• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • LisaVäntar

Då har du gått längre än jag trodde (och kunde räkna ut ;)) då kände jag också, både denna och förra gången. Inte alls långt kvar till RUL :) ska ni ta reda på vad det blir?

Så snabbt alla andras graviditeter går, tycker helt ärligt att det kändes som om ni nyss plussade, både odd och kmw!
    Jag är 23+6 idag!

Så mysigt det låter med busungar som inte somnar och som ska jagas runt :D längtar!!!

• telgebo
    Odetta skrev 2012-08-07 19:18:56 följande:

Jag ska vara snäll nu och svara dig: jag tycker inte om dig för att vilken tråd du än tittar in på och blir aktiv i så blir det otrevlig stämning och bråk.

Jag brukar hålla min mening för mig själv för jag har inga problem att ignorera och existera jämte, men ibland känner även jag att jag vill säga vad jag tycker. Och i den här tråden tycker inte jag att du bidrar med något, särskilt inte när du börjar dra upp saker ur andra trådar som inte anbelangar oss här. Då säger jag ifrån.

Sluta nu telgebo, snälla.

Det där stämmer ju inte att det blir otrevlig stämning i alla trådar jag skriver i så sluta hitta på och landa på jorden tack.

Nähä det var tråkigt att DU inte tycker jag bidrar med något i tråden, men det är ju DIN åsikt.

Sedan så skrev jag här idag för att jag inte fick tag i Mamma till W på nåt annat sätt så du hade inte behövt bry dig faktiskt.

Jag har lika stor rätt som dig att vara på detta forum och i vilka trådar jag vill.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Odetta skrev 2012-08-07 19:20:59 följande:

Jag har ju gjort det.

Du är inte välkommen här FÖR ATT DU INTE PLANERAR ELLER ÄR GRAVID!

Och för att du är otrevlig...men det är min mening det och det står jag för.

Vad vet du om den saken? Så man är bara välkommen att vara här om man är gravid eller planerar att bli det? Det är ju sjukt, det kan ju inte du bestämma.
  • M I M M I

Pop pop här med... Sitter barnvakt åt en 2,5 åring, första gången för honom, så känner igen mig i era nattningar. Har nog varit inne och sagt god natt 20 ggr nu.. Så surfar lite och hoppas på att han ska somna av sig själv ;)

Tur också att jag tog med mig micropopcorn ;)

• SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-08-07 19:35:18 följande:

Haha, familjemys vetefan...det som ska göras nu är att fånga in två hulliganer, ge dessa något att äta...jaga dem med pyjamas och tandborstar och slutligen fånga in dem och natta. Stora hulliganen kommer efter det komma upp minst 4-5 ggr för att kissa innan han somnar.

Myset efter detta blir att tillsammans med älsklingen somna till en film på datorn. Bra va?

Filmmys!! Trevligt. Jaga huliganer, ja ja Har ju sin charm det med

Minsta här somnade fint. Storebror är kissad och lagd och nu tyst... Han varvar genom att ligga och sparka i väggen och sjunga om "Brandman Sam" (engelsk barnserie han älskar)  . Detta brukar resultera i att lillebror vaknar. Men idag klarade vi oss genom showen ganska lugnt, så nu sover nog bägge. Pappa är vaken igen

• telgebo
    KMW skrev 2012-08-07 19:30:19 följande:
    Skrev aldrig att du var ett troll Telge, skrev att jag skriver som dom gör i TROLLTRÅDARNA.
    Brukar du läsa här Telge? Vet ju att du kommenterar ibland, men läser du även när du inte kommenterar? I så fall vet du att det här är en glad, positiv tråd där det aldrig tjafsas. Förutom när du är inblandad. Tror att det är det Odetta försöker säga. Det blir bara tjafs runt dig, ingen annan.
    Vi andra är inte intresserade av dina och Mamma till Ws internbråk, så håll det borta från den här tråden.
    Välkommen tillbaka när du är gravid!

Okej varför skrev du då detta om troll? Förstår inte det.
    Jag brukar läsa här då och då ja men inte ofta jag skriver längre för jag bidrar ju ändå inte med någonting enligt Odetta.

Det tjafsas inte bara när jag är här inte, jag har skrivit en del blir aldrig bråk då. och som sagt jag har lika stor rätt att hänga här som du.

Jag kommer med största sannolikhet inte hänga här om jag skulle bli gravid vill inte säga varför.
  • M I M M I

Håller mina tummar stenhårt för alla ul i morgon!!!

Lisa jag ska börja nästa försök om lite drygt en månad..

• LisaVäntar

Haha, lyckost din man! Jag känner mig helt asexuell, vi har haft sex kanske 10 ggr sen jag blev gravid.. :-/ först var jag rädd för missfall och nu känner jag mig som en flodhäst.. Sen funkar också bara en ställning pga foglossningen, så det blir ju sådär spännande..

• SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-08-07 19:41:38 följande:
    Då har du gått längre än jag trodde (och kunde räkna ut ;)) då kände jag också, både denna och förra gången. Inte alls långt kvar till RUL :) ska ni ta reda på vad det blir?

Så snabbt alla andras graviditeter går, tycker helt ärligt att det kändes som om ni nyss plussade, både odd och kmw!
    Jag är 23+6 idag!

Så mysigt det låter med busungar som inte somnar och som ska jagas runt :D längtar!!!

Tiden går så fort Rul blir 27. Skall ta reda på vad det blir om det går att se. Nyfiken! Idag var det en kund på jobbet som utbrast "åh, du väntar en pojke". Har tydligen pojkmage Har ju två pojkar sen innan så sannolikheten att det blir en till är ju lite större än att det blir en flicka. Fast det är ju bara marginelt.

24 hela för dig i morgon då!! Grattis!!  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma