• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Oj vilken historia. Förstår att det måste varit jättetufft. Skönt att ni alla är hemma och mår bra nu.
    Stort grattis till tillökningen!!

• Javisst

Stort grattis Lisa för lyckat RUL och en frisk flicka!! Åh, vad glad jag är för din skull {#emotions_dlg.flower}

Oj, Pandora! Förstår att det varit jättetufft, jag kan fortfarande vara ledsen över att jag missade Klaras första två timmar i livet och de minutrarna från det att jag vaknade till att jag fick träffa henne var verkligen evighetslånga men det är ju ingenting mot tre(!!) veckor! Skönt att ni mår bra allihopa, ännu en gång stort grattis till nya familjemedlemmen!

• SmåBustroll

Så trist med en sån tuff start Pandora, men så skönt att allt gick bra och går bättre nu!

Javisst. ¨Läste din förslossningsberättelse också. Tuff start det med, men skönt att det gick bra det med!

Grattis till lyckat RUL Lisa. Glömt skriva det. 

Namn har vi inte så många.... Har några flicknamn jag tänker på, men med två pojkar så blir det väl en till Och pojknamn har jag inga på lut just nu. Får klura på det.         

• telgebo
    KMW skrev 2012-06-24 20:33:56 följande:
    Nu börjar snart den roliga men ack så svåra uppgiften att hitta ett namn till bebisen i magen.
    Hur har ni tänkt när ni valt namn till era barn? Släktnamn? Internationella? Svenska?

Har det varit självklart för er vad barnen ska heta eller har ni haft svårt att hitta namn eller komma överens?

Vi hade jättesvårt att komma på pojknamn förra gången men hade en hel radda med flicknamn vi gillade och hade klart för oss från början vad en ev flicka skulle heta.
    För oss måste ju dessutom namnen funka på både svenska å engelska då maken är från Australien...
    För mig är det lättare med flicknamn, jag hade nog namnet på min lilla klart relativt tidigt. Jag ville ha ett namn på 5 bokstäver då mina andra barn har det och då fanns det inte så många namn att välja på som jag tyckte var fina

Hennes andra namn är från min farmor och mina andra 2 döttrar har samma andranamn dom med. Sedan valde jag ett till namn som jag gillar men tycker är lite för långt som tilltalsnamn.

Alice är ju ett klassiskt namn, gillar det så mycket.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

Å himmel och pannkaka. Alice pappa har hört av sig och vill ta sitt ansvar, det kunde jag aldrig tro då jag förstörde hans liv och kunde dra åt helvete både jag å bebisen när jag berättade förra året att jag var gravid. Nu ska vi ses denna vecka och prata. han vill att vi ska ha gemensam vårdnad men jag är tveksam. vad skulle ni göra i min sits. Jag är såklart för min dotter skull att hennes pappa vill ta sitt ansvar och ha kontakt med henne. Han har tom berättat för sina föräldrar att han är pappa något han sa att han aldrig skulle berätta för dom.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • plutten02

Har nu gjort hinnsvepning BF-1.

Var öppen 2 cm och väldigt mjuk.

Så hon sa att det var ganska posetivt.

Så nu är det bara att vänta och se vad som händer. Hon hade gjort 3 svepningar i veckan och alla hade startat sen på natten.

• Odetta
    plutten02 skrev 2012-06-26 11:38:58 följande:
    Har nu gjort hinnsvepning BF-1.

Var öppen 2 cm och väldigt mjuk.

Så hon sa att det var ganska posetivt.

Så nu är det bara att vänta och se vad som händer. Hon hade gjort 3 svepningar i veckan och alla hade startat sen på natten.

Då håller jag mina tummar
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • KMW

Alltså, ursäkta äckelvarningen, men jag måste få fråga... Har så sjukt skumma flytningar emellanåt. Geléaktiga typ. Lite slemproppsliknande nästan. Vad är detta? Ska det vara så? Har aldrig sett nåt liknande förut...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma