• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • LisaVäntar

Grattis maartina!

22+0 här idag, riktig milstolpe!!! Nu räknas bebis som bebis även av lagen, och denna veckan har vi aldrig varit i innan! :D

• Dag och natt

Saftis: Grattis till flickan men oh vad jobbigt för er under omständigheterna! Megakram till dig, hoppas du mår ok! 

Grattis till plus maartina!

Bjornis, har du också plussat?! Vore ju härligt att se följa någon från FF igen  

KMW, jag har kontorsjobb men jag har tagit semester och föräldraledigt nu fram till förlossningen! Jag vill vila upp mig inför vad som komma skall!

Mimmi: Åh mys lite för mig också där i Grekland! Solig

LisaVäntar: Grattis till milstolpen!! Det är så skönt att passera sina "dagar" man har i bakhuvudet. Hoppas du mår ok! Själv har jag också bytesdag idag och är nu i v 33+0! Träffade min kusin som är BM igår och hon bekräftade för mig att det ÄR inte alls lång tid kvar nu. Skrattande

Hade vi väntat en flicka nu så har Vera alltid legat i topp för oss som namn - lite tråkigt bara att vårt datorprogram på jobbet heter Vera haha. Men nu när vi väntar en pojke så har vi verkligen fastnat för Isak som finns som släktnamn på min sambos sida, så jag är 99 % säker på att det blir det, sen måste vi komma på något mellannamn också. Där har vi inte kommit på något alls.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 33+ BF 11 sept
  • LisaVäntar

Småbustroll: så länge tappen är över 30 mm så räknar de den som opåverkad helt och hållet, över 40 mm är vad ogravida brukar ha så för den sakens skull behöver du inte oroa dig!

Dag och natt: visst känns det skönt! Så långt du har kommit, snart kan bebis komma utan problem ju :) fint namn ni kommit fram till! Är du klar med alla förberedelser?

• SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-07-25 15:45:03 följande:
    Småbustroll: så länge tappen är över 30 mm så räknar de den som opåverkad helt och hållet, över 40 mm är vad ogravida brukar ha så för den sakens skull behöver du inte oroa dig!

Dag och natt: visst känns det skönt! Så långt du har kommit, snart kan bebis komma utan problem ju :) fint namn ni kommit fram till! Är du klar med alla förberedelser?

Ah! Tack försökt hitta på nätet och tycker alla verkar ha 50-60 mm men då var ju min helt ok som läkaren förvisso sa. Stress och sd är ju inget hitt, men tappen klarade det ju sist. Varför storebror var för tidig får jag nog aldrig svar på. Bara hoppas nästa kommer ca när den ska

Grattis till alla nya veckor och milstolpar för er andra. Och Vera är ju superfint! Får vara med på favoritlistan här med!
  • Cat79

Kul med namn :) Här har inte ens tanken kommit upp. Det hade varit skoj om vi hittade nåt fint ur Astrid Lindgren. Har ju ängeln Mio samt Lovis! Tycker om Alva och det skulle funka, inget pojknamn i sikte? Ni har nämnt många fina, kommer ej på tips nu till dig KMW. Då jag är smålänning vill jag ej ha R i mitten. Odetta: Liv tycker jag med är fint. KMW: Skulle ju vara kanon m adm tjänst :) Hoppas det löser sig bra. Acure: Kan tänka mig att det är tufft gravid inom förskola. Går det vägen nu så hoppas jag jobba jan ut eller nåt (BF mitten feb). Härligt med er som gått många veckor, extra tanke till Lisa :) Kram

• Dag och natt

Lisa: Nä långtifrån, vi har barnvagn, jag har sytt ett babynest och köpt en del kläder men det saknas en hel del saker fortfarande. Har hämtat ut babyboxar lite varstans och då har vi fått ihop lite nappar och oljor så det är inget jag köpt själv. Vi har inte ens fixat säng ännu. Köksrenoveringen har tagit så himla mycket tid i både tanke och kraft och vi måste bli klara till nästa vecka, så när vi blir klara med den ska vi koncentrera oss på att förbereda för mini! Glad

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 33+ BF 11 sept
  • Cat79

Dag och natt: Isak är så fint! Min bästa väninnas son heter det. Åh det är inte långt kvar nu.... Så spännande. Det är ju så kul att boa in sig innan bebis kommer. Hoppas köket blir klart inom kort så ni får njuta av er ensamtid. Kram

• KMW

Vad roligt att höra era tankar kring namn.
    Alva tycker jag är superfint, Cat!

Chefen ringde idag och berättade om min nya tjänst. 75% reception och resterande 25% administrera serviceteamet (städ- och matpersonal) på skolan samt jobba med hemsidan. Det blir nog bra tror jag. :)
    Me so happy!

• acure

KMW: vad underbart att det gick att ordna! Låter som en dröm att få jobba då under graviditeten! :)

• Cat79

KMW: låter kanon! Skönt att få jobba några månader och få in lite mer pengar. Blir det dagis för Ted i aug heltid? Sen blir det väl 15 h nästa år? Ja Alva är fint :) Får kolla lite pojknamn med. Skoj m namn m vågar inte riktigt tyvärr... Har ni ert tjejnamn kvar som ni hade m Ted?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma