• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SmåBustroll

Skönt att tappen var bra igen Lisa. Men vila låter bra. Så den inte kortar ner sig igen.

Själv så är jag trött,men mår egentligen bra. Lite mkt som sker här i höst förutom att vänta barn, så jag känner mig aaaaaaningens stressad. 

• Dag och natt

Ja här var det lugnt  

Igår köpte vi spjälsäng! Det börjar ju närma sig så det var väl på tiden! Annars har det inte hänt så mycket. Har såna härliga ilningar och hugg i livmodertappen emellanåt när pojken kommer åt en massa nerver. Det kommer så plötsligt också så man hinner inte hejda sig innan man hojtat AJ högt inne på nån butik....  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 36+ BF 11 sept
  • acure

Skönt att de har koll på dig Lisa! Hoppas att bebis vill stanna kvar många veckor till och att du inte blir galen av att vara sängliggande. En dag i taget!

• acure

Ni som inte väntar ert första barn hur tidigt har ni känt fosterrörelser?
    Jag är i vecka 11+0 idag och tycker att jag under några dagar har känt något som inte alls känns som tarmarna och som påminner om det jag kände med Matilda i vecka 14-15. Det känns liksom som en tung liten luftbubbla som sveper åt ett håll och sen bara Poff känns det som att den slår i någonstans. Det känns väldigt långt ner precis vid blygdbenet ungefär. Jättesvårt att förklara men känns inte alls som gaser. Kanske är det önsketänkande men visst vore det härligt om det var bebisen...

Någon som känt något så tidigt?

• pixerpie

Acure! Jag har med känt tidigt! Denna har jag känt av och till sedan v 11... Vet ju hur det ska kännas! Men finns ju de som tycker man är knäpp när man säger det... Men lita på din känsla och njut!!!!

Lisa, hoppas du känner dig lite piggare! Jag mår rätt bra, fruktansvärt trött efter första jobb- veckan bara, plus att halsbrännan och illamående kommit tillbaka... Men, men... Är ju bara att kämpa på, har iaf ett jobb jag trivs med.

Åh, idag började jag kolla bäbiskläderna som jag har hemma!! Shit vad jag längtar nu! Men så smått det var...

Kram!'

• LisaVäntar

Småbustroll: vad är det som händer i höst då? Jag är glad att det verkligen inte händer något annat här, hade inte gått!

Dag och natt: haha, det var väl på tiden?! Har ni mycket kvar annars?

Acure: tack! Lite galen kommer jag nog hinna bli, men än så länge går det kanske bra. Förutom idag, över 30 grader varmt!! Var ska man ta vägen?! Jag kände förresten denna i 12+ så jag tror på det :) kände sparkar på utsidan i 15+! Starkt tös plus moderkakan i bakvägg!

Pixerpie: skönt att du trivs på jobbet, förstår det kan vara tungt. Jag är trött fast jag bara ligger!

• Dag och natt

Lisa, haha ja bättre sent än aldrig! Anledningen till det var för att en kompis till mig skulle sälja sin spjälsäng och vi har inte haft tid att träffas på hela sommaren förrän i fredags! Men så visade det sig att den sängen var i björk och vi vill helst ha den i vitt. Vi ska ju ändå ha den i några år framöver så det blev inte att vi köpte den av henne utan åkte ut till IKEA igår och köpte en i vitt. Nu håller jag på att sätta ihop den, men måste sätta mig ned och vila efter varje skruv! Mannen är inte hemma och skulle han få syn på att jag håller på att sätta ihop den själv kommer han undra vad sjutton jag håller på med - jag får BARA vila! Skrattande Men är man envis så är man... Det går inte att få bort bara så där.

Men annars har vi ingenting annat kvar, mer än sovpåse då kanske! Har iaf täcke/filt ifall han kommer redan nu. Babyskyddet ska vi få av ett par kompisar så vi har den inte i händerna ännu men vi får den senast när vi åker hem från BB

Hur är det med dig då Lisa? Har du klarat dig ifrån blödningar nu? Du får verkligen bara ta det lugnt nu! 

Acure: Jag kände så tidigt, v 11-12 där nånstans, så det tycker jag inte låter konstigt på nåt sätt alls!  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 36+ BF 11 sept
  • acure

Tack för era svar! :) då kanske jag inte är helt ute och cyklar ändå?! :)

• SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-08-19 16:40:03 följande:
    Småbustroll: vad är det som händer i höst då? Jag är glad att det verkligen inte händer något annat här, hade inte gått!

Dag och natt: haha, det var väl på tiden?! Har ni mycket kvar annars?

Acure: tack! Lite galen kommer jag nog hinna bli, men än så länge går det kanske bra. Förutom idag, över 30 grader varmt!! Var ska man ta vägen?! Jag kände förresten denna i 12+ så jag tror på det :) kände sparkar på utsidan i 15+! Starkt tös plus moderkakan i bakvägg!

Pixerpie: skönt att du trivs på jobbet, förstår det kan vara tungt. Jag är trött fast jag bara ligger!

Jo det är lite rörigt med utformningen och innehållet av min tjänst på jobbet... Skulle egentligen haft lite andra arbetsuppgifter nu i Augusti, men så blev det gamla vanliga ändå. Förvisso med min chef helt införstådd i att min kapacitet är lite begränsad, men min hjärna vill inte fatta, så jag är lite

frustrerad över att jag inte orkar köra på som vanligt.

Sen så planerar vi bröllop i oktober och har vi lite tur så hittar vi även ett större hus att flytta till i höst. Trevliga saker, men energikrövande och stressande.

Ang bebis så kände jag denna, nr tre, tydligt vecka 17. Osäker innan... Nr två kände jag redan lite runt vecka 14. Nr ett nån gång efter rul. Men då med placenta fram. Bak med nr två. Nu vet jag inte ännu. Får se den 27
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma