• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • LisaVäntar

Folksam som gratisvariant (den enda jag hittade som gäller från 22+) och Länsförsäkringar som betal. Har alla andra försäkringar där och är nöjda med dom :)
    När fick du BF pixerpie? Jag har 27/11, är vi fortfarande så nära varandra? :)

• pixerpie

Japp, nära! 25 nov bf!

Hade länsf förra grav, men de vägrade sedan teckna barnförs eftersom hon hade ett misstänkt tillbud av kramp någon av de första nätterna på neo, hamnade då i riskgrupp för epilepsi! Trygghansa var enda bolaget vi fick teckna försäkring för henne hos!
    Ha en fin dag!!

• KMW

Nån som funderar över namn och har bra förslag?
    Är ute efter en eller tvåstaviga namn helst, både tjej och killnamn och som dessutom funkar bra på både svenska och engelska.
    Idéer?

John
    Hugo
    Adam
    Jack
    Mollie
    Ellie

står på listan just nu, så får ni en hint om vilken stil jag söker. Inget av ovanstående namn är verifierat av maken ännu dock.

• M I M M I

Hej!

Säger hej och skickar lite sol och värme från fina Grekland. Här har vi det toppen, solar och badar, maten är supergod och ölen är billig ;) laddar batterierna inför höstens behandling.

Hoppas ni alla mår bra!

Kram

• acure

Kmw: pojke; Chase tycker jag är ett fint namn även om det kanske är mindre vanligt för en svensk att säga men det är ändå gångbart i Sverige tycker jag! :) annars gillar jag John väldigt mycket jag också! Alltid svårt med pojknamn! Leo är också gångbart. :)

Flicka:
    Maya
    Vera
    Emma

Spännande att titta på namn igen! :)

• KMW

Ja, John hade vi på vår lista redan förra gången då maken är Beatlesfan och Ted faktiskt blev till i Liverpool, haha.
    Gillar både Maya och Leo men har ganska nära vänner som har barn med dom namnen.
    Chase vet jag inte. Tänker lite Chevy Chase... ;)

• KMW

Eller, jag gillar Vera och Emma också men får nog inte med mig maken där. Vårt STORA problem är pojknamn...

• acure

Vi hade Lennon på vår lista sist (har också ett beatlesfan till make), kanske kan vara något? :) Fast John är ju ett klassiskt fint namn som funkar i alla länder och i alla tider. :)

• MCT79

Kim
    Alex
    Eric

Sara(h)
    Hanna

Pojknamn är skitsvårt... vi hade "Anton" när vi väntade våra... När han kom var det plötsligt en Hannes! =)

~ Hannes & Freja 120208 ~
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma