• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Saftmedbulle
    LisaVäntar skrev 2012-07-20 13:35:58 följande:
    Kommer hålla hårda tummar för er i augusti!

Jag har äntligen tagit tag i att skaffa gravidförsäkring! Tog 2 st, en gratis som gäller från 22+ och en betalvariant från vårt vanliga bolag som gäller från 25+ :) Hade sån ångest över vilket jag skulle välja (rädd att föda tidigt) tills jag kom på att man inte behöver välja, man kan ta båda!

Bra idé! Gravidförsäkring är bra.

Jag har själv fått en flicka (tre veckor gammal nu) efter ett akut kejsarsnitt i v. 30. Jag behöver bli behandlad på sjukhus (misstänkt tumör)  och för att kunna behandlas var kejsarsnittet nödvändigt. Vi ligger nu hela familjen på neonatal... vill inte skrämmas, men både gravid- och barnförsäkring rekommenderas.
  • Odetta
    Saftmedbulle skrev 2012-07-20 14:43:42 följande:
    Bra idé! Gravidförsäkring är bra.

Jag har själv fått en flicka (tre veckor gammal nu) efter ett akut kejsarsnitt i v. 30. Jag behöver bli behandlad på sjukhus (misstänkt tumör)  och för att kunna behandlas var kejsarsnittet nödvändigt. Vi ligger nu hela familjen på neonatal... vill inte skrämmas, men både gravid- och barnförsäkring rekommenderas.

Nämen vad säger du?! Grattis till tösen men oj, hur mår DU??? Kramar!!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • LisaVäntar

Usch!! Hur mår ni och vad är det för tumör de misstänker? Hur går det för er lilla flicka? Stort grattis förresten!! Kommer 1000 frågor, men svara bara på vad du känner för! Kram!

Barnförsäkring kan man inte teckna förren de är födda väl?

• Cat79

Saft och bulle: Grattis till er flicka. Hoppas ni mår bra under omständigheterna. Stor kram och lycka till

• SmåBustroll

Cat. Härligt med KUBB-tid och så bra med samma läkare  som känner er och er historia.

Saftmedbull. OJ. Hoppas ni alla, under omständigheterna, mår bra!!  

• M I M M I

Grattis till dottern saft med bulle! Men vad säger du, tumör?? :( hoppas att det är falskt alarm och att ni snart är friskförklarade och hemma!

Stor kram

• Bellas7

Saftochbulle grattis till flickan. Födde ju mina i v 29. Och har du några frågor, eller något att lyfta oro med hör av dig. Så ska jag hjälpa dig så mycket jag kan och med tre på Neo där vi bodde i sju veckor så kan man en del. Kängra så mycket du kan, det ger resultat. Vi kängrade ca 16 timmar om dygnet. Hur mår ni ? Är hon stor?
    Kram från en Neomamma

• Bellas7

KMW Grattis till lyckat RUL

Kan även rekommendera gravidförsäkringen trygghansa 1050kr värd massivt om det händer något.

• 3 barns mamma84

Ja jag hade också trygghansa under graviditeten men det jag inte gillade var att jag anmälde efter förlossningen efter amadeus då jag fick planeradsnitt v 41+2 och höl på att dö men jag gic ingen hjälp då han hade det bra fast jag var nära att förlora mitt liv .

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • pixerpie

Grattis till flickan, saftis!! Vi har med bara positiv erfarenhet av neo, iof var ju J fullstor men medtagen efter förlossning, var där 8 dygn.

Lisa, var det trygghansa du valde med å försäkring?! Jag måste ta tag i och teckna med!

Kram!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma