• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Åååh, äntligen verkar det som att saker och ting börjar ordna upp sig.
    Min chef hörde precis av sig angående en omplacering på jobbet när jag kommer tillbaka nu i augusti och det verkar som att dom kommer kunna fixa någon slags administrativ tjänst till mig.
    Jobbar som idrottslärare, och visst funkar det, men är knappast optimalt när man är stor och tjock. Jag har dessutom varit borta från jobbet i ett och ett halvt år och ska nu bara jobba till slutet av november. Känns inte helt schysst att gå in och undervisa några månader, sätta betyg och sen försvinna igen. Nä, bättre att dom sätter in vikarie från terminsstart istället. Nu hoppas jag bara att det verkligen blir en administrativ tjänst och att jag inte hamnar på fritids istället. Har inget emot det rent generellt, bara deras arbetstider...
    Har ni andra jobb som ni kan fortsätta med tiden ut?
    Jag gjorde ju det förra gången, men det var tuuuungt.

• acure

Å det låter ju toppen KMW! :)

Jag vill också ha en administrativ tjänst, särskilt när jag tänker på hur dåligt jag mådde förra graviditeten. Blir trött bara att tänka på att orka med ännu en vinter med tung mage, foglossning och ryggont och sedan försöka vara en god pedagog på det, lyfta barn, klä på dem ytterkläder osv. Vill verkligen bort från förskolan pronto...

Håller tummarna att du får den tjänst du önskar! :)

• LisaVäntar

Mimmi: härligt det låter! Hoppas fina vädret håller i sig :) ta en öl för mig också, det lät goooooott!

Hoppas det fixar sig KMW och acure! Själv är jag redan heltidssjukskriven för foglossningen och lär väl vara det till liten kommer.. Ska iaf till chefen och fylla i ansökan om gravpenning för säkerhets skull. Vet ju inte om sjukskrivningen blir godkänd från fk :-/ men som ssk på demensboende boooooorde iaf gravpenning bli godkänd.. Bara att hålla tummarna för att de känner sig snälla på fk den dagen min sjukskrivning trillar in :)

• LisaVäntar

Apropå namn så tycker jag Aston är fint :) borde väl funka på engelska också.. Flicknamn håller vi själva på att fundera på, så otroligt svårt! Vill ha lite annorlunda namn, inte "månstråle-annorlunda" men lite lagom :)

• pixerpie

Mimmi, vill också åka utomlands! Vi är så sugna... Men vi får vänta! Njut!!

Kmw! Jag jobbar redan adm med lite kundbesök, kommer bli mindre schemalagd i slutet av sept och planerar sedan att gå ner till 60% 1 okt- mitten på nov. Kommer ev ta av nya bebbens föräldradagar för att skydda sgi...

Ang namn är jag/ vi inne på släktnamn så det blir nog något klassiskt svensk namn, vanligt för 70- 90 år sedan... Alt så det blir samma första bokstav som dottern, men hon har ju bara släktnamn... Sen kommer vi på sikt heta ovanligt och långt efternamn så det får ju inte bli för långt eller ovanligt förnamn...

Ha det skönt i sommarvarmen!

• Den lilla M

Ang jobb så kommer jag jobba så länge jag orkar, dem flesta på mitt jobb har jobbat hela vägen fram å jag hoppas kunna göra samma sak . Har precis haft 4 veckors semester så känner mig ganska utvilad!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Odetta

Åh namn är skitsvåra ju! Trodde det skulle bli lättare med flicknamn men det är det inte

Namn på vår lista just nu:

Hilma

Eila

Tyra

Siri

Liv

Minna

Och sen ska man ju hitta ett passande mellannamn också

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • SmåBustroll

Jobb och namn. Två intressant tema. Gillar det senare bäst.... Skall börja jobba fullt den 1. augusti. Men saker har, som ofta, kört ihop sig på jobbet så jag är redan stressad och lite arg. Typiskt. Inte mitt fel, men delvis mitt jobb att fixa. Otur helt enkelt. Gillar ju egentligen mitt jobb!! Hade mkt problem med sammandragninger redan från runt vecka 16 med bägge barnen. Inte onda, men många och kraftiga. Blir ju inte dirket bättre av stress...

Känner redan att det börjar strama och kännas lite obehaligt i magen, men hoppas det bara är ligamenten än så länge. Storebror kom ju för tidigt, lilebror när han skulle. Var på kontroller av tappen med lillebror och den var 39 mm första två kontroller och 35 sista och tredje kollen (var väl 32 veckor ca då). Den var stängd och fin hela tiden så läkaren menade att jag inte skulle oroa mig alls. Men är inte 35 mm tapp lite i kortaste laget? Eller spelar det ingen roll sålänge den är stängd? Någon som vet? Haft snabba förlossningar med bägge. Skall kolla med min läkare om jag inte kan få tappkoll denna gång med, trots att lillebor var snäll och stannade hela tiden till BF. Eller är jag bara nojig tro?

Namn ja! Vi klurar och klurar. Men har inga bra förslag annat än att jag gillar lite äldre namn som ju förvisso är trendiga igen. Har mest tjejnamn på lager. Men gillar tex 

Iris
    Märta
    Ester
    Astrid
    och liknande. På pojkfronten är det lite torka dock....         

• Bjornis

Kmw: håller tummarna om jobbet nu då men det låter ju lovande! Å namn. Det vill jag också börja våga tänka på. Vi hade Vera i topp som tjejnamn till Sixten. Vera, Rut, Ella... Pojknamn var det Ted som var lite backup. Är fortf inne på Vera om d blir en tjej (vilket jag inte tror, odd: vet ni alltså att det blir en tjej??) men killnamn har jag inga fler. Ted är ju fint men Ted är ju din Ted nu kmw! lie liksom annat när man har en person att knyta namnet till!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma