• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Dag och natt skrev 2012-08-07 20:47:32 följande:
    Jag besparar mig att kommentera mig ytterligare över dig. Har roligare saker för mig!

Varför så otrevlig?
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • LisaVäntar

Mimmi: det är bra att ni kan prata.. Han får njuta av dina hormoner under förberedelserna för det blir garanterat värre när du blir gravid sen :P

Småbustroll: haha, det stämmer kanske inte för alla då ;) hoppas h*n vill visa så ni kan förbereda er vad det än blir!

Dag och natt: obehagligt med trycket, men tur de har koll på dig! Kanske hög tid att förbereda lite mer nu då? :) eller du har vila-restriktioner? Spännande att du är så nära!!!

• SmåBustroll
    Dag och natt skrev 2012-08-07 20:51:29 följande:
    Ja jag hoppas också det, fast med en månad kvar och med blodtrycksproblem i släkten så känns det som om risken är stor att det ökar. Läkaren hade skrivit i min journal att jag skulle sluta med trombyl i v 32 (det kom inte jag ihåg så jag slutade med det i förra veckan när BM sa det) och efter det har ju blodtrycket gått upp ytterligare. Nu tyckte läkaren att jag skulle fortsätta med trombyl till två veckor innan förlossningen. Vet inte om det påverkar blodtrycket dock!

Har läst att man ger trombyl för att förebygga hf. Så bra att du tatt det hittils och bra att du börjar igen. Hur det hjälper mins jag inte helt. men vet att det är vedertagen behandling i vart fall
  • telgebo

KMW: varför ska du skriva på grekiska?

• Dag och natt

Lisa, ja jag drog med mannen på stan idag för att köpa ytterligare bebiskläder i stl 50/56! Nu känns det som att vi klarar oss allra första tiden iaf. Vi har kvar att köpa små frottéhanddukar, täcke/kudde, spjälsäng ska jag hämta hos en kompis, blöjhink, små strumpor, bärsjal, hängmobil, lite nappar, babysitter, nån större filt och några mindre. 

Ni som har småbarn sen tidigare, sovpåse, är det något som ni använt er av? Är det bra att ha?  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 34+ BF 11 sept
  • telgebo

Täcke ska helst inte bebisar ha utan filt.

• KMW

Vi har använt sovpåse, om du menar en grobag, men inte förrän sonen var 1 och då var det lite sent att vänja honom vid det.
    Jag tänker nog köra sovpåse från början med nästa. Smidigt att slippa täcke/filt och dessutom skönt att veta att bebisen inte kan hamna med huvudet under täcket.
    Dessutom slipper man övergången från varm famn till kall säng.
    Finns till bra pris på Ikea har jag sett...

• Dag och natt

SmåBustroll: Aha hade jag vetat det hade jag aldrig slutat! Jag har ju normalt ett högre tryck, som brukar ligga på runt 140/80 så det är inte så konstigt att det går upp nu. Iaf skönt att de har koll, även fast spec har ännu mer koll och det vore skönt att komma dit. 

Har förresten köpt webkurs för profylax nu, men har svårt att få sambon att slita sig från OS för att profylaxandas med mig??  

• Dag och natt
    KMW skrev 2012-08-07 21:14:15 följande:
    Vi har använt sovpåse, om du menar en grobag, men inte förrän sonen var 1 och då var det lite sent att vänja honom vid det.
    Jag tänker nog köra sovpåse från början med nästa. Smidigt att slippa täcke/filt och dessutom skönt att veta att bebisen inte kan hamna med huvudet under täcket.
    Dessutom slipper man övergången från varm famn till kall säng.
    Finns till bra pris på Ikea har jag sett...
    Låter jättebra ju, förstod det också som att det är lättare med sovpåse på natten när man behöver byta blöja? Jag har inte sett några sovpåsar så jag vet inte hur de ser ut men ska kolla upp det. 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma