• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Flickor jag ska beställa tid hos läkaren i morgon och få tid på fredag men jag undrar kan jag ta panodil mot molvärken ?
    Eller inte ?
    Om det skulle va en liten och livmodern växer o gror så vill jag ju inte göra något dummt .
    Därför måste jag till läkaren och göra gravtest så jag också kan sluta röka .   

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • LisaVäntar

Härligt med bättre tryck dag och natt! Hoppas det håller sig och liten stannar där inne till ni är helt klara med förberedelserna :)

Den lilla M: oj vad långt! Är du nervös eller hur känns det? Otymplig nu?

Känns som om det var någon mer jag skulle svara på något men hittar inte det igen. Påminna mig? :)

• acure

KMW: nu är vi hemma! Kom hem igår kväll! Vi har haft det fantastiskt bra. :) Men jag mår verkligen sämst nu. Idag har varit särskitl illa. Har sovit en lång tupplur när Matilda sov middag och ändå satt jag och sov i soffan ikväll. Har mått så illa hela dagen, gissar att en del av tröttheten beror på att det tar på krafterna att gå och spänna sig för att försöka hejda illamåendet hela dagarna. Vill bara att detta ska gå över och magen ska komma. Känner mig så fet och plufsig nu. Och jag avskyr att brösten blivit större. Haha! Klagar klagar klagar!! men ja, första månaderna är det väl Ingen som gillar? ;) vecka 9 + 4 idag.

Hur mår du själv?? Nervös inför jobbet? Tror det kommer bli jättebra! Och din man får känna på ordentligt hur tufft det är att vara hemma! ;) Samtidigt får man också en förståelse för hur jobbigt det är att jobba och komma hem. Det är verkligen kluvna roller! :) stor lycka till dig imorgon!! :)

• Den lilla M
    LisaVäntar skrev 2012-08-08 21:20:35 följande:
    Den lilla M: oj vad långt! Är du nervös eller hur känns det? Otymplig nu?
    nej inte så nervös inför själv förlossningen, det är ju något som kommer att komma hur man än ser på det så jag tar det den dan det kommer. Hoppas dock kunna föda vaginalt med bara lustgas och massage som smärtlindring.
    Däremot på frågan om jag är otymplig svarar jag: JA!! Haha jaf känner mig som en val på land. Men sen så är det ju troligen en stor bebis som gömmer sig därinne också
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • SmåBustroll
    acure skrev 2012-08-08 22:51:16 följande:
    KMW: nu är vi hemma! Kom hem igår kväll! Vi har haft det fantastiskt bra. :) Men jag mår verkligen sämst nu. Idag har varit särskitl illa. Har sovit en lång tupplur när Matilda sov middag och ändå satt jag och sov i soffan ikväll. Har mått så illa hela dagen, gissar att en del av tröttheten beror på att det tar på krafterna att gå och spänna sig för att försöka hejda illamåendet hela dagarna. Vill bara att detta ska gå över och magen ska komma. Känner mig så fet och plufsig nu. Och jag avskyr att brösten blivit större. Haha! Klagar klagar klagar!! men ja, första månaderna är det väl Ingen som gillar? ;) vecka 9 + 4 idag.

Hur mår du själv?? Nervös inför jobbet? Tror det kommer bli jättebra! Och din man får känna på ordentligt hur tufft det är att vara hemma! ;) Samtidigt får man också en förståelse för hur jobbigt det är att jobba och komma hem. Det är verkligen kluvna roller! :) stor lycka till dig imorgon!! :)

9+4 redan. Tiden går fort!! Hoppas illamåendet ger sig snart. Mitt var lite segt denna gång och var inte helt borta förän framåt vecka 12. Må illa är inte kul Faktiskt något av det värsta jag vet. Så jag tycker SYND om dig.
    Hoppas verkligen det släpper snart för dig!! 
  • 3 barns mamma84

nu e testerna bestællda så antingen i morgon eller på lørdag

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • acure

SmåBustroll: tack för att du tycker synd om mig! Haha känns bättre när de finns de som förstår hur hemskt det där illamåendet kan vara. Oavsett om det innefattar kräkningar eller inte. :) Jag försöker ställa in mig på att må illa ett par veckor till, dumt nog minns jag inte hur länge jag mådde illa med Matilda.

Vilken vecka är du i nu? :)

• Odetta

Nu är jag klar hos BM

Bebis hjärta 145 (låg på 140 först och så vaknade lillan och det fick till 152 så hon sa medel 145)

Blodtryck 115/65 (som vanligt med andra ord)

Glykos 4.8

Hb 133 (trots en kost där jag UNDVIKER järnrik föda)

Nöjd och glad. Nu ska jag titta i en bebisaffär. Mannen är hemma med pojkarna så jag är lite ledig just nu

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma