• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • M I M M I

Jo det går ganska bra, vi har lärt oss att prata med varandra... Men han får nog stå ut med en del, extra dos av hormoner gör mig allt lite ko-lik ;)

• SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-08-07 20:09:50 följande:
    Småbustroll: ska vi hålla tummarna för en flicka då? :) har du själv någon känsla för vad det är? Bm på mitt RUL sa att det säkraste sättet att veta förutom ultraljud och prover är på mammans intuition! Jag har haft rätt 2 ggr av 2 :)

Bra att du inte tar åt dig Mimmi! Hoppas det kommer, det är kanske skönt att iaf slippa ligga efter klockan.. Tyckte det var sjukt jobbigt!

Jag har ju varit tämligen övertygad om att bägge gossarna vart tjejer, så min intution är nog inte så bra Dock är jag ju nu då ganska säker på att det är en kille til och då borde det ju vara en tjej!??! Fast tror jag tjej så är det ju kille... Min omvända knasiga logik  

Ja endera blir det ju. Bägge lika välkommet. Spelar mig faktisk absolut ingen roll. Mysigt med tjej, men praktiskt men en liten kille till.
  • Dag och natt

Men gud drama igen i tråden, och det av en person som inte ens försöker bli gravid! Det är så fel att förstöra i den här tråden med saker som inte alls hör hit, man blir ju alldeles matt. Hur svårt ska det vara att förstå?

Nåväl, nu håller jag alla tummar jag har för KMW och Lisa imorgon! Klart det kommer gå bra för er.  

I morgon går jag in i v 36! Tar blodtrycket varje dag hos BM nu eftersom det har gått upp ganska mycket, 130/100 idag och typ samma igår. Går det upp mer kommer jag få börja gå till spec.mvc men idag tyckte de att vi fortfarande kunde avvakta. Kommer förmodligen bli sjukskriven retroaktivt i nästa vecka. Jag är ju ledig nu men blir väldigt begränsad av att behöva åka till BM varje dag. 

Hur går det för alla nyfödda i tråden med livet?  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 34+ BF 11 sept
  • telgebo
    Dag och natt skrev 2012-08-07 20:38:38 följande:
    Men gud drama igen i tråden, och det av en person som inte ens försöker bli gravid! Det är så fel att förstöra i den här tråden med saker som inte alls hör hit, man blir ju alldeles matt. Hur svårt ska det vara att förstå?

Nåväl, nu håller jag alla tummar jag har för KMW och Lisa imorgon! Klart det kommer gå bra för er.  

I morgon går jag in i v 36! Tar blodtrycket varje dag hos BM nu eftersom det har gått upp ganska mycket, 130/100 idag och typ samma igår. Går det upp mer kommer jag få börja gå till spec.mvc men idag tyckte de att vi fortfarande kunde avvakta. Kommer förmodligen bli sjukskriven retroaktivt i nästa vecka. Jag är ju ledig nu men blir väldigt begränsad av att behöva åka till BM varje dag. 

Suck varför då ens kommentera? Så JÄDRA ondigt.

KMW: Öm tå tydligen

Lisa väntar: Jag ställde en fråga till KMW
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • SmåBustroll
    Dag och natt skrev 2012-08-07 20:38:38 följande:

36 veckor!! Grattis. Tiden går så fort. Trist med blodtrycket dock. Hoppas det håller sig på mattan och inte går upp mer.
  • KMW

Fattar du inte vad jag skriver Telge så orkar jag helt enkelt inte. Skriver ju knappast på grekiska...

• Dag och natt
    telgebo skrev 2012-08-07 20:40:33 följande:
    Suck varför då ens kommentera? Så JÄDRA ondigt.
    Jag besparar mig att kommentera mig ytterligare över dig. Har roligare saker för mig!

• Dag och natt

KMW, oj Cat var det ju! Ni har så korta nick båda två

• Dag och natt
    SmåBustroll skrev 2012-08-07 20:42:20 följande:
    36 veckor!! Grattis. Tiden går så fort. Trist med blodtrycket dock. Hoppas det håller sig på mattan och inte går upp mer.
    Ja jag hoppas också det, fast med en månad kvar och med blodtrycksproblem i släkten så känns det som om risken är stor att det ökar. Läkaren hade skrivit i min journal att jag skulle sluta med trombyl i v 32 (det kom inte jag ihåg så jag slutade med det i förra veckan när BM sa det) och efter det har ju blodtrycket gått upp ytterligare. Nu tyckte läkaren att jag skulle fortsätta med trombyl till två veckor innan förlossningen. Vet inte om det påverkar blodtrycket dock!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma