• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt
    KMW skrev 2012-08-07 21:17:39 följande:
    Hoho... Hittade precis jättefina grobags på brittiska amazon.com. Ta en titt!
    Men gud så söta!! Men ligger bebisen naken med blöja i påsen då, eller ska man ha pyjamas på också? Då förstår jag inte varför det skulle vara lättare att  byta på den på natten om den ändå måste ha pyjamas på. 
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 34+ BF 11 sept
  • KMW

Åh, du har kollat redan!
    Nä, när folk säger att det är lättare att byta på natten så tänker dom nog på en sån som man bara drar åt med snöre nedtill som är mer som en pyjamas.
    Dom tjockare har dragkedja framtill och man använder pyjamas under.

• KMW

Fast jag tyckte aldrig att det var speciellt jobbigt att byta när lillen hade vanlig pyjamas heller. Finns ju dessutom gott om pyjamasar med dragkedja istället för knappar. Zzzzzziiiip så är man klar! ;)

• Dag och natt

Vad bra expertråd! Det här ska jag titta vidare på och se vad vi kan hitta på. Köpte en pyjamas idag med dragkedja, med barbapappa på. Så sött!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 34+ BF 11 sept
  • Cat79

Ang mitt KUB imorgon så har jag redan gjort blodprov så vi får alla svar imorgon :) Är min läkare som gör undersökningen så det känns så bra. Det bästa är pyjamas med dragkedja, hade även nån sovpåse. Dag och Natt: Så långt gången du är :) Kul med alla inköp, alltid speciellt m första. Hoppas blodtrycket blir bättre. Jag är i vecka 11+6 idag enligt VUL men får se efter imorgon. Lisa väntar: mysigt att se er lilla imorgon. Tack för tumhållningar, behövs. Uppdatera imorgon em. Kram

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2012-08-07 19:30:09 följande:
    Kan inte vi alla bara skriva lite fort vilken vecka vi är i? Känns som man har dålig koll..

Jag går in i v21 i morgon
    Jøsses !!! REDAN  mamma mia haha Grattis
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    LisaVäntar skrev 2012-08-07 18:35:36 följande:
    Håller tummarna Cat!! Jag har TUL imorgon kl 14, hoppas vi båda kan fira lite imorgon :) fast ditt svar dröjer klart lite, men du får iaf se lillen/lillan!

Skönt att höra Mimmi! Själv ville jag bara slita ögonen ur folk som klagade på sina graviditeter när jag själv inte blev gravid.. Är det snart dags för nästa försök för dig??

Hoppas på plus 3barnsmamma!
    Mysigt med TUL vet du vad det blir ?

Hehe jag e nervøs men jag e så hoppfull som bara den
    Denna månad slapp jag sytomer bra va jag har bara en massa molværk sen Æl och stickning som jag också haft men det kan nog betyda mkt men jag hoppas det var att ægget feste sig .
    Vælligt uppsvullen mage jøsses magen ær så svullen så jag ser tjock ut   haha
    Men jag førstår inte varfør man får så mkt och ofta molværk magen væxer væl inte så mkt i livmodern ?
    Hoppas verkligen inte mensen kommer nu .
    Tænkte testa mig kanske i helgen eller på måndag - tisdag før på tisdag blir Amadeus 4 år gammal
  • 3 barns mamma84

Flickor vi har ju andra tråden om det skulle fortsætta likom .

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma