleksfilm och kanske äta några godisbitar  !!

Kram på er  

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Javisst hur känner du dig nu såhär några dagar innan BF, börjat få förvärkar osv?

• Javisst

Skönt att allt såg bra ut M och det låter som om du har en kanonmysig dag framför dig Jag har inga förvärkar alls, dock ett jäkla tryck neråt och om jag står upp för länge känns det som om hon är påväg att ramla ut - vilket dock inte lär hända, hihi. Jag tror slemproppen har lossnat så smått i ett par dagar, men vet inte säkert. Inte långt kvar nu i vilket fall

Gravid vecka 40, bf 4 juni.
  • Saftmedbulle
    Den lilla M skrev 2012-06-02 11:58:58 följande:

Ego: igår var ingen rolig dan kände inga rörelser på över 12timmar trots att jag testade allt. Så ringde till BB och fick åka in kl 22.30 igår kväll för en koll. Men som tur var så var allt bara bra med den lilla flickan. Hon hade lagt sig på tvären med ryggen utåt och sparkade inåt mot ryggen och jag kände inte ett dugg när man såg henne röra sig på skärmen. Hon hade växt utav bara den var nu så stor som snittet är vid 27+0 och vägde ca 850gr (jag var 26+0 igår), å det fanns gott om fostervatten och flödet i navelsträngen var bra. 

Så idag ska jag bara ligga i soffan och se på nån bra komedi eller kärleksfilm och kanske äta några godisbitar  !!

Kram på er  
    Ja, att ta det lugnt är inte så dumt. Det är väl enda fördelen med mitt benbrott - att jag MÅSTE ta det lugnt. Tråkigt med mina fina mammabyxor, som jag ju inte får in gipset i... :(
    Den lilla M skrev 2012-06-02 11:58:58 följande:

Kram på er  
  • Den lilla M
    Javisst skrev 2012-06-02 12:18:54 följande:
    Jag har inga förvärkar alls, dock ett jäkla tryck neråt och om jag står upp för länge känns det som om hon är påväg att ramla ut - vilket dock inte lär hända, hihi. 
    Haha nej tänk om det var så lätt att dem små bara ramlade ut när det var dags !! Spännande dock att det snart är dags

Saftis synd på mammabyxorna men ändå skönt att bara få ta det lugnt ett tag för sen när den lilla kommer så blir det mycket mindre av den varan.

• KMW

Hej tjejer! Hoppas ni har haft en bra helg. Jag har precis kommit hem efter en eftermiddag på spa med tjejerna. Fantastiskt!
    Imorgon har vi tid för KUB-UL 11.00. Håll tummarna!
    Jag är egentligen inte så nervös för själva KUB-resultatet utan mer för om det ens fortfarande finns nåt levande därinne. Har ingen bra känsla alls...

• disturbed
    KMW skrev 2012-06-03 21:52:38 följande:
    Hej tjejer! Hoppas ni har haft en bra helg. Jag har precis kommit hem efter en eftermiddag på spa med tjejerna. Fantastiskt!
    Imorgon har vi tid för KUB-UL 11.00. Håll tummarna!
    Jag är egentligen inte så nervös för själva KUB-resultatet utan mer för om det ens fortfarande finns nåt levande därinne. Har ingen bra känsla alls...
    Håååller tummar o tår här! 
  • LisaVäntar

Tummar KMW, kommer gå jättebra! Vi ska mäta tappen igen kl 08, men faktiskt inte så nervös... Hoppas jag inte får äta upp det! :)

• LisaVäntar

Växer så det knakar. Tappen 40 mm mot 59 mm förra gången så ska på ny koll på torsdag. Förmodligen inte konstigt, men kollas för säkerhets skull! Känns bra att få komma igen så fort, kommer nog tänka en del på detta...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma