• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Det blir dagis för Ted om några månader är det tänkt. Mannen ska vara hemma lite först.
    Nja, förra tjejnamnet vi hade var ju så starkt förknippat med just den graviditeten och stället som Ted blev till på så det är nog inte aktuellt den här gången.

• Odetta

KMW: toppen med jobbet! Och spännande med förskolestart! Vi tänkte testa att E får börja igen och går det bra ska V få börja nästa höst

Med namn har vi nu enats om att lillflickan ska få heta Siri...haha, om hon inte sedan kommer ut och ser ut som något helt annat vill säga så nu letar vi ett passande andranamn...några idéer?

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta
    KMW skrev 2012-07-27 09:36:00 följande:
    Det blir dagis för Ted om några månader är det tänkt. Mannen ska vara hemma lite först.

Nja, förra tjejnamnet vi hade var ju så starkt förknippat med just den graviditeten och stället som Ted blev till på så det är nog inte aktuellt den här gången.

Säg aldrig aldrig förresten. E skulle hetat V egentligen och första veckan velade vi mellan E och V till honom. Trodde att namnet därför var förbrukat men sen kom V och han verkligen passade i det namnet fast vi hade gjort allt för att hitta ett annat.
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • acure

Hur går det med magbildstråden tjejer? Ni kan väl slänga upp några bilder!? :)

• KMW

Wohooo, ska man visa magen igen alltså?! ;) Det får jag allt ta mig en funderare på.
    Måste skärpa mig med att ta bilder. Senaste bilden är från v 15. V 21 nu...

• Cat79

Vi vill se magar, jag avvaktar ett tag till.... Odetta: Siri passar ju bra till de andra två :) Kan ni knte välja nåt annat av era alt som andra namn? Vi har släktnamn på Lovis andra namn så det blir det även för nr 2. Ang 2-namn så heter min sambo Bengt Mikael Fredrik, tilltalsnamn Fredrik. Fam har Bengt som går vidare och Fredriks brors barn heter Bengt i 2-namn. Blir det en kille så hoppas jag att jag kan övertala att ek ha med det.... Min sambo tror starkt på en tjej till men men, blir ett senare problem. Kram och godnatt

• acure

Ja det är svårt att hitta tiden att vara lika aktiv med magfoto och loggbok som man var med ettan. Lite tråkigt att det är så men gissar att det är fullkomligt naturligt. :)

• KMW

Det är en riktig busbebis jag har i magen. Det har sprattlats hej vilt nu under hela os-invigningen. Minns inte att Ted var SÅ aktiv, även om han sparkade en hel del han också.
    Eller så gillar den helt enkelt sport... ;)

• Cat79

KMW: härligt med sån aktivitet :) skönt att du kommit så långt, är ju 10 v efter dig....

• KMW

20+2 och precis avklarat ett besök hos bm. Det gick ganska snabbt. Fick lyssna på hjärtljuden, 150 bpm

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma