• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

KMW: Ja större kommer man bli denna gång m struntsamma :) Ja skoj m mätningen sen så får du jämföra m Ted :)

• Odetta

BLI stora som hus??? Fasiken, jag ÄR stor som ett hus...och bara v22, vart ska det sluta liksom? Har redan 2 par gravidbyxor jag vuxit ur...

Är det december snart?

Jag längtar som en tok, framförallt på morgonen och kvällen. Hon sparkar på så fint därinne då! Under dagen är man ju så upptagen att man nästan glömmer, men såhär tidigt, liggandes i sängen...buff buff buff. ÄLSKAR DET!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • SmåBustroll

Jag kände mig större med lillebror än storebror. Men sf-måtten var typ samma. Måste varit magen som putade ut mer än upp... Fast nu känner jag mig ännu större än med lillebror. Tror magen växer snabbare i starten för vart barn. Sen så är ju säkert magmusklerna inte som de vart heller... 

Stått och gått mkt idag. Känns Men nu skall snart barnen sova/somna och jag får sitta i soffan och slappa    

• LisaVäntar

Nu är jag äntligen hemma efter en (vad det kändes som) sjukt lång vistelse på sjukan. Började blöda i lördags morse så in på förlossningen där man såg att tappen förkortats.. Fick ligga på förlossningen 12 timmar för att se att det inte drog igång och sen dess har jag legat på bb bland alla nykläckta! Har småblött till och från, men tappen ser bättre ut. Är nu hemskickad med viloläge och order om att åka in om det kommer mer blod. 25+0 idag så tänker ligga blickstilla till 28+0, tänker INTE få en extrem prematur iaf! Bebis har förresten mått toppen hela tiden :)

• SmåBustroll

Oj Lisa. Så läskigt!! Ja ligg stilla så bebis håller sig på plats många veckor till!!! Har glömt, kanske du skrivit. Men du har fått kollat tappen innan också?

Här varken sover eller somnat barnen förresten suck.

• Dag och natt

Hmm det var nåt fel på familjeliv häromkvällen när jag satt och skrev så mitt inlägg kom aldrig upp! Fick kopiera det i väntan på att jag skulle sätta mig här igen!

Cat, åh vad härligt att du kommit så långt redan, jag tycker det känns som om det har gått fort! Går alltid fortare för alla andra. Ät på du, det går över sen. Här får det inte plats så himla mycket längre, grabben tar upp så stor plats och jag börjar undra när han ska sjunka ner?! 

Har varit och tagit blodtrycket idag, 120/90, och imorgon ska vi till läkaren och förmodligen (hoppas) blir jag sjukskriven då! Men kunde INTE somna när jag gick och lade mig kvart över nio ikväll så nu har jag varit uppe nån timme och försökt bli tröttare. Hade gärna somnat lite tidigare eftersom klockan ringer vid halv sju... 

Ja det är inte lång tid kvar nu! Har börjat öva på profylaxandning här hemma nu. Nån som använt sig av dyktekniken förresten? 

Då kan jag uppdatera! Var till läkaren och då var bt 130/95, men idag hos BM var det 125/90, så det ligger där och pendlar. Ska tillbaka på fredag och mäta igen. Har iaf blivit sjukskriven nu fram till förlossningen!  Och BM sa idag att hon är ganska säker på att pojken är fixerad nu, åtminstone ruckbar. Känns skönt! V 36+0 idag så nu är det förhoppningsvis inte många veckor kvar...  

Och vad skönt att du äntligen fått komma hem Lisa, ja du får verkligen ta det lugnt nu så hon stannar inne mycket längre till!  
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 36+ BF 11 sept
  • pixerpie

Låter klokt att ligga stilla Lisa! Är du sjukskriven? Ladda upp med ett gäng böcker och massa filmer! Hur stor var hon?

Kram!!

• Cat79

Men oj Lisa. Var rädd om dig och bebis! Vi har bestämt oss för fostervattensprov pga all bakgrund vi har. 4/9 blir det och lite nervöst i och med den lilla risken. Vår läkare är proffsig så jag tror det går bra, har ju gjort det 2 ggr innan m då avbröt vi ju graviditeten efter. Kul att höra ifrån dig Dag och Natt. Ca 1 mån kvar :)

• LisaVäntar

Ja, lite dött är här allt ;)

Jo, jag har kollar tappen flera gånger innan och då har den alltid varit bra. Varit på en ny koll och då var det bra igen, så den läkaren var inte alls bekymrad.. Men jag tar det lugnt, har så ont och sover så dåligt så det är inte jättesvårt faktiskt ;) gjorde TUL i 24+0, då uppskattades hon till 650 gram, perfekt för den tiden! Så nu lär hon väl vara upp i 800 gram, 25+3 idag.. Är sjukskriven för foglossningen till sista augusti, och har gravidpeng från slutet av september, kan inte tänka mig att det blir några problem med sjukskrivning resten av september! Hoppas bara fk godkänner det, mitt skitlönekontor glömde sjukanmäla mig så det är inte ens nära att få ett beslut än :-/

Dag och natt: så spännande! Skönt att du är sjukskriven nu iaf.. Hoppas trycket håller sig så du slipper bli igångsatt.

Cat: kommer hålla tummarna för dig!!!

Pixerpie: hur mår du? Några krämpor?

Odetta: förstår dig, när jag såg henne på TUL blev jag helt galen av längtan, jag vill ha november nu!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma